Mediji

Arhiv: SLOVENSKO GOSPODARSTVO NA SVETOVNI RAZSTAVI EXPO MILANO 2015

Danes je na Gospodarski zbornici Slovenije potekala predstavitev poslovnih priložnosti in dogodkov ob nastopu Slovenije na Expo Milano 2015. Udeležence so nagovorili tudi minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravko Počivalšek, predsednik GZS, Samo Hribar Milič ter generalna komisarka nastopa Slovenije na EXPO, Jerneja Lampret. Največji promocijski dogodek na svetu v letu 2015 bo potekal od 1. maja do 31. oktobra 2015. Po napovedih organizatorjev si bo svetovno razstavo v Milanu ogledalo 20 milijonov ljudi, od tega vsak četrti Italijan. Tema tokratne svetovne razstave je hrana in poteka pod sloganom »Feeding the Planet, Energy for Life« oz. »Hrana za Planet, Energija za Življenje«. Slovenija se bo predstavila  s sloganom »I feel SLOVEnia, Green.Active.Healthy“.

Svetovne razstave so v prvi vrsti namenjene predvsem predstavitvi držav splošni javnosti, vendar pa organizatorji v Italiji poudarjajo, da želijo v okviru tokratne svetovne razstave dati poudarek tudi mreženju in poslovnemu sodelovanju podjetij. Italija je pomembna gospodarska partnerica Slovenije (prva po obisku turistov v Sloveniji, druga najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije in tretji največji tuji investitor), zato je nastop Slovenije na Expo Milano 2015 izrednega pomena ter priložnost za slovensko gospodarstvo.

Cilji, ki jih želi Slovenija doseči na svetovni razstavi, so: krepitev izvoza, gospodarskega sodelovanja ter poslovnih partnerstev, krepitev prepoznavnosti državne znamke I feel SLOVEnia in večanje ugleda Slovenije ter krepitev prepoznavnosti Slovenije kot zelene turistične destinacije usmerjene v trajnostni turizem.

Italija je pomembna gospodarska sila (članica G 8). V letu 2013 smo po podatkih SURS zabeležili za 5,9 mrd EUR blagovne menjave z Italijo (izvoz Slovenije v Italijo je dosegel 2,5 mrd EUR, uvoz iz Italije 3,4 mrd EUR).

Vključitev gospodarsko-poslovne komponente v predstavitev Republike Slovenije na EXPO Milano 2015 zahteva učinkovito in usklajeno delo ter koordinacijo vseh udeležencev na gospodarskem področju. S tem namenom bo v slovenskem paviljonu od začetka do konca svetovne razstave deloval tudi Poslovni center, ki bo na voljo vsem slovenskim podjetjem (informacijska točka in podpora podjetjem, organizacija predstavitev podjetij, organizacija poslovnih sestankov, poslovni katalog, spremljanje delovanja in aktivnosti v paviljonu Evropske komisije, organizatorja EXPO, Milanske gospodarske zbornice ter dvanajstih poslovnih centrov posameznih držav (Italije, Francije, Nemčije, Velike Britanije, Češke, Slovaške, Rusije, Indije, Kitajske, ZDA, Brazilije in Poljske). Poslovni center bo uradno odprl minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravko Počivalšek ob odprtju svetovne razstave 1. maja 2015.

Podjetja se lahko z namenom iskanja novih poslovnih priložnosti, povezovanja s potencialnimi poslovnimi partnerji z vsega sveta in za splošno promocijo vključijo v predstavitev Slovenije na Expo na različne načine: npr. predstavitev znotraj infrastrukture samega paviljona (na zaslonih, na odru, v katalogu) – promocijski paketi, vpišejo se lahko v poslovno povezovalno platformo - baza več kot 20.000 podjetij z vsega sveta ali pa se lahko udeležijo poslovnih delegacij.

Trenutno je vpisanih 42 slovenskih podjetij v poslovno povezovalno platformo »EXPO BUSINESS MATCHING PLATFORM«. Tudi v nadaljevanju oz. ves čas razstave bo možen vpis slovenskih podjetij v omenjeno bazo.  Organizator Expo bo glede na definirane ciljne trge in poslovne cilje za slovenska podjetja organiziral poslovne sestanke s potencialnimi poslovnimi partnerji.

V času  Expo Milano 2015 bodo organizirane poslovne delegacije v sodelovanju s partnerji SPIRIT Slovenija, javna agencija: Veleposlaništvo v Rimu, Konzulat v Trstu, Gospodarski urad v Milanu, Predstavništvo SPIRIT v Milanu, EEN (EU Missions for Growth), SDGZ- Slovensko deželno gospodarsko združenje, ICE Istituto per il Commercio Estero (MOU),  PROMOS, Gospodarska zbornica Slovenije in Združenja dejavnosti ter ostali partnerji. Vse informacije o organiziranih poslovnih delegacijah bodo na voljo na spletnih straneh: www.exposlovenia.si in www.izvoznookno.si. Več informacij o poslovnih delegacijah je tudi v prilogi sporočila za javnost, kjer so tudi navedeni poslovni dogodki, ki jih organizira Evropska Komisija »EU Missions for Growth«.

Glede promocijskih priložnosti podjetij v slovenskem paviljonu je bil s strani SPIRIT Slovenija objavljen javni poziv za partnerske pakete. Na poziv se je odzvalo več kot 150 podjetij, ki so podala svoje predloge in ideje za predstavitev. Glede na prostorske in konceptualne omejitve je bilo možno vključiti več kot 30 podjetij; nekatera se predstavljajo v paviljonu, druga preko različnih orodjih komunikacije projekta. Podjetja, ki sodelujejo v projektu so večinoma povezana s samo tematiko razstave, turizmom, »zelenimi« zgodbami, z aktivnim preživljanjem prostega časa - Sava Turizem, Hit, Postojnska jama, Elan. V projekt so vključene tudi glavne slovenske sodobne "gazele" - Pipistrel, Akrapovič - ter številni drugi, tudi start up podjetja, ki so usmerjena na italijanski in globalni trg.

Slovenska podjetja se bodo vključila tudi v predstavitev Poslovnih klubov slovenskih gospodarstvenikov v tujini (npr. Slovensko-italijanski poslovni klub).

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.