Zapri

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Arhiv: Dodatna pojasnila k razprodajam

    Menjava blaga, kupljenega na razprodaji

    Potrošnik ima pri uveljavljanju stvarne napake na izdelku ali pri zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki mu ni všeč, različne možnosti uveljavitve. Pravic potrošnikov iz naslova stvarne napake ni mogoče omejevati in  veljajo tudi v času izvajanja razprodaj oziroma pri blagu, ki je bilo kupljeno v času razprodaje. Ko pa si je potrošnik premislil in želi vrniti izdelek, ki nima napake (razlog za vrnitev izdelka je  sprememba mišljenja potrošnika), pa zakonsko to posebaj ni urejeno (izjema so pogodbe, ki so sklenjene na daljavo in pogodbe, sklenjene izven poslovnih prostorov). To pa je potem stvar poslovne odločitve posameznega trgovca oz.stvar konkurenčnega pristopa posameznega trgovca do potrošnikov. Torej kot trgovec se  odločate sami ali boste blago vzeli nazaj ali ne.

    Ostale oblike pospeševanja prodaje

    V času sezonske razprodaje oziroma pred njo, pa se trgovci lahko odločijo tudi, da neovirano izvajajo druge procese, ki so povezani s pospeševanjem prodaje (akcije, ugodno, popusti,…..). Pri navedenih oblikah pospeševanja prodaje, ni potrebno upoštevati 28. člena ZVPot.Še vedno pa je potrebno upoštevati ostale določbe ZVPot ter Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki se predvsem nanašajo na zavajajoče oglaševanje in se uporabljajo ne glede na obliko prodaje.

    Trgovci, ki potrošnikom nudijo cenovne ugodnosti, morajo spoštovati določbe Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (v nadaljevanju ZVPNPP) in pri vršenju kakršnihkoli akcij, znižanj, popustov in drugih ugodnosti paziti, da ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks. 

    ZVPNPP v 5. členu določa poslovno prakso, ki se šteje za zavajajočo (zavajajoče dejanje), med drugim tudi, če vsebuje napačne informacije in je torej neresnična. Če  kakor koli, vključno s celotno predstavitvijo, informacija trgovca zavaja povprečnega potrošnika, četudi je  točna glede enega ali več naštetih elementov in bi utegnila povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel, je to zavjajoče.  Enako zavajajoče je lahko oglaševanje cene, po ZVPNPP.

    Fotogalerija





     

    Arhivi