Zapri

Novice


Arhiv: Digitalizacija za uspeh


Krizo najbolj čutijo podjetja s klasičnimi poslovnimi modeli, ta imajo tudi najbolj nepredvidljivo kratkoročno in srednjeročno prihodnost, smo slišali na e-okrogli mizi z naslovom Nauki digitalizacije za čas po pandemiji, ki smo jo skupaj z Združenjem za informatiko in Digitalnim inovacijskim hubom organizirali v petek, 17. aprila 2020. 

Prihodnost bo vsekakor digitalna – ni pa še vse jasno
Udeleženci okrogle mize so se strinjali, da bodo morala podjetja, ki bodo hotela obstati, nujno skozi digitalizacijo procesov in postopkov ter delovnih mest.
Nekatere ocene kažejo, da naj bi poslovanje in omejitve, ki so se vzpostavile v času izrednih razmer, trajale vsaj eno leto. »Če so velika podjetja povečala uporabo digitalnih orodij, ne samo za sodelovanje, ampak tudi za poslovno kritične procese od sklepanja poslov do izpolnjevanja naročil, lahko pričakujemo, da bodo tudi manjša in srednja podjetja, ki delujejo v tem ekosistemu, primorana digitalizirati svoje sisteme,« je povedal Matjaž Pušnik (strokovni direktor v svetovalnem podjetju KPMG Slovenija).
»Če ne bo še kmalu konca te zadeve, se bo treba ukvarjati s sprejemanjem načrtov za neprekinjeno poslovanje in zmanjšanje stresov, treba bo nadgraditi kompetence zaposlenih. Prihranki z digitalizacijo so lahko ogromni, vprašanje je le, ali jih lahko vidimo.«
Pušnik je izpostavil tudi časovni vidik implementacije digitalnih rešitev. Kar se je prej postavljalo več mesecev, je sedaj možno ob ustreznem znanju in oblačnih tehnologijah izvesti v nekaj urah. Po drugi strani pa bo treba poenostaviti tudi zakonodajo. Država bo morala imeti veliko vlogo, saj pri digitalizaciji gospodarstva kot tudi celotne družba zaostajamo za evropskim povprečjem.

Borut Potočnik, predsednik Zbornice poslovno storitvenih dejavnosti, je izpostavil pomembnost sprememb, za katere pa nihče ne ve, kakšne pravzaprav bodo. »Ne moremo postavljati napovedi, ne vemo, na kaj vse bomo morali misliti, ko se bomo odločali za naslednje strateške poteze. Zmagovalci so vedno tisti, ki pridejo na igrišče pripravljeni. Priprava v neznanih situacijah vključuje ogromno število parametrov.« Poudarij je, da bodo morala biti podjetja ob pripravi na prihodnje
poslovanje sposobna zelo hitro preigravati poslovne scenarije in imeti tudi različne scenarije digitalne podpore. 
Digitalne kompetence bodo ključne za uspeh. Predvsem manjša in srednja podjetja bodo v digitalizacijo vlagala, če bodo v tem videla poslovno korist. »Pri tem jim lahko pomagajo zunanji svetovalci, da lastniki pridobijo zunanji pogled na svojo firmo, po drugi strani pa jim lahko pomagajo tudi ponudniki digitalnih rešitev,« je dejal Potočnik.

Do celotnega prispevka, pripravljenega v dogovoru z  Združenjem za informatiko pri GZS in  časnikom Finance IKT Informator,  lahko dosopate >>TUKAJ>>.

Fotogalerija