Zapri

 

 

Novice


Arhiv: Inovativnost in kakovost za uspeh slovenskih izvoznikov na poljskem trgu

Poljska je slovenski šesti najpomembnejši izvozni trg in naš izvoz v to državo nenehno narašča – v preteklem letu za deset odstotkov. 

V okviru poslovnih dogodkov, ki jih pod imenom Poslovni zajtrki organiziramo na Gospodarski zbornici Slovenije je danes potekalo poslovno srečanje pod imenom Poljska – konkurenca ali priložnost?

Udeleženci poslovnega dogodka so tokrat lahko prisluhnili trem govornikom, ki se v okviru svojih aktivnosti vsakodnevno srečujejo s poljskim trgom, ki se vedno bolj uveljavlja tudi pri poslovanju slovenskih podjetij.   

Letna blagovna menjava med Poljsko in Slovenijo je v lanskem letu dosegla skoraj 1,5 milijarde evrov in po mnenju poljskega veleposlanika v Sloveniji Nj. Eks. g. Pawla Czervinskega bi se, če se bodo trenutni trendi nadaljevali , povzpela na 2 milijardi EUR že v dveh ali treh letih, pri čemer pa je zelo pomembno, da so izdelki ali storitve kakovostni in inovativni, saj je Poljska velik trg na katerem je že prisotna celotna svetovna konkurenca. Žal je na obeh straneh še vedno prisotna premajhna razpoznavnost o poslovnih priložnostih, na slovenski strani podcenjujemo Poljsko kot deželo nekdanjega Vzhodnega bloka, ki nima kaj ponuditi, Poljaki pa ocenjujejo Slovenijo kot majhen trg, pri čemer pa pozabljajo njeno vlogo kot odlično izhodišče pri poslovanju z deželami nekdanje skupne države. 

Prav tako vidi veleposlanik Czerwinski poslovne priložnosti za poljska podjetja v Sloveniji v okviru izvoza proizvodov, ki lahko z nizko ceno konkurirajo ostalim svetovnim dobaviteljem . Izpostavil je poljske športni otroške vozičke, ki so primerljivi s podobnimi italijanskimi, ki stanejo v prosti prodaji le polovico toliko kot konkurenčni, jih pa morajo kupci kupovati preko internetne prodaje, saj zanimanja s strani slovenskih uvoznikov žal (še) ni.   

Maciej Radomski, predsednik uprave TRIMO d.d., podjetja ki je bilo v lanskem letu kupljeno s strani poljskega sklada Innova v letu 2015, da Slovenija težko tekmuje s poljskimi podjetji, ki ponujajo podobne izdelke z nižjimi cenami kot so slovenski, da pa lahko slovenska podjetja ponujajo kakovostne in inovativne izdelke, ki lahko dosegajo višje cene, saj je današnji kupec na Poljskem za dober design in višjo kvaliteto pripravljen plačati več. Poljsko gospodarstvo je nedvomno v tem trenutku najbolj konkurenčno med vsemi gospodarstvi v okviru EU. 

"Poljski so pripravljeni plačati več za kakovost, vendar pa se mnoga od treh milijonov poljskih malih in srednje velikih poljskih podjetij še ne zavedajo tega," je dejal g. Radomski, ki je svojo delovno dolžnost v Trimu nastopil v letošnjem aprilu, ko je bil končan prevzem.

Mnenje g. Radomskega je, da bi gospodarsko trgovinsko sodelovanje med obema državama povečali, zato meni, poslovno sodelovanje obeh držav bi lahko povečali, če bi se obe državi še bolj promovirali in če Poljska ne bi bila osredotočena predvsem na večje trge. Tako veleposlanik Czerwinski kot g. Radomski oecnjujeta, da Slovenija bolje izkorišča potencial 38 milijonskega poljskega trga, kot obratno, kar se kaže tako v obsegu slovenskih podjetij na poljskem trgu, pozitivni bilanci, ki jo ima naša država napram Poljski, kot tudi v obsegu slovenskih investicij, ki so večji od poljskih v Sloveniji.

Da je Poljska velika in premalo poznana priložnost za slovenska podjetja ocenjuje tudi g. Matej Hojnik, generalni direktor podjetja Apis vita d.o.o. in hkrati predsednik Poljsko slovenskega poslovnega kluba Triglav Rysy. V letu 2010 se je odločil za nakup poljskega podjetja s podobno dejavnostjo kot jo opravlja matično podjetje v Sloveniji. V postopku prevzema praktično ni imel nobenih slabih izkušenj in če je bilo morda v začetku nekoliko nezaupanja s strani zaposlenih in lokalnih oblasti na Poljskem, pa je podjetja Parczew 1969 sodobno in uveljavljeno podjetje, ki širi dobavo svojih izdelkov po celotnem teritoriju Poljske in širše.

Poslovni klub Triglav Rysy trenutno združuje trideset članov, poleg predstavnikov slovenskih podjetij na Poljskem tudi podjetja iz Slovenije, ki že ali pa načrtujejo svoje poslovanje s poljskim trgom. Svoje storitve in pomoč ponujajo svojim članom tudi preko različnih zunanjih strokovnjakov (pravna davčna, zavarovalniška idr. svetovanja), seveda pa si želijo še več novih članov, zato vabijo slovenska podjetja , da se jim pridružijo.

Na koncu današnjega srečanja na GZS je bila izpostavljena tudi informacija o možnosti organiziranja obiska gospodarske delegacije letos jeseni, ko bi se naj predvidoma organizirali poslovni dogodki in srečanja med poljskimi in slovenskimi podjetji v Krakovu, Katovicah in mestu Zielen Gora na meji z Nemčijo, kjer je bil letos odprt novi Konzulat Republike Slovenije.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.