Pretovor v Luki se povečuje, napovedi o njegovi rasti so ugodni. Slovenija ima ugodno strateško lego, ki jo predstavlja severno-jadransko pristanišče Luka Koper v kombinaciji z zalednim transportnim sektorjem (železniška in cestna infrastruktura). Čim hitrejša in kvalitetna izgradnja drugega tira Koper – Divača je ključna za dolgoročni razvoj slovenske transportno-logistične dejavnosti. Odlašanje s projektom II. tira bi bilo škodljivo, pri čemer pa je ključnega pomena, da Vlada RS v okviru svojih načrtov zagotovi maksimalno učinkovito, kvalitetno in racionalno izvedbo projekta za svoje davkoplačevalce, med katerimi je poleg državljanov tudi celotno slovensko gospodarstvo.
Slovenija je v bližnji preteklosti premalo vlagala v železniško infrastrukturo. Da bi nadoknadili zaostajanje, bo v naslednjem obdobju potrebno več finančnih virov nameniti železnici. To bo omogočilo Sloveniji, da izkoristi odlično geostrateško lego in pospešeno razvije sodobno logistično gospodarstvo.
Produktivnost dela je v sektorju železnic višja kot v splošni ekonomiji. Po železnicah je na svetu prepeljanega 20 % celotnega tovora, medtem ko 1 dodatno delovno mesto v železnicah ustvari več kot eno dodatno delovno mesto v drugih dejavnostih (proizvodnja, računovodstvo, marketing, finančne storitve, trgovina).
Če ne bomo prenesli večjega dela rastočega prometa tovora na železnice, bodo v roku 10 do 15 let tudi na naših avtocestah nemogoče razmere prav tako pa nas lahko brez hitre in učinkovite izvedbe transportne poti preko Avstrije, Italije in morda tudi Hrvaške obidejo.
Investicija v tretjo os je vključena v Strategijo razvoja prometa v Republiki Sloveniji in Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji za obdobje do leta 2030. Pripravljalne aktivnosti na obeh krakih 3. razvojne osi so se že pričela z željo, da se čim hitreje pristopi k pričetkom konkretnih del, hkrati pa je treba aktivnosti nadaljevati tudi pri umeščanju v prostor, odkupu zemljišč in pripravi nadaljnjih aktov, ki bodo povezali Koroško in Dolenjsko in omogočili skladnejši regionalni razvoj.
Navedeni infrastrukturni projekti imajo številne multiplikativen učinke za slovensko gospodarstvo in družbo: