Zapri

Na pobudo GZS Podjetniško trgovske zbornice prvi mestni managerji 'prijokali na svet'

Projekt mestnega marketinga po vzoru avstrijskih mest v pilotnih treh mestih v letu 2013

Pilotni projekt TCM (Town centre management) je v letu 2011 v Slovenijo pripeljalaGZS Podjetniško trgovska zbornica. V Sloveniji so se v letu 2011 v omenjeni projekt vključila tri slovenska mesta: Ljubljana, Koper in Celje. V letu 2013 je praktično projekt TCM implementiran v vseh treh mestih, ki pa za sodelovanje med javnim in zasebnim, posluje na različne organizacijske načine:

MOL6. maja 2013 smo v ljubljanski prestolnici, po obljubi župana Zorana Jankovića, dobili mestno menedžerko, Ireno Razpotnik, zaposleno v Kabinetu župana. Če sledimo njenemu življenjepisu, lahko povemo, da je prava oseba za to delo, saj je v obdobju do danes, opravljala številne funkcije (podjetnica, tržna inšpektorica, načelnica Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet) povezane s trgovino in turizmom – prireditvami. Njen program dela je bil v okviru MOL-a že predstavljen in sprejet. Združenje trgovcev mesta Ljubljana (ZTML) je nad njo navdušeno in prvi koraki sodelovanja so že vzpostavljeni.

Več o tem: http://trgovci-ljubljana.gzs.si/slo/clanki/61790

MOC- V Celju je mestna menedžerka Tadeja Falnoga in sicer od 2. 7. 2012 dalje. Zaposlena je v Kabinetu župana, in sicer na delovnem mestu, ki je vezano na mandat funkcionarja. Kot veste ima župan možnost na takšnem delovnem mestu zaposliti 8 oseb.

Ima večletne menedžerske izkušnje v srednje velikem podjetju ter izkušnje s področja nepremičnin in trgovine. Tudi njen program dela je sprejet in zagotovljen ima proračun za mestni marketing v višini 30.000 EUR za leto 2013. Z njim se bo financiralo aktivnosti mestnega marketinga v starem mestnem jedru s področja promocije in znamčenja, izvedbe dogodkov in upravljanja s praznimi prostori. Ko bo mestni marketing v Celju v celoti zaživel, je mogoča tudi preobrazba v kakšno drugo organizacijsko obliko. Sodelovanje z Zavodom Celeia je že zdaj tesno in dobro poteka.

MOK- Koper je bila na samem začetku najbolj aktivna občina, ki je začela delovati na razvoju mestnega marketinga. V letu 2011 so takoj formirali združenje mestnih trgovcev, ki se je organiziralo preko GZS Podjetniško trgovske zbornice. Po dobrem letu, so njihove aktivnosti v sodelovanju z zunanjo sodelavko (z vlogo mestne menedžerke), ki je povezovala javno in zasebno tako prerasle, da so se v začetku leta 2013 organizirali v Zavod »Koper otok«. Danes predstavniki zavoda organizirajo aktivnosti, z MOK-om pa jih povezuje oseba, zaposlena za polovični delovni čas v sklopu Turistične organizacije MOK-a. V prihodnje pa, po navedbah svetovalke župana Jane Tolja prav tako kakor Ljubljani, razmišljajo o polni zaposlitvi osebe, ki bi opravljala delo mestnega menedžerja.

Kot je ob zaključku projekta TCM povedal mag. Roland Murauer iz avstrijske družbe CIMA Beratung + management, je za vzpostavitev uspešnega upravljanja mestnega središča najpomembnejše, da se izbere pravega menedžerja. V sklopu posebne družbe, ki jo ustanovijo lokalni podjetniki in mestna uprava, menedžer skrbi za marketing trgovine na drobno in turistično ponudbo, upravlja s praznimi prostori, ter povezuje mesto, podjetnike in turizem.Upravljanje mestnih središč se kot inštrument za trajnostni razvoj mesta že trideset let uspešno izvaja v drugih evropskih državah, npr. Angliji, Švedski, Nizozemski, Nemčiji, Avstriji in Švici.

Dodatne informacije: GZS-Podjetniško trgovska zbornica (PTZ), 01/58 98 312, ptz@gzs.si

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.