Zapri

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.


    Arhiv: Na delovno mesto ne hodite bolni


    "Saj ni nič resnega, malce hujši prehlad. Bom že nekako. V pisarni si bom skuhala čaj, pa bo. Ne morem ostati doma, čaka me kup dela." Poznate to, kajne? Najpogosteje si to govorimo, kadar menimo, da nihče ne bo mogel namesto nas opraviti najnujnejših nalog, ali se nam zdi, da vodstvo na našo odsotnost ne bo gledalo z odobravanjem. S tem pa sebi in podjetju pravzaprav ne delamo usluge.

    Na videz nam odsotnost z dela oziroma absentizem predstavlja veliko večjo nevšečnost kot prisotnost na delovnem mestu v bolezenskem stanju oziroma prezentizem, v resnici pa je ravno obratno. Raziskave kažejo, da slednja zaradi zmanjšane učinkovitosti zaposlenega ustvarja kar 1,5 krat višje stroške. Kadar smo bolni se namreč težje osredotočimo na delo, naredimo več napak in smo tudi bolj razdražljivi. Prezentizem na dolgi rok vodi k slabšanju nepravilno zdravljene bolezni, ki se slej kot prej konča z absentizmom, torej točno tistim, čemur smo se želeli izogniti. Zdaj pa to pomnožite še s številom sodelavcev, ki si z vami delijo pisarno in jih boste še okužili s svojim kihanjem in kašljanjem. 

    Po podatkih Inštituta za varovanje zdravja RS je bolniške odsotnosti z dela v dejavnosti računovodskih servisov manj kot v drugih panogah, kar se odraža tudi v podatku, da je kar 33 % anketiranih zaposlenih kljub bolezni prišlo na delo v stresnem poslovnem obdobju, v mirnejšem pa celo 57 %. Slovenija je tudi sicer s Črno goro, Malto, Dansko in Švedsko v skupini držav, ki imajo najvišjo stopnjo prezentizma - več kot 50 %. Temu botruje značilnost dejavnosti, ki jo opravljajo predvsem mikro in mala podjetja ter samostojni podjetniki, ki ob odsotnostih težko reorganizirajo delo ali poiščejo nadomestilo. 

    Škodljivi praksi prezentizma se v podjetju lahko izognete predvsem z uvajanjem organizacijske kulture, zaradi katere delavci ne bodo imeli občutka krivde, če zaradi bolezni ostanejo doma. Pretehtajte, katere naloge so res nujne in katere lahko malce počakajo in poskrbite za začasno interno ali zunanje nadomeščanje. Med zaposlenimi spodbujajte aktiven življenjski slog in skrb za lastno zdravje z zadostnim gibanjem in zdravim (predvsem rednim) prehranjevanjem tudi v delovnem času. Kadar zbolite, pa nikar ne hodite na delovno mesto, vzemite si čas in se doma dobro spočijte. Okrevanje bo veliko učinkovitejše in hitrejše, na delo pa se boste vrnili polni novih moči in energije. 

    Več informacij lahko preberete v publikaciji Absentizem in prezentizem v dejavnosti računovodskih servisov v Sloveniji.

    Fotogalerija





     

    Arhivi