Gospodarska Zbornica Slovenije | Arhiv: V Italiji obvezno izdajanje e-računov v letu 2019 SDGZ in servis pripravljena na nov izziv
   Zapri

Arhiv: V Italiji obvezno izdajanje e-računov v letu 2019 SDGZ in servis pripravljena na nov izziv

SDGZ-Slovensko deželno gospodarsko združenje - stanovska organizacija slovenskih podjetnikov v Italiji - obvešča, da bo s 1. januarjem 2019 postalo obvezno elektronsko izdajanje računov (faktur) za vsa podjetja v Italiji. Zakonodaja predvideva, da se podjetja lahko tudi poslužujejo posrednikov za zadostitev tej novi obveznosti, ki bo revolucionarna glede na dosedanji način izdajanja, zbiranja in arhiviranja knjigovodskih listin na osnovi papirja. Podjetja bodo lahko izdajala elektronske račune (e-račune) v formatu XML z osebnim računalnikom ali preko mobilne aplikacije (pametnega telefona ali tablice), posredniki pa bodo poskrbeli za prenos e-računov na Davčni urad (Agencijo za prihodke). Preko posrednikov se bo upravljalo tudi tok pasivnih oz. prejetih e-računov. S povezavo na določene spletne strani bodo podjetja imela vpogled v lastne izdane in prejete e-račune, katere bo možno tudi tiskati v PDF formatu.

V zadnjih časih oglašujejo mnogi ponudniki na tem področju, zlasti velika IKT podjetja za upravljanje in shranjevanje datotek “v oblaku” (cloud). Za upravljanje in elektronsko arhiviranje računov sta se aktivirala in usposobila tudi Slovensko deželno gospodarsko združenje oz. servisno podjetje SERVIS doo-srl, ki že dalj časa opravlja svetovanje na tem področju in usmerja podjetja k najbolj racionalni izbiri. Agencija za prihodke je za pošiljanje e-računov uvedla posebni informacijski sistem izmenjave: t.im. “Sistema di Interscambio” – SdI. Uvedba novega obveznega sistema prinaša precej komplikacij pri pošiljanju in upravljanju “aktivnih” računov, se pravi izdanih računov za prodajo blaga ali storitev. Vzporedno bo tudi prišlo do velikega toka “pasivnih” računov, ki jih podjetja prejmejo od dobaviteljev. To lahko privede, v primeru, da se podjetja ne odločijo za ponudnika, do napolnitve njihovih nabiralnikov certificirane elektronske pošte (PEC), saj je to kanal, preko katerega javne uprave komunicirajo s podjetji. In pride do neprijetnih situacij, ko ne bomo mogli več dobivati ali sprejemati ne certificirane pošte, ne elektronskih računov.

Za rešitev teh težav je predvidenih več možnosti in ponudb, glede na različne profile in potrebe podjetij: od količine upravljanih računov do načina izdajanja e-računov, za fizične osebe in podjetja ali za račune javnim upravam (fatturePA), od elektronskega arhiviranja do upravljanja gotovine in banke za izdane ali prejete račune. Vzpostavitev novih elektronskih knjigovodskih postopkov bo na razpolago preko raznih aplikacij, ki delujejo na pametnih telefonih, na tabličnih in navadnih računalnikih. Za informacijo o novih postopkih upravljanja je na razpolago tudi več demonstrativnih videoposnetkov, najbolj koristen pa je seveda sestanek z usposobljenim osebjem, ki sledi novi storitvi. S klicem na pristojno službo SDGZ-SERVIS v Trstu (tel. +3904067248) ali e-pošto na info@sdgz.it lahko določite termin za sestanek.

V kratkem bo slovenska stanovska organizacija skupaj s podjetjem Servis priredila javno srečanje na to temo; vse člane SDGZ, stranke in morebitne interesente pa poziva, da se najprej pozanimajo na sedežih in podružnicah SDGZ-Servis o vseh novostih, ki so predvidene po prvem januarju.

Fotogalerija









b i u citat


CAPTCHA slika
Prosimo prepišite varnostno kodo s slike:
Komentiraj