Na podlagi dialoga med predstavniki kmetijsko-živilskih podjetij smo na Poslovnem zajtrku preučili različne poslovne izzive, ki jih pestijo. Opredelili smo jih kot zunanje – tiste, ki so pogojeni z vplivi zunanjega okolja, notranje – tiste, ki se navezujejo na razmere v podjetju ter fokusne – tiste, ki so pogojeni s procesi in digitalizacijo. Za lažje povezovanje in razvrščanje navedenih poslovnih izzivov v sam akcijski načrt smo izpeljali kriterije za prioritizacijo le-teh.
Podjetje Efos je predstavilo svoj inovativni avtomatizirani sistem Trapview, ki s pomočjo umetne inteligence nadzira vse vrste insektov, s samoočiščevalnimi mehanizmi zmanjša število obiskov na terenu ter zaobjema osnovne vremenske podatke.
Pri izzivih in rešitvah naslovljenih na digitalizacijo so udeleženci seminarja ob koncu prišli do ugotovitve, da mora biti digitalna strategija del poslovnega načrta, pri čemer je zelo pomembno razumevanje pomena tehnologije s strani vodstva. Poudarek je na digitalizaciji obstoječega papirnatega poslovanja ter pridobivanju velike količine podatkov za nadaljnje analize, vendar zaposleni pogosto nimajo znanja za njihovo uporabo. Za kmetijska in živilska podjetja je prav tako nujno tudi pridobivanje informacij o inovacijah in tržnih kanalih. Za IKT ponudnike je poseben izziv pridobivanje informacij o dejanskih potrebah agroživilstva, SRIP HRANA pa predstavlja povezovalni element med najrazličnejšimi deležniki za reševanje teh potreb.