Evropska industrija brezalkoholnih pijač je prvi izmed sektorjev, ki se je intenzivno lotil aktivnosti za zniževanje vsebnosti dodanega sladkorja. Prve pijače brez sladkorja in brez energijske vrednosti so bile dane na trg že leta 1970. Industrija je v obdobju 2000-2015 znižala vsebnost sladkorja v negaziranih in gaziranih pijačah za 12 %. Nova zaveza je zato zelo ambiciozna, saj predvideva dodatno 10 % znižanje vsebnosti dodanega sladkorja v obdobju petih let.
Z združevanjem moči industrije na evropskem nivoju ima zaveza velik domet, ki zajema več kot 500 milijonov potrošnikov. Zaveza 10 % jemlje v zakup že obstoječe in nove nacionalne zaveze industrije na področju zniževanja vsebnosti sladkorja in s tem odraža specifične nacionalne prehranske navade in preference znotraj EU. Industrija bo zastavljeni cilj dosegala preko prizadevanj na področju preoblikovanja izdelkov in razvoja novih pijač – tudi z uporabo nizkoenergijskih in brez energijskih sladil – in preko širitve ponudbe manjših pakiranj za namene nadzora nad porcijami in zmernega uživanja. Proizvajalci brezalkoholnih pijač bodo za namene spodbujanja potrošnikove izbire po pijačah z manj ali brez sladkorja, investirali v promocijo teh izdelkov izboljšane sestave.
Stanislas de Gramont, predsednik združenja UNESDA je ob lansiranju nove zaveze poudaril: »Podpiramo prizadevanja EU na področju preoblikovanja in zniževanja vsebnosti sladkorja, ki temelji na partnerstvu. Zaveza 10 % znižanja vsebnosti sladkorja predstavlja potrebo po še večjih prizadevanjih proizvajalcev. To pomeni, da bomo morali za uresničitev ambicioznega cilja naše aktivnosti sektorja še intenzivirati. Z namenom zagotovitve kritične mase pa upamo, da bodo kmalu tudi drugi živilski sektorji sledili tej iniciativi.«