Business Owners Erasmus

PODJETNIŠTVO (LASTNIŠTVO)

 


Čustvena inteligenca:

Definicija:
Čustvena inteligenca je nova vizija inteligence. Odkril jo je Daniel Goleman v šestdesetih letih prejšnjega leta. Predlagana je bila kot integracija običajnih orodij za analizo inteligence, ki so jo uporabljali psihologi in kadroviki.

Ustrezen poudarek je bil dan  "racionalni" inteligenci, da bi ocenili človeka, ki ga bo podjetje izbralo in zaposlilo. Novi val je dal nov in okrepljen pomen psihološkim in čustvenim vidikov, s posebnim poudarkom na poslovnem razmerju.

Pri procesu prenosa podjetja igrajo čustva zelo pomembno vlogo in treba bi jih bilo bistveno bolj upoštevati, kot se to običajno dogaja.

Komunikacijske spretnosti:

Definicija: 
Komunikacijske spretnosti so usmerjene v to, da se čutijo interna javnost, pa tudi drugi poslovneži “toplo” vključene v cilje podjetja.

Obstaja osnovna razlika med informacijo in komunikacijo.
Informacija je “hladna”: podatke posredujemo na različne formalne načine. Rekli bi lahko „v-form-akciji“. Osnovne komponente so tehnične.

 Komunikacija je “topla”: vključuje ljudi z izmenjavo zamisli, podatkov, ciljev, idealov. Rekli bi lahko „v skupni akciji“. Osnovne komponente so človeške.

 Za učinkovito komunikacijo je treba upoštevati vsaj dva vidika:

 1. Komponente človeške komunikacije. Človeška komunikacija ima tri komponente:

- verbalno komunikacijo: kaj rečemo, katere besede v stavku izgovorimo;

- paraverbalno komunikacijo: kako rečemo, način, kako izgovorimo stavek;

- neverbalno komunikacijo: kaj ne povemo, besede, ki jih ne izgovorimo, vendar jih je mogoče iz vedenja razbrati.

Izhajajoč iz številnih zanesljivih raziskav je človeška komunikacija sestavljena iz več ali manj tretjinskih delov vseh treh komponent.

 

2. Izvedba učinkovite komunikacije. Za učinkovito komuniciranje je treba upoštevati kulturno in praktično “kodo” sogovornika. Včasih gre za čisto angleščino ali francoščino, drugič za narečje ali uporabo žargonov. Smiselno je pridobiti povratno informacijo sogovornika, da bi znali pravilno dekodirati in razumeti njegovo sporočilo.