Projektno povezovanje

Aktualne novice


Zdaj je čas za inovativnost!

Članek - glas gospodarstva 2020

Avtor - Žiga Lampe, Projektna Pisarna, GZS

 

Inovacij se ne rabimo bati.

Kaj je inovacija? Če pogledamo, kaj pravi internet, je definicij veliko. Od najbolj osnovne definicije, ki preprosto pravi, da je to nova ideja ali nova metoda, do bolj dodelane definicije, ki pravi, da gre pri inovaciji za nov produkt ali storitev, ki je originalna in ima učinek ali posledice na uporabnika ali družbo ter ima prav tako tržno vrednost. Kaj pa to pomeni, če se vprašamo, ali je določeno podjetje inovativno? Veliko podjetij ima razvojne oddelke, lastne razvojne ekipe, pa jih to naredi tudi inovativne? Je nadgradnja obstoječih produktov ali storitev res prava inovacija?
Preko dela in izkušenj s podjetji sem prišel do spoznanja, da se le-ta pravih inovacij bojijo. Veliko podjetij se ima za inovativna, a tu se lahko vrnemo na samo definicijo besede inovativnost in se vprašamo, ali smo res inovativni. Zelo veliko podjetij je razvojno usmerjenih, kar se največkrat kaže v nadgradnjah produktov in storitev. Do neke mere ta podjetja so inovativna in razvoj jim zagotovo omogoča obstoj na trgu in v veliki meri tudi rast. A resnično inovativna podjetja so tista, ki se upajo vstopiti na področje radikalnih, prebojnih in disruptivnih inovacij.
A zakaj je temu tako? Že od nekdaj velja, da ne spreminjaj recepta, če ta prinaša dobiček. Zakaj bi se lotil nečesa novega, neznanega ter povrhu še radikalnega in prebojnega. Naši možgani že, ko slišijo besedo radikalno in prebojno, takoj pomislijo na negotovost in neuspešnost. In to z razlogom, saj če bi se lotili radikalnih in prebojnih inovacij s pristopom, ki ga ima večina podjetij sedaj, bi bil proces zelo verjetno negotov in rezultat neuspešen. Če si želimo prebojnih inovacij, se moramo poslužiti novih pristopov in metodologij, kot sta recimo Design thinking in Art thinking. Drugi razlog, zakaj se podjetja pravih inovacij bojijo, pa so spremembe. Prava prebojna in disruptivna inovacija ni disruptivna samo na trgu, ampak lahko predstavlja disrupcijo tudi v podjetju. Spremembe na proizvodnji liniji, uporaba novih surovin, interna reorganizacija ipd. Te spremembe so lahko zelo dinamične, za sabo pa zagotovo potegnejo tudi določene stroške.

... za nadaljevanje branja si članek prenesite na svoj računalnik >>>

 

Fotogalerija