11. septembra 2019 je med 11. do 16. uro v mestnem središču Ljubljane že peto leto zapored potekala tradicionalna prireditev Po primorsko. Na Pogačarjevem trgu so se primorska živilska podjetja in zadruge obiskovalcem predstavile z brezplačnimi degustacijami dobrot v tednu, ko obeležujemo Dan priključitve Primorske k matični domovini.
Slovenija je edina evropska država, ki povezuje Alpe, Mediteran in Panonsko nižino, kar se odraža v izjemni pestrosti kulture in gastronomije. Primorska, ki poleg Istre, Brkinov, Krasa, Goriške, Brd, Posočja, Idrijskega in Cerkljanskega združuje tudi Vipavsko dolino, obsega kar četrtino vseh slovenskih gastronomskih regij ter v slovensko gastronomijo vnaša raznolikost in značilen mediteranski okus. Prav zato se Primorska že od nekdaj ponaša s svojim temperamentom, kar daje primorskim jedem in vinu poseben pečat. Tudi letošnje leto je na dogodku sodelovalo enajst primorskih živilskih podjetij in zadrug: Kras, Vinakras Sežana, Vinakoper, Vinska klet Goriška Brda, Mlekarna Planika, Mlinotest, Delamaris, Pivka perutninarstvo, KZ Agraria Koper, KZ Tolmin in KGZ Idrija. Kot novost, letošnjemu dogajanju so se z namenom ustvarjanja sinergije med lokalnim turizmom, živilsko industrijo in zadrugami pridružile tudi lokalne turistične organizacije. Te so slovenskim in tujim obiskovalcem predstavljale njihove znamenitosti in doživetja ter poskrbele za pestre nagrade.
S skupnim nastopom pod sloganom Po primorsko podjetja in zadruge še naprej prikazujejo pestrost in bogastvo širše primorske regije in s tem krepijo promocijo primorske kulinarike. S povezovanjem z lokalnimi turističnimi organizacijami tokrat stopajo še korak dlje – povezati želijo odlično primorsko hrano in vino s pokrajino, arhitekturo in doživetji ter soustvariti sinergijo med lokalno kulinariko in turizmom. Zavedajo se, da lahko le skupaj uspešno prispevajo k razvoju gospodarstva, živilske industrije, kulinarike in turizma. Janez Rebec, predsednik UO GZS – Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij je ob dogodku izrazil zadovoljstvo, da so se sodelujoča podjetja, zadruge in turistične organizacije uspešno povezali pri skupni promociji in se obenem veselijo nadaljnjega sodelovanja.
Za razvoj in krepitev medsebojnega sodelovanja na ključnih področjih si prizadevajo tudi v Strateško razvojno inovacijskih partnerstvih HRANA in TRAJNOSTNI TURIZEM, ki sta na letošnjem Vrhu kmetijskih in živilskih podjetij podpisali memorandum o sodelovanju. Člani obeh partnerstev si prizadevajo za: