Prejšnji teden, 28.4.2025, se je skupnost šol se v okviru projekta GreenVET Pathway srečala na tretji in sklepni spletni delavnici. Poklicne šole iz šestih evropskih držav (Nemčije, Latvije, Slovenije, Italije, Grčije, Cipra) in Egipta so predstavile svoj napredek na področju trajnostnega razvoja, zlasti v povezavi s cilji trajnostnega razvoja (SDGs), in prikazale, kako je v šolskem okolju mogoče uresničevati načela zelene preobrazbe.
Ta delavnica je bila nadaljevanje poti, ki se je začela novembra lani v finskem Espooju. Tam smo se v okviru izobraževanja, ki je potekalo med 4. in 8. novembrom 2024, prvič zbrali partnerji projekta GreenVET Pathway in sodelujoče šole. Tema izobraževanja je bila vključevanje trajnostnega pristopa na ravni celotne institucije (Whole Institution Approach – WIA) v poklicno izobraževanje. Mednarodna skupnost več kot 30 udeležencev se je ukvarjala s konkretnimi izzivi trajnostne prenove šol, prisluhnila navdihujočim predavateljem in snovala načrte za prihodnje delo. Ob koncu izobraževanja so šole pripravile akcijske načrte za 3 trajnostne prakse, ki so jih želele vpeljati na svoji šoli.
Na tokratni delavnici so šole predstavljale, katere od teh akcijskih načrtov jim je uspelo uresničiti. V kratkih triminutnih predstavitvah so predstavniki šol prikazali neverjetno raznolikost pristopov – od ustvarjalnih kampanj za recikliranje in projektov energetske učinkovitosti, do pobud za zmanjševanje odpadne hrane, vključevanja filozofije Zero Waste v kulinarične programe in izvajanja eksperimentov s hidroponiko. Posebno pozornost so namenili tudi socialnemu vidiku: učenci so pripravljali obroke za ranljive skupine, organizirali izmenjave oblačil, zbiralne akcije in spodbujali zavestno potrošnjo.
Tudi slovenski šoli sta predstavili svoje uspehe. Monika Hadalin iz Šolskega centra Škofja Loka je trajnostno miselnost pri svojih dijakih razvijala tako, da so pri pouku naredili meritve potrebne za postavitev sončne elektrarne na streho šole. Na Lesarski šoli Maribor pa so izvedli akcijo tehtanja ostankov hrane v šolski menzi z namenom ozaveščanja in seveda zmanjšanja količine zavržene hrane.
Ideje, sodelovanje in energija vseh sodelujočih šol so jasno pokazali, da razumejo pomen trajnosti in znajo biti gonilna sila sprememb. Skupnost, ki je nastala v okviru projekta je živ dokaz, kako lahko sodelovanje, strokovnost in predanost ustvarijo učno okolje, ki je usmerjeno v prihodnost.