Zaveza odgovornosti

Zaveze odgovornosti sektorja proizvodnje brezalkoholnih pijač v praksi

Ljubljana, 16.9.2016 – Mineva leto dni od podpisa listine petih zavez odgovornosti s strani 11 podjetij iz sektorja proizvodnje brezalkoholnih pijač. Leto je minilo v znamenju stopnjevanja aktivnosti implementacije zavez odgovornosti v praksi na vseh ključnih področjih – oglaševanja, označevanja, ponudbe in trženja brezalkoholnih pijač ter nenazadnje promocije zdravega življenjskega sloga. 
 
Projekt zaveza odgovornosti je doprinos živilske industrije na področju doseganja ciljev nacionalne prehranske politike. Živilska industrija in posamezni sektorji želijo biti odgovoren deležnik tudi, ko govorimo o prehrani, zato je 11 podjetij iz sektorja proizvodnje brezalkoholnih pijač leta 2015 podpisalo listino samo-regulative na petih ključnih področjih – brez oglaševanja otrokom, mlajšim od 12 let, odgovorno obnašanje v šolah, označevanje energijske vrednosti na prednji strani embalaže, ponudba različnih izdelkov in spodbujanje zdravega življenjskega sloga svojih zaposlenih, kot tudi širše družbe. 
 
Prodaja brezalkoholnih pijač je v letu 2015 ostala na isti ravni kot preteklo leto. Poraba brezalkoholnih pijač brez vode, sokov in nektarjev je znašala 96 l/prebivalca, kar je za 25 % manj v primerjavi z letom 2010 (127,6 l/prebivalca). Na podlagi zbranih podatkov s strani podpisnikov zavez je bilo ugotovljeno, da je bilo v letu 2015 danih na slovenskih trg 2,1 mio hl brezalkoholnih pijač. Še bolj zanimiv pa je podatek o energijskem iznosu omenjene količine, ki upoštevajoč energijsko vrednost posameznih kategorij pijač, znaša 45 Tcal. V povprečju je to 19,1 kcal/100 ml brezalkoholne pijače. 
 
“Sektor proizvodnje brezalkoholnih pijač v zadnjem letu dokazuje, da samoregulativa lahko poveže podjetja pri doseganju skupnih ciljev. Pred enim letom je ta isti sektor sam sebi zastavil ambiciozne cilje in verjamem, da bomo na podlagi podatkov za letošnje leto že izkazovali bistven napredek pri implementaciji zavez v primerjavi z lanskim letom,« poudarja dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij. »Tudi ostali sektorji ne mirujejo. Prepričana sem, da se bo sektorju brezalkoholnih pijač v letošnjem letu pridružil še mlečnopredelovalni sektor, ki je v zaključku usklajevanja svojih zavez odgovornosti,« še dodaja dr. Zagorc. 
 
Z današnjim dnem pa sta širši javnosti že na voljo tako spletna stran projekta Zaveza odgovornosti in pa facebook stran, namenjena komunikaciji s končnim potrošnikom. Oba digitalna medija prinašata vpogled v aktivnosti živilske industrije in posameznih sektorjev na področju prehrane, nenazadnje pa ponujata strokovna dejstva o živilih, hranilih, prehrani, gibanju ter o zdravem življenjskem slogu. Pomemben poudarek pa je na izdelkih z izboljšano sestavo. 
 
Podrobnejša analiza stanja vseh petih področij zavez v letu 2015 bo v mesecu novembru predstavljena širši javnosti na 2. Konferenci industrije pijač. 
 
 

Dodatne informacije:

dr. Petra Medved Djurašinović, samostojna svetovalka
T: 01 58 98 296
E: petra.medved@gzs.si

Fotogalerija





 

V nastajanju