Slovenia Design Showroom

Arhiv: Slovenski lesarji se bodo mesec dni predstavljali v Milanu

Prihodnji teden, 19. maja 2016, bo v Milanu otvoritev enomesečne razstave slovenskega industrijskega oblikovanja Slovenia Design Showroom 2016, na kateri bo italijanski javnosti svoje izdelke predstavljalo 21 slovenskih oblikovalcev in podjetij iz lesne, pohištvene in z interierom povezanih dejavnosti. Razstavo organizirata SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo skupaj s partnerji, ki želita slovenskim podjetjem pomagati pri iskanju novih poslovnih priložnosti na tujih trgih ter prispevati k njihovi večji prepoznavnosti, je bilo danes povedano na novinarski konferenci.

Uvodoma je Aleš Cantarutti, državni sekretar na MGRT, poudaril, da je internacionalizacija gospodarstva med prednostnimi nalogami Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. “Za uresničitev tega cilja je Vlada RS že lani sprejela Program spodbujanja internacionalizacije za obdobje 2015 – 2020. Ukrepe, predvidene v tem programu pospešeno izvajamo v sodelovanju z agencijo SPIRIT Slovenija. Letos bodo ti ukrepi podprti s sredstvi v višini 3.800.000 evrov. Javni razpisi bodo objavljeni v kratkem in verjamem, da bodo podjetja te možnosti in spodbude učinkovito izkoristila.” Enomesečno razstavo »Slovenia Design Showroom 2016« v Milanu vidi kot odlično priložnost za predstavitev slovenskih izdelkov, ki jih odlikujejo prepoznavno oblikovanje, inovativnost ter nadpovprečna dodana vrednost. “Z njo želimo pokazati tudi, da je v Sloveniji les, ki je naša strateška surovina, prepoznan kot razvojna priložnost. Potrdili bomo, da imamo Slovenci bogato tradicionalno znanje iz lesno-predelovalne industrije, izjemno kreativne arhitekte, strokovne statike in konstruktorje, ter da se naša izvajalska podjetja po kakovosti brez težav kosajo s tujimi. Vsekakor pa bo to tudi priložnost za navezovanje poslovnih odnosov in prepričan sem, da bomo pri tem uspešni.«

V nadaljevanju je Jože Prikeržnik, generalni direktor Direktorata za lesarstvo na MGRT, opozoril na zapostavljenost slovenske lesne industrije v zadnjih desetletjih, kar se v zadnjem času spreminja. »Vizija našega lani ustanovljenega direktorata je, da bo slovenska lesna industrija postala ena najhitreje rastočih panog v Sloveniji. Med drugim želimo ustvarjati razmere za ugodno gospodarsko rast v lesni panogi, nova delovna mesta, povečati dodano vrednost, povečati energetsko in snovno učinkovitost ter pospeševati povezovanje v celotni gozdno lesni verigi, povečevanje zavedanja o samem pomenu lesa.« Izpostavil je, da sta v pripravi tudi dva javna razpisa iz strukturnih sredstev, in sicer spodbude za rast podjetij na področju rabe lesa in za spodbujanje in uvajanje novih izdelkov in storitev na področju predelave lesa. 

Mag. Gorazd Mihelič, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija, je poudaril, da na agenciji izvajajo različne aktivnosti v pomoč podjetjem pri prodoru na tuje trge, saj se »zavedamo, da je za majhno gospodarstvo zelo pomembno, da v tujini nastopa skupaj. Iskali smo način, kako bi paleti naših aktivnosti dodali nekaj novega. Na podlagi pozitivnih izkušenj, ki smo jih imeli z organizacijo in izpeljavo slovenskega nastopa na svetovni razstavi EXPO Milano 2015 in uspešno izvedenih številnih Dnevov dobaviteljev, smo pripravili pilotni koncept showrooma v Milanu. Namen razstave je na zahtevnem in obetavnem italijanskem tržišču predstaviti slovenske izdelke, ki jih odlikujejo prepoznavno oblikovanje, inovativnost ter nadpovprečna dodana vrednost. V času razstave bomo v sodelovanju z italijanskimi partnerji organizirali štiri dogodke s promocijsko, poslovno in strokovno vsebino. Na podlagi izkušnje, ki jo bomo dobili, bomo poskušali koncept v naslednjih letih nadgrajevati in širiti. Z enomesečno skupinsko predstavitvijo slovenskega industrijskega oblikovanja v tujini v obliki showrooma ter spremljajočim poslovnim programom, želimo slovenskim podjetjem pomagati pri iskanju novih poslovnih priložnosti na tujih trgih ter večji prepoznavnosti. Za uspeh pa bo pomembna tudi angažiranost in proaktivnost posameznega sodelujočega podjetja pri iskanju potencialnih partnerjev na tem trgu.«

Bernard Likar iz Lesarskega grozda je dejal, da je bilo zanimanje za predstavitev v Milanu nad pričakovanji. »Tako se bodo na razstavi predstavljali izdelki 21 slovenskih oblikovalcev in podjetij iz lesne, pohištvene in z interierom povezanih dejavnosti, med temi jih je polovica takšnih, ki že tržijo svoje izdelke in storitve na italijanskem trgu, polovica pa je oblikovalcev, ki še iščejo to pot.« Gre za naslednja podjetja: Aklih Design Studio, Atelje Mali, Design Studio, Mashoni Design Studio, Donar, Folio, GEO Energetika, Gonzaga – Pro, Kubus Interier, LED Luks, Lina Design, Lutman Design Studio, M TOM, Maechtig Vrhunc Arhitekti, Mitja, Murales, Tapetništvo Novak, Prinčič Barbara, REX Kralj, Sekcija proizvajalcev lesenih montažnih hiš, Studio Drevo, Stories design.

Za konec je Matej Feguš iz podjetja Donar poudaril, da je bilo slovensko oblikovanje pred osamosvojitvijo v tujini izjemno prepoznavno in cenjeno, in da bi bil čas, da se ga ponovno ustrezno pozicionira na zemljevidu svetovnega oblikovanja. »Pomemben korak k večji prepoznavnosti slovenskega oblikovanja v tujini je bil narejen že lani, s skupno predstavitvijo slovenskih podjetij na sejmu 100 % Design pod okriljem SPIRIT Slovenija. Tam se je izkazalo, da je tak način predstavitve slovenskih izdelkov zelo ustrezen. Pozdravljam pobudo države, ker lahko lesarji postanemo pilotni projekt za celotno slovensko gospodarstvo, kaj se da na področju načrtovanja dizajna narediti. Priložnost za slovensko gospodarstvo vidim predvsem v povezovanju in dolgoročnem načrtovanju med sorodnimi podjetji, saj si podjetja zelo težko privoščimo nastope v tujini, ker so to finančno precejšnji zalogaji, je pa to pod okriljem države precej lažje in z bistveno večjim učinkom.« Izpostavil je, da imamo ključno konkurenčno prednost pred drugimi državami - les, ki je obnovljiv, trajen vir energije, je pa omejen, zato je treba z njim razumno ravnati, predvsem v odnosu do okolja in če vključimo še načrtovanje, je to lahko lepa zgodba o uspehu.

Razstava slovenskega industrijskega oblikovanja »Slovenia Design Showroom 2016« bo potekala med 16. majem in 17. junijem 2016, v arhitekturnem ateljeju z 90 m2 površine, na ulici Saffi 9 v Milanu v starem mestnem jedru, v neposredni bližini samega Triennala. Ponujala bo prostor za predstavitev izdelkov, bo pa tudi mesto povezovanja s ciljnimi skupinami, med katere sodijo italijanski oblikovalci in arhitekti ter trgovski agenti in podjetja, ki iščejo nadpovprečne izdelke, primerne za italijanski trg. V času razstave bodo organizirani štirje dogodki, in sicer 19. maja 2016 otvoritev razstave, 25. in 26. maja 2016 poslovna delegacija z B2B srečanji, 8. junija 2016 okrogla miza »Dizajn, arhitektura in industrija«, 9. junija 2016 pa zaključni dogodek.

 


 

Fotogalerija