Slovenia Design Showroom

Arhiv: Slovensko in italijansko oblikovanje: skupna razvojna merila

Okrogla miza o raziskovanju novih načinov za izgradnjo novih odnosov

Aula Magna, Instituto Marangoni, Milano, Italija

V okviru predstavitve slovenskega dizajna Slovenia Design Showroom 2016 v maju in juniju v Milanu, je v sredo 8. junija 2016, na Inštitutu Marangoni – šoli mode, umetnosti in dizajna, potekala okrogla miza, namenjena iskanju možnosti na področju skupnega razvoja oblikovanja, arhitekture, slovenske in italijanske industrije. Postavljen je bil prvi korak k oblikovanju skupnega programskega dokumenta, v katerem bi določili skupna razvojna merila, povzeta v spodnjih sedmih točkah.

Na okrogli mizi, ki jo je moderiral g. Francesco Arecco, podpredsednik italijanske gospodarske zbornice, so po pozdravnem nagovoru slovenske generalne konzulke, gospe Ingrid Sergaš, sodelovali:

  • Saša J. Mächtig, oblikovalec, arhitekt, univerzitetni profesor in ena največjih osebnosti slovenskega industrijskega oblikovanja,
  • Matej Feguš, direktor podjetja DONAR d.o.o., proizvajalec pohištva, prejemnik dveh "Red Dot Award" za oblikovanje,
  • Taco Langius, industrijski oblikovalec, notranji oblikovalec, oblikovalec 3D koncepta blagovne znamke, docent na podiplomskem študiju "Oblikovanje italijanski luksuznih izdelkov" na Inštitutu Marangoni,
  • Paolo Golinelli, arhitekt, oblikovalec, ustanovitelj Studio Golinelli Sala Architetti Associati,
  • Paolo Richelli, arhitekt, strokovnjak za obnovo zgodovinskih stavb, oblikovalec notranje opreme in pohištva.

Oblikovanih je bilo sedem izhodiščnih meril skupnega programskega dokumenta, kot vodilo naslednjih strokovnih srečanj:

1) Trajnostni razvoj. Zaveza industrijske proizvodnje in vključenih/sodelujočih arhitektov, oblikovalcev in inženirjev, da dajejo prednost pojmom 'boljši' (better) pred 'več' (more).
2) Kakovost. Obe državi si prizadevata za doseganje vrhunske ravni kakovosti tudi s številnimi oblikami sodelovanja.
3) Identiteta. Razvoj identitet izhaja iz zgodovinsko preverjenih dosežkov, genius loci skupne srednjeevropske kulture (Alpe-Adria) ter dosežkov znanosti, zlasti tehnološkega razvoja usmerjenega v družbeno in okoljsko korist.
4) Pomen okolja. Okolje je vplivno področje na oblikovanje izdelkov in njihovo identiteto.
5)Ozaveščanje ciljnih javnosti. S poudarki na prednosti krožnega gospodarstva ter družbene odgovornosti podjetij.
6) Povezanost v trikotniku predmet-uporabnik-okolje. Ta uravnoteži (harmonizira) medsebojne vplive v korist kakovosti življenja.
7) Humanistika, se transdisciplinarno povezuje z ostalimi polji znanosti in umetnosti (6.FOS-Fields of Science), zlasti z družboslovnimi in tehničnimi, kar vodi v humani design in dviguje emocionalno pripadnost uporabnikov.

Uradno skupno obvestilo javnosti najdete v priponki

Pripete datoteke

Fotogalerija