DELOVANJE SISTEMA ATA V ZDA – letalski prevoz
Memurandum, poslan oktobra 2011 s strani centralne Ameriške carine na vse carinske izpostave, pojasnjuje, da morajo carinske izpostave na domačih letališčih sprejeti ATA zvezek, čeprav bo imetnik prestopal na drugem domačem letališču preden zapusti Združene države, če je blago odpremljeno s strani letalske družbe in imetnik tekom prestopanja nima več nadzora nad blagom.
To je velik napredek v primerjavi s prejšnjim postopkom. S strani tujih imetnikov ATA zvezkov je bilo v preteklosti veliko pritožb, kateri so poskušali zapustiti ZDA iz letališča na domačem letu (letu znotraj ZDA), ki se je navezoval na mednarodni let iz večjega letališča. Carinski uradniki na domačem letališču (npr. Las Vegas, Knoxville, itd) so tako na primer zavrnili potrditev zvezka ATA za ponovni izvoz, ker naj bi ponovni izvoz iz ZDA potrdilo zadnje letališče ob izhodu iz ZDA. Problem je bil ta, da je imetnik blaga, blago in prtljago ob prijavi (»check in-u«) predal letalski družbi, in na izstopnem letališču (večjem letališču) ni imel več dostopa do blaga. To je onemogočalo potrjevanje ATA zvezkov na teh večjih carinskih izstopnih uradih, ker blaga ni bilo možno predložiti na inšpekcijski pregled. Kadarkoli je v takih primerih v preteklosti bila podana zahteva ni bilo dokazila o ponovnem izvozu in »regularization fee« je bilo vedno zaračunano.
S tem memorandum je tako definirano katero letališče (carinski urad) se smatra kot izvozno letališče v primeru prometa z ATA zvezki, in da bi naj ti tako imenovani domači carinski uradi potrjevali ATA zvezke, kljub temu, da bo imetnik v nadaljevanju zamenjeval let na drugem letališču preden zapusti ZDA, v kolikor je blago bilo predano letalski družbi in imetnik nima nadzora nad blagom ATA zvezka.
Podrobnejše informacije v angleškem jeziku >>>.
Avtor: Javne listine