Varstvo okolja

Arhiv: EU podnebno-energetski zakonodajni paket Pripravljeni na 55

Arhiv: EU podnebno-energetski zakonodajni paket Pripravljeni na 55

Evropska komisija je 14. julija objavila sveženj predlogov s katerimi želi politike EU, na področju podnebja, energije, rabe zemljišč, prometa in obdavčitve, pripraviti na zmanjšanje neto emisij toplogrednih plinov za vsaj 55 % do leta 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 1990. Obravnava svežnja predlogov je ena izmed prednostnih nalog predsedovanja Slovenije Svetu Evropske unije na področju okolja in podnebnih sprememb. Med predlaganimi ukrepi so med drugim: uvedba trgovanja z emisijami v sektorjih prometa in stavb, poostritev sedanjega sistema EU za trgovanje z emisijami, ukrepi za preprečevanje selitve virov ogljikovega dioksida, večja poraba energije iz obnovljivih virov, večja energijska učinkovitost.

Arhiv: Podnebni sklad: GZS kritična do razporeditve porabe sredstev

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) pozdravljamo program porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe, ki uvaja nove ukrepe za podjetja. Hkrati pa izražamo veliko zaskrbljenost nad slabim gospodarjenjem s sredstvi podnebnega sklada, saj ostajajo do sedaj zbrana sredstva iz leta v leto neporabljena. Ob tem opozarjamo, da Slovenija zamuja s pripravo podpornih podlag za izplačila sredstev iz sklada. Pričakujemo takojšnjo pripravo razpisov za koriščenje sredstev Sklada za podnebne spremembe in realizacijo financiranja ukrepov in hkrati predlagamo vzpostavitev enotne platforme, ki bo zajemala vse objavljene razpise, ki se črpajo iz sklada. https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2021-01-2187

Arhiv: Resolucija DPS50 - nov korak k podnebni nevtralnosti Slovenije

Arhiv: Resolucija DPS50 - nov korak k podnebni nevtralnosti Slovenije

S sprejemom Resolucije o dolgoročni podnebni strategiji Slovenije do leta 2050 (ReDPS50), ki jo je sprejel Državni zbor, je začrtana vizija strategije, da bo Slovenija leta 2050 podnebno nevtralna in na podnebne spremembe odporna družba na temeljih trajnostnega razvoja. S postavljenim podnebnim ciljem si Slovenija zastavlja izziv in daje priložnost sektorjem, kot so promet, energetika, industrija, kmetijstvo, stavbe (raba goriv v gospodinjstvih, storitvenem sektorju), odpadki ter raba zemljišč, sprememba rabe zemljišč in gozdarstvo ter njihovim sektorskim politikam cilj doseganja skupnih neto ničelnih emisij do leta 2050. Postavlja tudi strateške sektorske cilje za leto 2050 (in 2040), ki jih morajo posamezni sektorji dosledno upoštevati in vgraditi v svoje sektorske dokumente in načrte.

Arhiv: Državni zbor podprl Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (ZSROVE)

Poseben zakon, ki ureja področje OVE, bo omogočal lažje izvajanje regulatornih in strokovnih nalog javne uprave na tem področju ter hitrejšo vsakokratno uskladitev nacionalne zakonodaje z evropsko. Temeljni cilj zakona je spodbujati rabo OVE v vseh sektorjih proizvodnje in rabe energije. S tem se zasleduje cilj podnebno nevtralne družbe in zelenitve gospodarstva in družbe.

Arhiv: GZS pozvala MOP k pripravi strategije ravnanja z blatom iz KČN

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) opozarjamo, da je za rešitev problematike ravnanja z blatom nujna priprava in sprejem strategije, ki uradno in zavezujoče potrjuje izvedbo konkretnih rešitev. Za oblikovanje tovrstne strategije mora biti pristojno Ministrstvo za okolje in prostor (MOP). Problematiko ravnanja z blatom iz komunalnih čistilnih naprav (KČN) je mogoče dolgoročno celostno rešiti zgolj z monosežigom z zagotovljenim skladiščenjem pepela za kasnejšo uporabo pri recikliranju fosforja, ki je kritična surovina v EU.

Arhiv: Spremenjena Uredba o sežigalnicah odpadkov in napravah za sosežig odpadkov

Vlada je izdala Uredbo o spremembi in dopolnitvi Uredbe o sežigalnicah odpadkov in napravah za sosežig odpadkov. Z dvema spremembama uredbe se odpravlja neskladnost domače zakonodaje na področju sežiga in sosežiga odpadkov z evropsko direktivo o industrijskih emisijah (2010/75/EU). Besedilo se spreminja na način, ki omogoča enoznačno razumevanje upoštevanja mejnih vrednosti emisij, saj je bil stari zapis nedosleden glede primerjave 10-minutnih povprečnih vrednosti ogljikovega monoksida z mejno vrednostjo emisije, ki se sicer uporablja za polurne povprečne vrednosti; in dopolnitev besedila na način, ki odpravlja neskladnost z evropsko direktivo. Sprememba uredbe sicer nima vpliva na pogoje obratovanja obstoječih sežigalnic odpadkov in naprav za sosežig odpadkov. Obstoječe naprave so prilagojene vsem zahtevam zakonodaje. Sprememba uredbe se uvaja za namen boljše preglednosti določb, ki bodo predvsem dobrodošle upravljavcem morebitnih novih sežigalnic odpadkov in naprav za sosežig odpadkov v postopku pridobivanja dovoljenj, so sporočili z Ministrstva za okolje in prostor.

Arhiv: Poziv GZS: Zakon o varstvu okolja naj ne ruši dele sistema ravnanja z embalažo, ki dobro delujejo!

Sprememba sistema ravnanja z odpadno embalažo, ki jo bo ustvarila novela Zakona o varstvu okolja (ZVO-2), je nepotrebna in škodljiva. Podjetja v obstoječem sistemu skrbno ravnajo z odpadno embalažo, ki pri njih nastaja, in si za to izbirajo izkušene, zaupanja vredne partnerje. Po v noveli predlagani spremembi bo o prevzemnikih odpadne embalaže odločala tretja, zunanja organizacija. Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) poudarjamo, da morajo podjetja ohraniti možnost samostojne izbire partnerjev, ki jim nudijo konkretne, dobre in zanesljive storitve na njihovih proizvodnih dvoriščih.

Arhiv: Ministrstvo za okolje in prostor smo pozivali k spremembi 9. člena Uredbe o embalaži in odpadni embalaži (Uradni list RS, št. 54/21), za prehod nazaj na prostovoljno označevanje embalažnih materialov

Uredba o embalaži in odpadni embalaži določa, da s 1. 1. 2022 stopi v izvajanje njen 9. člen, ki določa obveznosti na področju označevanja embalažnih materialov. Zavezanci so pravne osebe in s.p., ki uvažajo prazno embalažo v RS, proizvajajo embalažo v RS ali v RS uporabljajo embalažo za embaliranje svojih izdelkov. Oznaka embalažnega materiala mora biti nameščena na sami embalaži ali etiketi, pritrjeni na embalažo, in mora biti jasno vidna ter dobro čitljiva. Oznaka mora biti trajna in obstojna tudi po odprtju embalaže. Čeprav se zdi označevanje embalažnih materialov dokaj enostavno, naši člani sporočajo, da temu ni tako in da jim tovrstno označevanje predstavlja težave z vidika tehnične izvedbe in stroškov. Postavlja se tudi vprašanje smiselnosti, še posebej pri navadni kartonski transportni embalaži, ki je brez tiska ali označb. Po naših informacijah je označevanje obvezno le v Italiji in Bolgariji. Vemo, da ta zahteva v Italiji povzroča tako tehnične težave kot tudi stroške tako, da so preložili izvajanje določenih zahtev. V primeru lesenih palet pa Italija zahtevo celo umika. Ob tem je bilo italijansko prehodno obdobje daljše od našega. Menimo, da je obvezno označevanje embalažnih materialov z vidika stroškov in vpliva na reciklabilnost nekaterih enostavno prepoznavnih in čistih materialov tudi škodljiv in nepreverjen ukrep, ki vzpostavlja ovire za prosti pretok blaga med državami, saj je v večini držav članic označevanje embalažnih materialov prostovoljno. Predlagamo, da se obvezno označevanje embalažnih materialov umakne iz našega nacionalnega predpisa preden nastane večja škoda pri zavezancih, ki se skušajo tej zahtevi pravočasno prilagoditi!

Arhiv: Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov »CRP 2021«

V tematskem sklopu 2.5. Gospodarska stabilnost Ciljnega raziskovalnega programa v letu 2021 (CRP 2021) je razpis pod naslovom teme: Model splošnega ravnovesja z okoljsko in energetsko komponento. Prijava mora biti oddana do 28. 6. 2021.

Arhiv: Dogodki – napovedujemo

Več dogodkov GZS >>> https://www.gzs.si/Dogodki