
AKADEMIJA INOVIRANJA
MODULI
MODUL 1: UVOD V INOVIRANJE IN STRATEŠKO RAZMIŠLJANJE, 9. januar 2026
Lokacija: GZS - Regionalna zbornica Gorenjska
Program modula obsega pregled ključnih izzivov VUCA sveta in razmislek, zakaj je prav zdaj nujno vlagati v inoviranje. Udeleženci bodo spoznali aktualne kazalnike inovativnosti in produktivnosti v Sloveniji (UMAR, GII, EIS) ter se seznanili s širšim globalnim kontekstom. Poseben poudarek bo namenjen jasnemu razumevanju temeljnih pojmov, kot so vedoželjnost, kreativnost, inovativnost, inoviranje, inovacija, ideja, invencija in startup. Predstavljeni bodo izbrani primeri velikih slovenskih in mednarodnih inovacij, z razlago, kaj jih dela prelomne ter kateri dejavniki so ključni za njihov uspeh. Raziskali bomo tudi, zakaj so inovacije bistvene za rast in dolgoročno preživetje podjetij, ter kako lahko intelektualna lastnina (IPR) postane strateška prednost.
Praktični del vključuje uporabo orodij personal map in team charter canvas za osebno in skupinsko refleksijo ter krepitev ekipe udeležencev akademije. Izvedli bomo skupinsko vajo »Ali smo inovativni?«, s katero bomo skupaj mapirali trenutno stanje, ter odprto razpravo o razlogih, zaradi katerih v podjetjih pogosto prihaja do pomanjkanja inovativnosti.
MODUL 2: VŽIG KREATIVNOSTI, 23. januar 2026
Lokacija: GZS - Zbornica osrednjeslovenske regije
Vsebinski sklop se posveča razumevanju kreativnosti – ali je to lastnost ali stanje, ki ga lahko krepimo. Udeleženci bodo spoznali najpogosteje uporabljene metode kreativnega razmišljanja, med njimi brainstorming, SCAMPER, tehniko šestih klobukov, miselne vzorce, opazovanje ter uporabo umetne inteligence kot podpornega orodja. Raziskali bomo tudi psihološke in vedenjske mehanizme, ki vplivajo na ustvarjalnost, kot so stanje toka (flow), dvom, odlašanje in mišični spomin, ter kako jih lahko preobrnemo v vzvode za večjo kreativnost. Poseben poudarek bo namenjen notranji motivaciji za spremembe, pri čemer bomo uporabili metodo »funeral speech« kot orodje za refleksijo negativnih vizij in ciljev; ena od izvedenih refleksij bo vključena tudi v sklepni modul za vodstvo (C-level).
Praktični del vključuje hitre kreativne igre, denimo izziv »100 idej v 10 minutah«, delo z rokami po metodi LEGO® Serious Play ter individualno vajo »Funeral speech«, ki udeležencem pomaga razmisliti o tem, kakšna sled naj ostane za njimi.
MODUL 3: OD VIZIJE DO INOVACIJSKEGA STROJA, 6. februar 2026
Lokacija: Inkubator Tržič
Vsebinski del modula se osredotoča na inoviranje kot strateško usmeritev, povezano z vizijo in dolgoročno strategijo podjetja. Udeleženci bodo opredelili lastno vizijo, cilje in ambicije ter spoznali različne tipe inoviranja s pomočjo matrik inovacij. Razložena bo razlika med »izvedbenim strojem« in »inovacijskim strojem«, ki se kaže v primerjavi linearnega »tunnela« oziroma pipeline pristopa z iterativnim funnel procesom. Obravnavali bomo razlike med klasičnimi izvedbenimi procesi in inovacijskim eksperimentiranjem, ki vključuje hitro učenje, testiranje ter pivotiranje. Poseben poudarek bo namenjen tipom poslovnih modelov v povezavi z intelektualno lastnino ter upravljanjem pogodb. Predstavljena bosta inovacijski pravilnik in področje IPR. Udeleženci bodo spoznali ključne okvirje za upravljanje inoviranja, vključno z inovacijskim ciklom in lijakom (npr. Adobe Kickbox, ISO 56000), ter pristope k digitalizaciji procesa – od orodij za zbiranje in razvoj idej do uporabe AI za ideacijo in validacijo.
Praktični del vključuje skupinsko nalogo, v okviru katere bodo udeleženci oblikovali faze inovacijskega cikla in lijaka za svoje podjetje, ter kratko simulacijo uporabe digitalnih orodij, kot so Miro, Trello, Viima in izbrana orodja umetne inteligence.
MODUL 4: METODE IN TAKTIKE INOVIRANJA, 6. marec 2026
Lokacija: GZS - Zbornica osrednjeslovenske regije
Vsebinski del modula je namenjen spoznavanju ključnih inovacijskih okvirjev, med drugim NABC, Business Model Canvas in Lean Canvas. Udeleženci bodo razvijali lastne BMC-je ter raziskovali, kako se oblikuje in preverja product–market fit. Poseben poudarek bo na eksperimentiranju in upravljanju tveganj skozi principe »fail fast, fail cheap« ter na uporabi pristopov Design Thinkinga in Design Sprinta. Obravnavali bomo pot od predpostavke do hipoteze, od spoznanj do uspeha oziroma spodletelih iteracij. Predstavljeni bodo tudi hackatoni in »inovacijski teater« – kot opozorilo, kaj inoviranje je in česa ne predstavlja. Dotaknili se bomo odprtega inoviranja ter razumevanja inovacijskega ekosistema, ki vključuje partnerje, študente, dobavitelje in startupe. Na kratko bomo naslovili tudi prodajne veščine, skozi izziv »sell me this pen«.
Praktični del vključuje skupinsko izdelavo hitrega Business Model Canvasa za izbrano idejo, igranje namizne igre Playing Lean, vajo oblikovanja idealne »innovation squad« ekipe ter razpravo o tem, kaj v našem inoviranju dejansko ustvarja vrednost in kaj predstavlja zgolj »teater«.
MODUL 5: OD IDEJE DO TRGA (NE ZGOLJ ODPROBLEMA DO REŠITVE), 20. marec 2026
Lokacija: Kovačnica Kranj
Vsebinski del modula se osredotoča na prepoznavanje pravega problema, pri čemer izhajamo iz pristopa »start with why«, Cynefin okvirja, metod customer discovery in principov design thinkinga. Razložili bomo, zakaj je klasični TRL pogosto zavajajoč pri inoviranju ter katere alternative (IRL, MVP) omogočajo bolj realistično napredovanje idej. Udeleženci bodo razvijali prodajni način razmišljanja (sales mindset) kot pomembno kompetenco inovatorjev, pri čemer bomo prodajo obravnavali kot ključno validacijo resničnega problema. Posebej bomo izpostavili razliko med tehnično rešitvijo in dejansko poslovno vrednostjo ter oblikovali jasen value pitch za prihodnjo inovacijo. Dotaknili se bomo tudi razlik med načinom delovanja startupov in korporacij ter njihovih inovacijskih procesov.
Praktični del vključuje izvedbo customer discovery intervjujev v obliki igranja vlog, skupinsko oblikovanje experiment booka za izbrano idejo ter analizo ključnih razlogov za neuspeh znanih startupov, z namenom prenosa naukov v lastno inoviranje.
MODUL 6: PITCHING IN IPR, 3. april 2026
Lokacija: Zbornica osrednjeslovenske regije
Vsebinski sklop se posveča govornim veščinam inovatorjev in izzivom, ki jih prinaša kratko, prepričljivo predstavljanje idej. Udeleženci bodo spoznali principe učinkovitega »pitchinga« ter se naučili, kako svojo zamisel predstaviti jasno, jedrnato in z močnim sporočilom. Obravnavali bomo tudi vlogo umetne inteligence kot podpornega orodja pri pripravi prototipov, testiranju konceptov in izpopolnjevanju predstavitev. Poseben poudarek bo namenjen intelektualni lastnini (IPR) – od zaščite idej, patentov in znamk do strateškega vključevanja IPR v inovacijski proces, določanja ključnih točk (touchpoints) ter možnosti monetizacije. Dotaknili se bomo tudi izzivov deljenja intelektualne lastnine med partnerji ter mehanizmov za nadzor in obrambo trga.
Praktični del vključuje mini delavnico, kjer bodo udeleženci pripravili in izvedli 2-minutni »elevator pitch« s snemanjem in individualnim povratnim odzivom, simulacijo zagovora pred komisijo v slogu »Shark Tank«, skupinsko ocenjevanje pitchov po vnaprej določenih kriterijih ter vajo s področja IPR – od presejanja idej do priprave predlogov za prijavo.
MODUL 7: GRADNJA INOVACIJSKE KULTURE, 17. april 2026
Lokacija: Elektro Gorenjska - Špajza
Vsebinski sklop se osredotoča na psihološko varnost v podjetjih, gradnjo učinkovitih timov ter ključno vlogo vodij pri spodbujanju inovativnosti. Udeleženci bodo spoznali načine motiviranja in nagrajevanja inovacij ter principe kadrovske in prostorske organizacije, ki omogočajo vidnost napredka. Obravnavano bo upravljanje inovacijskih kompetenc, znanja, spoznanj ter uspehov in spodletelih poskusov, vključno s principom What Went/What Learned/Retrospective (WLLR). Poseben poudarek bo na vključevanju fuckup sessions kot dela kulture učenja iz napak ter na gradnji blagovne znamke inoviranja znotraj podjetja.
Praktični del vključuje vajo »Innovation inhibitors«, s katero udeleženci prepoznajo dejavnike, ki zavirajo inovativnost v njihovih podjetjih, skupinsko simulacijo fuckup session ter oblikovanje osnutka sistema spodbud in nagrajevanja, ki spodbuja inovativno vedenje.
MODUL 8: INOVACIJSKA STRATEGIJA IN MERJENJE/FINANCIRANJE INOVIRANJA, 8. maj 2026
Lokacija: GZS - Zbornica osrednjeslovenske regije
Vsebinski del modula je namenjen oblikovanju inovacijske strategije in njeni tesni povezanosti s poslovno strategijo podjetja. Udeleženci bodo spoznali koncepte inovacijskega portfelja, vključno z izboljšavami obstoječih produktov, razvojem novih izdelkov ter disruptivnimi inovacijami. Obravnavali bomo inovacijske vloge, delo steering committee ter upravljanje portfelja, poleg tega pa merjenje inovativnosti z uporabo innovation accounting, KPI-jev in kazalnikov kulturne naravnanosti. Poseben poudarek bo na možnostih financiranja in partnerstev, kot so EU razpisi, konzorciji in javno-zasebna partnerstva (PPP), ter na tem, kako izziv podjetja pretvoriti v projektno idejo.
Praktični del vključuje mini delavnico za oblikovanje inovacijske strategije podjetja, skupinsko določanje kazalnikov za merjenje inovativnosti ter pripravo individualne akcijske mape s konkretnimi naslednjimi koraki v lastnem podjetju.
POSEBEN MODUL ZA VODJE (C-LEVEL), 15. maj 2026
Zaključni modul akademije ponuja povzetek ključnih vsebin in izpostavlja vlogo vodstva pri grajenju inovacijske kulture. Udeleženci bodo razpravljali o postavljanju ciljev in ambicij, upravljanju inovacijskega portfelja, možnostih financiranja, sistemih nagrajevanja ter potrebni infrastrukturi za podporo inovacijam. Obravnavana bo tudi zaščita intelektualne lastnine, obramba inovacij ter uporaba vavčerjev in drugih podpornih mehanizmov. Poseben poudarek bo na spodbujanju udeležbe v projektu Inovativna Slovenija, vključno z regionalnimi priznanji.
Praktični del vključuje kratek executive workshop z demonstracijo izbranega Funeral speecha ter panelno razpravo o tem, kako vodstvo učinkovito podpira inovacijski ekosistem.
