Zapri

Novice


Arhiv: Projekt POLET: Si znate vzeti čas zase?

POLET


Večinoma vsi vemo, da je čas, ki ga namenimo sebi, pomemben za naše zdravje in dobro počutje. Ampak, ali si ga vzamemo dovolj? Ko ste pod stresom, in trenutna situacija zaradi pandemije je zagotovo stresna kot že dolgo ne, je še posebej pomembno, da poznate načine, kako si določiti čas zase, in da si ga brez slabe vesti redno tudi privoščite. 

Vzpon na bližnji hrib je vsekakor dobra zamisel, a kaj ko nam služba in kratki dnevi tega ne dopuščajo. Odlična ideja je tudi dan zase v centru dobrega počutja, a kopeli, savne in masaže so trenutno žal nedostopne. Čas zase ni nujno nekaj, kar bi vam vzelo cel dan. Dovolj je že nekaj minut, ki jih stisnete med druge aktivnosti dneva. In če znate za to poskrbeti dovolj redno, bo delovalo tudi to. Vsak dan lahko in bi morali najti vsaj malo časa za sprostitev in polnjenje baterij, včasih bo to le 15 minut, drugič pa morda nekaj ur. Pomembno je, da ne pozabite nase in se naučite kar najbolje izkoristiti tisti čas, ki ga imate zase.

Kako ob vseh obveznostih poiskati čas zase?

Razmere so nas letos prisilile, da smo se še bolj preselili v virtualni svet spleta, in čeprav je velika sreča, da nam tehnologija marsikaj omogoča, je vseeno dobro, da znamo te dejavnosti tudi ustrezno omejiti. Nič ni narobe, še več, zaželeno je, da se kdaj tudi »odklopite«. Pozabite na telefonske klice in e-pošto, izklopite računalnik in televizijo, namesto tega pa preberite kakšno stran v knjigi, prelistajte revijo, se sprehodite v naravi ali pa se preprosto zazrite skozi okno in sanjarite. Dovoljeno je tudi, da si privoščite okrepčilen popoldanski spanec ali pa vsaj zaprete oči in uživate. Če radi ustvarjate, si vzemite čas tudi za to. Morda radi rišete ali pišete, spečete nekaj sladkega ali spletete šal, pomembno je, da se zabavate, ne pa končni rezultat. Vzdrževanje pozitivnih odnosov je hrana za dušo, zato pokličite starega prijatelja ali sorodnika, ki ga že dolgo niste videli, ter klepetajte in uživajte v njegovi družbi, četudi le na daljavo. Kaj pa kratka meditacija, ogled zabavnega filma ali sproščujoča kopel? Brez slabe vesti si kdaj pa kdaj privoščite kakšno minuto več, vse obveznosti vas bodo počakale. Kljub pomanjkanju časa je zdravje vaša prioriteta, naj ne ostane samo v teoriji. Vsaj enkrat na teden poskrbite za gibanje, zunaj ali doma, pomembno je, da ste fizično aktivni. Čas, ki ga namenite sebi, ni nikoli izgubljen, je dolgoročna naložba v vaše dobro počutje.

Čas zase tudi v službi?

Nekatera podjetja so že vpeljala program promocije zdravja na delovnem mestu, zanimive pa so lahko tudi alternativne oblike za krepitev zdravja med delovnim časom, kot so masaže, meditacije in drugi antistresni programi. Podjetja s takšnim ukrepom zaposlenim omogočajo, da redno in pravočasno obiskujejo ustrezen program sproščanja in krepitve zdravja, kar kratkoročno in dolgoročno ugodno vpliva na njihovo splošno počutje in zdravstveno stanje. Podjetje določi natančne kriterije, kdaj, kako pogosto in za koliko časa je zaposleni upravičen do dodatnega obiska izbranega programa v sklopu delovnega časa, torej v breme delodajalca. Takšne možnosti so še posebej dobrodošle za starejše zaposlene, saj jim omogočajo lažje nadzorovanje zdravstvenega stanja ter obvladovanje kroničnih bolezni in drugih težav. Pomenijo tudi pomembno spodbudo za večjo zavzetost, poleg vpliva na boljše počutje pa prispevajo še k produktivnosti zaposlenih.

>>> VIR

 

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Evropski socialni sklad

Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada


 

Fotogalerija