Novice


Arhiv: Projekt POLET: (P)ostati aktiven ali ne?

POLET

Ostati aktiven, motiviran in se redno gibati ter vključevati v družbene dejavnosti je pomembno za ljudi vseh starosti, še posebej pa za starejše. 

Redna telesna vadba ima številne pozitivne učinke tako za telesno kot duševno zdravje. Vpliva na kakovost življenja, saj prispeva k boljšemu razpoloženju, poveča samozavest, daje občutek dosežka, pomaga pri sproščanju in odpravljanju posledic stresa ter poskrbi za več energije. Zmanjša lahko tveganje za nastanek različnih zdravstvenih težav ali pomaga pri njihovem obvladovanju. Te vključujejo bolezni srca, možgansko kap, sladkorno bolezen, nekatere vrste raka, debelost in artritis, pa tudi depresijo, demenco in Alzheimerjevo bolezen. Prav tako lahko redna vadba pomaga zmanjšati tveganje padcev.

Ne glede na starost ali zdravstveno stanje obstaja veliko različnih načinov gibanja in nikoli ni prepozno, da začnemo in dosežemo pozitiven učinek. Telesna dejavnost je vse, kar pomeni premikanje telesa, kot so vrtnarjenje, hoja, opravljanje gospodinjskih opravil ali pa hoja po stopnicah namesto vožnje z dvigalom. Telesna vadba pa je bolj strukturirana in se ponavlja. Vključuje dejavnosti, kot so tek, kolesarjenje, planinarjenje, joga in aerobika. S staranjem je še posebej pomembno, da izvajamo vaje, ki izboljšujejo mišično moč, ravnotežje in prožnost. Če ostanemo aktivni, bomo lažje počeli vsakodnevne stvari, opravljali delovne naloge v službi, se posvečali vnukom in drugim družinskim članom ter imeli energijo za še kakšen hobi. Redna telesna dejavnost nam lahko pomaga, da ostajamo neodvisni in zdravi ter bolj uživamo v življenju.

Udeleževanje skupinskih športnih aktivnosti je lahko tudi dober način za spoznavanje ljudi, druženje in zabavo. Ostati družaben in povezan je tudi sicer neverjetno pomembno, ko postajamo starejši. Vse več raziskav kaže, da ko ostajamo zaposleni in družbeno aktivni, si s tem odpiramo vrata do bolj srečnega in zadovoljnega življenja ter boljšega zdravja in dolgoživosti. Priložnosti za ohranjanje zdravih odnosov s tistimi, ki nam veliko pomenijo, je veliko in s staranjem jih ne smemo zanemariti. Družimo se s sosedi, prijatelji in sorodniki, organiziramo lahko večje druženje ali si zgolj privoščimo kratek klepet ob naključnem srečanju. Odločimo se za tečaj tujega jezika ali spoznavanje umetnosti v sklopu vseživljenjskega učenja, lahko se vpišemo v lokalni klub fitnesa ali izberemo skupinsko vadbo v bližnjem športnem centru. Za pridobivanje novih znanj ni nikoli prepozno in dokazano je, da pomaga pri boljšem splošnem zdravju možganov in kognitivnih funkcijah. Udeležujmo se dogodkov, ki nas zanimajo, pojdimo na organiziran izlet ali postanimo prostovoljec v dobrodelnem društvu. Možnosti je nešteto in vsaka aktivnost je boljša izbira kot pasivnost in zapiranje vase.

>>> VIR

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Evropski socialni sklad

Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

 

 

Fotogalerija