Novice


Projekt POLET: Kolesarjenje za odlično za ohranjanje kondicije starejših


POLET

Dejstvo je, da postajamo z leti vse manj aktivni, saj so mišice in kosti vse bolj šibke, vse pogosteje pa se pojavljajo tudi bolečine, ki preprečujejo željo po vadbi. Zato je kolesarjenje ena od boljših aktivnosti za starostnike. Sicer pa za vrtenje pedal nikoli ni prepozno. 

Po 35. letu starosti večina ljudi začne izgubljati na mišični masi, oslabi pa tudi delovanje srca in pljuč, pri čemer se zmanjša sposobnost za vadbo kot tudi sposobnost hitrejše regeneracije po vadbi. Vendar pa je situacija s kolesarjenjem nekoliko drugačna.

Študije kažejo na to, da ljudje, ki redno kolesarijo, doživijo počasnejši upad mišične mase in vseh ostalih sposobnosti, kot pa tisti, ki se s to športno aktivnostjo ne ukvarjajo. Poleg tega ima kolesarjenje v obdobju starosti tudi druge prednosti, kot so denimo ohranjanje stabilne ravni testosterona pri moških, ohranjanje moči, ohranjanje stalne ravni telesnih maščob in izboljšanje ravni holesterola.

8 nasvetov za kolesarjenje v starejših letih

Potrebno se je zavedati, da s starostjo postajate bolj okorni, imate morda težave z ravnotežjem ali pa bolečine v mišicah in sklepih. Vse to povzroča določene omejitve pri vadbi, zato je potrebno upoštevati nekaj nasvetov, da boste na kolesu bolj varni:

  1. Poskrbite za zdravje kolen. Za lažje pedaliranje je pomembno, da je vaš položaj na kolesu takšen, da med kolesarjenjem ne povzroča nelagodja, v nasprotnem primeru to lahko povzroči težave s hrustancem in različna vnetja, ki povzročajo bolečine.
  2. Poskrbite za tehnično brezhibno kolo. Preden se odpravite na kolo, poskrbite, da je v brezhibnem stanju. Najbolje je, da ga pred začetkom sezone odpeljete na reden servis, kjer bodo strokovnjaki poskrbeli za njegovo redno vzdrževanje.
  3. Poskusite z električnim kolesom. Če menite, da med vožnjo potrebujete dodatno pomoč, razmislite o nakupu električnega kolesa. Takšna kolesa enostavno pedalirate, ko pa so pred vami zahtevnejše vzpetine, vam je njihov električni pogon lahko v veliko pomoč.
  4. Kolesarjenje v družbi prijateljev je prijetnejše. Res je, da s kolesarjenjem vplivamo na zdravje in splošno počutje, prav tako pa je tudi odlično sredstvo za socializacijo, kar zmanjšuje verjetnost za pojav tesnobe in depresije.
  5. Upoštevajte svoje sposobnosti. Ko se odpravite na kolo, izberite pot, ki za vas ni preveč naporna, in postopoma povečujte razdaljo ter hitrost kolesarjenja. Če dvomite o svojem zdravju, se posvetujte z zdravnikom.
  6. Na cesti bodite previdni. Kot udeleženci v prometu, morate upoštevati vsa cestno-prometna pravila. Zavedati se morate, da se vam s starostjo slabša vid, zato je potrebno sprejeti dodatne varnostne ukrepe. Za vožnjo izbirajte kolesarske poti, izogibajte se vožnji ponoči in nosite svetla oblačila.
  7. Poskrbite za pravilno prehrano. Uživanje uravnotežene prehrane lahko izboljša tudi vaše kolesarske sposobnosti. Preden se odpravite na kolo, zaužijte dovolj ogljikovih hidratov in poskrbite za zadosten vnos tekočine.
  8. Poskrbite tudi za počitek. Vaše telo bo bolje delovalo, če bo deležno dovolj počitka. Spanec mora biti kakovosten, v primeru utrujenosti pa si privoščite nekaj dni počitka brez aktivnosti.

Vir: www.pobegskolesom.si


 Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Evropski socialni sklad

Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.


Fotogalerija