Novice


Arhiv: Projekt POLET: Naučimo se upravljati s svojim časom

POLET

 

Na delovnem mestu se pogosto srečujemo z nepričakovanimi situacijami. Lahko si uredimo jasen urnik, a naše načrte prekrižajo nepričakovani sestanki ali obilica telefonskih klicev in e-pošte, posledično pa nam zmanjkuje časa za določeno nalogo. Pomanjkanje časa ali nepravilno organiziranje časa pa povzročata stres in druge nevšečnosti.

Upravljanje s časom je način načrtovanja in nadzora nad tem, koliko časa bomo porabili za določene dejavnosti. Dobro upravljanje s časom nam omogoča, da v krajšem obdobju opravimo več, znižuje stres in vodi do uspeha v karieri.

Prednosti upravljanja s časom

Številne študije dokazujejo, da dobro upravljanje s časom vodi do večje učinkovitosti in produktivnosti, prinaša manj stresa ter več zadovoljstva in uspeha v življenju. Izdelava in upoštevanje urnika delovnih opravil zmanjšujeta občutek tesnobe. Ko označujete posamezne naloge na seznamu opravkov, lahko vidite, da opazno napredujete. To vam pomaga, da se izognete nepotrebnemu stresu in skrbi glede pravočasnega opravljanja zastavljenih nalog. Dobro upravljanje s časom priskrbi dodaten čas, ki ga lahko namenite zasebnemu življenju, hobijem ali drugim osebnim opravilom. Učinkovito upravljanje s časom prinaša tudi več priložnosti ter vodi do zastavljenih ciljev. Spretnosti dobrega upravljanja s časom so zagotovo lastnosti, ki jih iščejo delodajalci, saj je sposobnost določanja prednostnih nalog in razporejanja dela izredno zaželena.

Kako učinkovito upravljati s časom

Sposobnost učinkovitega upravljanja s svojim časom je torej izjemno pomembna, zato jo je smiselno osvojiti ne glede na to ali smo šele na začetku ali že na koncu karierne poti. Najprej si moramo pravilno postaviti cilje ter poskrbeti, da so ti specifični, merljivi, dosegljivi in pravočasni. Potem si moramo pametno postaviti prioritete. Prednost moramo dati nalogam glede na njihovo pomembnost in nujnost ter včasih sprejeti tudi odločitev, da katero od nalog dodelimo komu drugemu. Pomembno je ugotoviti, kaj si zasluži naš čas in odstraniti odvečne dejavnosti. Za dokončanje naloge si moramo postaviti tudi časovno omejitev, saj bomo tako bolj osredotočeni in učinkovitejši. Pri tem je smiselno že vnaprej prepoznati morebitne težave, preden se te dejansko pojavijo. Tako lahko oblikujete načrte za učinkovito spopadanje z njimi. Za boljšo motivacijo si morate med nalogami vzeti čas za odmor, da se zbistrite in osvežite. Dobro je, da delujete dolgoročno in si v koledarju označite roke za projekte ali za posamezne naloge. Tako boste lahko pravočasno razmislili, katere dneve bi bilo najbolje posvetiti določenim nalogam. Vsak dan začnite z jasno predstavo o tem, kaj morate opraviti, ob koncu dneva pa je priporočljivo, da si zapišete seznam opravkov za naslednji delovni dan.

Nezmožnost načrtovanja pomeni slabšo učinkovitost. Rezultat slabega upravljanja s časom pa je izgubljen čas, ki ga v današnjem hektičnem svetu že tako vedno primanjkuje. Nihče si ne želi povečanega stresa in občutka tesnobe ali celo izgube nadzora nad življenjem zaradi obilice nalog in njihovih neizprosnih rokov. Zato se je dobro čimprej organizirati in začeti nadzorovati svoj čas, saj drugače bo čas začel nadzorovati vas.

>>> VIR

 

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Evropski socialni sklad

Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada


 

Fotogalerija