Zbornica poslovno storitvenih dejavnosti

Novice


Arhiv: Spreminjanje vrednot - nekaj povzetkov iz študije o spreminjanju pomembnosti vrednot pri Nemcih

O spremembah nakupnih odločitev in tudi navad potrošnikov kot posledic krize in s tem manjšega obsega razpoložljivih dohodkov je bilo letos že kar precej govora na osnovi različnih in številnih opravljenih tržnih raziskav. Vendar pa očitno ne gre le za spremembe obnašanja zaradi nujnega (kratkoročnega) prilagajanja stroškov prihodkom, ampak še za marsikaj drugega, kar bo gotovo v znatni meri vplivalo tudi na strukturo in obseg povpraševanja in to predvsem na daljši rok.

GFK Association (www.gfk-association.org) je v Nemčiji izvedel študijo glede pomembnosti vrednot in ta kaže, da je finančna kriza pri Nemcih vodila v ponovni razmislek glede ustaljenih vrednot. Koncept stabilnosti in socialne vrednote postajajo Nemcem vse bolj pomembni, najvišje pa postavljajo občutek varnosti, ki ji 70% anketirancev v danih razmerah daje vse večjo težo. Na drugem mestu je dom, na tretje mesto postavljajo dosežke in takoj zatem zaupanje in odgovornost.

Vse večja splošna potreba po varnosti se pri Nemcih kaže ne glede na prihodek, regijo ali spol. Približno dva od treh vprašanih sta izpostavila varnost kot najpomembnejšo vrednoto v sedanjih razmerah. Na drugem mestu je dom, ki se je v teh negotovih časih izkazal za vse bolj pomembnega – skoraj 60% vprašanih je »svoje štiri stene« bolj izpostavljalo kot v prejšnjih anketah.

Približno enako visoko kot dom Nemci postavljajo dosežke, saj jih 58% meni, da so ti ključni za prihodnost. Tukaj ne mislijo na dosežke, ki bi lahko pomenili škodo skupnosti, kajti obenem pridobivajo na pomenu tudi socialne vrednote: zaupanje (55%) in odgovornost (52%) zasedata četrto in peto mesto na vrednostni lestvici. Vse bolj se izpostavlja solidarnost, ki ji polovica vprašanih daje veliko težo. Kljub vsesplošno razširjenim klišejem o »Nemcih, ki se vseskozi pritožujejo«, zaseda optimizem šesto mesto – vsak drugi verjame, da je pozitiven odnos do življenja v teh časih nujen.

Skupaj z naraščajočim zavedanjem pomena dosežkov se na lestvici pojavljata tudi konkurenca in inovacije – in sicer nekje na sredini lestvice. Ko so bili sodelujoči naprošeni, naj naštejejo vrednote, ki se jim zdijo pomembne za prihodnost, jih je 38% omenjalo konkurenco, 36% pa inovacije.

Spreminjanje dojemanja vrednot ( v %):

Vir:Raziskava “Changing value perception”, the GfK Association, January 2010

Študija je raziskala, ali pomen vrednot raste, pada ali pa ostaja na enakem nivoju.

Vprašanih je bilo skupno 1.080 moških in žensk, v starostni skupini nad 14 let. Sodelujoči v študiji predstavljajo reprezentativen vzorec nemške populacije.

Navedene so bile naslednje vrednote: avantura, dom, dosežki, sprejetje določene ravni odrekanja (going without) inovacija, konkurenca, moč, odgovornost, optimizem, prestiž, solidarnost, varnost in zaupanje.

Več informacij je na voljo na "Compact" internetni strani (trenutna GfK Association info storitev, pod naslovom "Focus Topics") http://www.gfkcompact.de.

Fotogalerija