Trg Savdske Arabije je bil v preteklosti malo manj znan in zastopan pri poslovanju med slovenskimi podjetji. Večina njih je namreč svoje priložnosti iskala skozi sosednje zalivske države, kot so na primer Združeni arabski emirati ali Katar. A Savdska Arabija je vendarle ena vodilnih političnih in gospodarskih sil na Bližnjem vzhodu. Zaradi svojih naravnih danosti uvaža tako rekoč vse potrošniške in proizvodne dobrine in predstavlja zanimiv trg za slovenske izvoznike.
V letu 2011 je slovenski izvoz v to državo znašal 30,9 milijona evrov, največji delež izvoznih izdelkov pa so v tem obdobju predstavljali les in lesni izdelki, merilniki porabe plinov, papir in karton, stavbno pohištvo, akumulatorji, razni stroji ter ročno orodje. Iz Savdske Arabije je na drugi strani Slovenija v istem obdobju uvozila za več kot 23,4 milijona evrov blaga. Skoraj celoten uvoz so v tem obdobju, razumljivo, predstavljala olja iz nafte.
Priložnosti za slovenska podjetja na lokalnem savdskem trgu vsekakor so. Pri vzpostavljanju poslovnih odnosov je predvsem pomembno upoštevati drugačno kulturo in drugačne vzorce vedenja. Zlasti poznavanje slednjih je zelo pomembno in včasih odločilnega pomena.
Pri doseganju uspeha so pomembni zlasti naslednji dejavniki:
Kontakt: Ante Milevoj Center za mednarodno poslovanje pri GZS T: 01/5898 151 E: ante.milevoj@gzs.si