Novice


Arhiv: POZOR, USPEŠEN PODJETNIK: ZARJA VINTAR, KOFEIN DIZAJN

Na Zbornici osrednjeslovenske regije (ZOR) skrbimo za več kot 1100 slovenskih podjetji in vsak dan smo v stiku z izjemno inovativnimi in uspešnimi ljudmi, ki stojijo za njimi. Rubrika POZOR, USPEŠEN PODJETNIK je serija kratkih intervjujev, skozi katere bomo vsak teden predstavljali podjetnike, ki vodijo naša članska podjetja, hkrati pa si med seboj delili izkušnje, nasvete in širili gospodarsko mrežo poznanstev v regiji.

Kot prvo predstavljamo Zarjo Vintar, kreativno direktorico in direktorico v podjetju Kofein dizajn. Prijetno branje!

Vaše podjetje v nekaj stavkih: Kofein dizajn je oblikovalski studio. Razvijamo strategije, blagovne znamke, zahtevnejše spletne strani, mobilne aplikacije. Oblikujemo za kulturo, znanost in za slehernika.

Vaša pozicija v podjetju: Kreativni direktor in direktor, majhni smo.

Starost podjetja: 20 let.

Število zaposlenih: 5

Najpomembnejša osebnostna lastnost, ki jo mora imeti dober vodja? Da vidi celo sliko. Ne samo svojega podjetja, ampak industrije, katere del je podjetje, in družbe, v kateri ta industrija rešuje nek problem.

Največji uspeh vaše podjetniške poti? Leta 2013 nam je Evropska komisija podelila pomembno nagrado za inovativnost na področju kulture. Že takrat smo razvili inovacijo, ki je uporabljala strojno učenje. To je Kofein dizajn zaznamovalo v smislu, da se nikoli več nismo odpovedali spremljanju in uporabi naprednih tehnologij. In snovanju inovativnih projektov iz navdušenja. Za oblikovalce, ki so bili takrat zelo zemeljski, skorajda taktilen poklic, to ni bilo običajno.

Kaj pa morebitni neuspeh? Zadnja leta se trudimo, da bi slovensko oblikovalsko stroko povezali v skupnost, zavezano skupnim strokovnim standardom. To bi nam, torej stroki, omogočilo, da bi dobre prakse predlagali in komunicirali z državo in gospodarstvom. Da bi obema segmentoma naročnikov razlagali, kaj lahko v poslovnem smislu spremeni dober dizajn in kako te učinke merimo. Sodelovati poskušam v več okvirih, recimo z Društvom oblikovalcev Slovenije. A poskusi niso vedno uspešni, mnogi od nas, kreativcev, smo v prvi vrsti posamezniki. Kar je škoda.

Trenutno največji izziv vašega podjetja? Slediti družbenim spremembam, ki jih prinašajo tehnologije. Zdi se mi, kot da se moramo vsako leto na novo iznajti. Na začetku delovanja je bilo pomembno vedeti vse o papirju in tisku nanj. Potem je prišel čas oglaševanja in je bilo pomembno vedeti vse o dobrem sporočanju. Nato so svet zavzele blagovne znamke, še malo kasneje pa smo odpustili izvedbene oblikovalce in zaposlili programerje. Zdaj namesto nas dela umetna inteligenca in prihodnje leto bomo verjetno v ekipo zaposlili filozofa?

Najboljši podjetniški nasvet, ki se ga vedno držite. "So einfach, wie möglich, koste es, was es wolle." Preprosto, kolikor se da, pa naj stane, kar hoče. To je pred stotimi leti rekel Mies van der Rohe. Govoril je o moderni arhitekturi, bil je med arhitekti, ki so jo utemeljili. Arhitekt z izjavo takrat ni meril na podjetniški uspeh, ampak v industriji sporočanja, kjer je vse odvisno od tega, kako izkoristimo dve sekundi uporabnikove pozornosti, je to najboljši nasvet.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.