Novice


Arhiv: Kampanja POŠLJI MI PISMO in pravica potrošnikov do izbire

STRINJALI SMO SE: »POTROŠNIK MORA IMETI MOŽNOST IZBIRE«

 Ob svetovnem dnevu potrošnikov, ki je letos potekala na temo digitalizacije, je 20. marca 2017 na GZS potekala okrogla miza z naslovim »POTROŠNIK – DRŽAVLJAN V DIGITALNI DOBI«. Udeleženci okrogle mize, ki zastopajo različne skupine potrošnikov ali se ne različne načine soočajo z digitalizacijo, so si bili enotni: »Potrošnik mora imeti možnost izbire«.

Izjave govorcev

Digitalizacija danes spremlja življenja potrošnikov na vsakem koraku in je povečala izbiro, dostop do informacij ter poenostavila določene storitve. Skupaj s prednostmi  prinaša tudi pasti in vprašanja, ki se jih mnogi potrošniki ne zavedamo dovolj. Jasno je, da je digitalizacija na preizkušnjo postavila osveščanje potrošnika in dejstvo je, da je nemalokdaj presenetila tudi zakonodajalce.

 

Med najbolj značilne pasti digitalizacije spadata varnost in varstvo osebnih podatkov,  s katerimi potrošniki na spletu največkrat razpolagamo preveč lahkomiselno, kar je posledica prenizke osveščenosti kot tudi pomanjkanja zakonodaje, ki bi urejala to področje.   

 

Še en pogled na pasti digitalizacije pa osvetljuje kampanja „Pošlji mi pismo“, ki  opozarja da vsi potrošniki ne morejo ali nočejo sprejeti digitalizacije iz svojih osebnih razlogov, zmožnosti in

prepričanj. Kampanja »Pošlji mi pismo« je nastala po zgledu vseevropske in več nacionalnih kampanj z imenom »Keep me posted«, ki se zavzemajo za »pravico potrošnika do izbire, na kakšen način želi biti obveščen«, in si postavlja za cilj »vpis pravice potrošnika do izbire« v Zakon o varstvu potrošnikov. 

 

Kampanja »Pošlji mi pismo« opozarja na dejstvo, da mnogi ponudniki bančnih, telekomunikacijskih in drugih storitev pod pretvezo bolj »okolju prijaznega« poslovanja prepričujejo svoje  kliente k digitalnemu načinu obveščanja, s tem pa strošek obveščanja v celoti prevalijo na potrošnike, za ohranitev papirnega načina obveščanja pa mnogi celo dodatno zaračunavaj potrošnikom.  Žal se večina potrošnikov ne zaveda posledic svojih ravnanj, zato je cilj kampanje tudi osveščati potrošnike, naj temeljiteje premislijo vsakokrat, ko na splet vpisujejo svoje osebne podatke.

 

V razpravi so sodelovali:

  • Marjan Osvald, Pošta Slovenije

  • Boštjan Okorn, Zveza potrošnikov Slovenije

  • Marjan Turk, Direktorata za informacijsko družbo, Ministrstvo za javno upravo

  • Jasmina Mešić, Center SI-CERT

  • Alenka Reissner,  Zveza društev upokojencev

  • Petra Prebil Bašin, GZS, predstavnica ustanoviteljev kampanje “Pošlji mi pismo”

  • moderiral Goran Novković.

POSNETEK OKROGLE MIZE

ZLOŽENKA

 

 

Fotogalerija