Problematika: izdaja A1 voznikom iz tretjih držav brez začasnega/stalnega bivališča v R.Sloveniji

ODGOVOR MNZ z dne 14.05.2018 - ZADEVA: Strokovni usklajevalni sestanek – postopki za pridobitev dovoljenja za zaposlovanje tujcev – oblikovanje enotnih navodil

Danes, 14.5.2018, smo ponovno urgirali na MDDSZ in MNZ, da se nemudoma najde rešitev. 

Kratek povzetek dogovorjenega/izpostavljenega na sestanku 8.5.2018
1. Izdaja A1 obrazcev za državljane tretjih držav, ki so napoteni na delo čezmejno v dejavnosti cestnega prevoza
Težavo predstavlja neusklajena zakonodaja in izvajanje, ki onemogoča poslovanje podjetij. Pri tem so predstavniki ministrstev izpostavili fiktivne naslove, na katerih so prijavljeni vozniki.
Možne rešitve:
- na sedežu delodajalca vpisati pri ZZZS
- urediti začasno bivališče - določiti objektivna merila za prijavo bivališča, ki bodo omogočala prevoznim podjetjem, da izvajajo svojo dejavnost čezmejnega prevoza s tujimi delavci;
- vpis dejanskega stalnega prebivališča v tujini
- preveriti kako urejeno v tujini
- določiti naslov za vročanje
Nujen je sestanek med MNZ, MDDSZ in predstavniki podjetij.

2. Sistemske spremembe na področju zaposlovanja tujcev
- V sistemu za e – vlaganje predlogov za zaposlitev tujcev vzpostaviti mehanizem komunikacije med organi in strankami, ki bi dodatno pospešilo postopek in omogočilo beleženje odgovorov po sistemu »Q&A«.
- Sistemsko regulirati »migration agente« – spremembe zakona – regulacija dejavnosti
- Sistemsko omogočiti sistemsko rešitev za preverjanje statusa vloge
- Status otrok do 6 let – poenotiti prakso ali spremeniti zakon, ki to onemogoča. Vprašanje zakonitosti in skladnosti z Evropsko listino o človekovih pravicah (ločitev družine).
- rešiti bivanjski problem migrantov in omogočiti lažje prehajanja zaposlenih med kapitalsko povezanimi družbami (sploh, ko gre za deficitarne poklice)

3. Težave v zamudah postopkov
- Podjetja so izpostavila, da postopki predolgo trajajo, da težave izvirajo iz neenotnih praks javnih uslužbencev, da navkljub sledenju sicer objavljenih navodil (ki bi naj zagotovila, da je vloga popolna) dobivajo od organov nove zahteve za pojasnila, dopolnitve, mnogokrat tudi nesmiselna z vidika postopka pridobitve enotnega dovoljenja.
- Organi so izpostavili povečan obseg dela in pa prosto presojo dokazov, kjer lahko vsak zahteva nova dokazila in pojasnila, če tako presodi
- ZRSZ je opozoril, da se morajo delodajalci za informacije obrniti vedno na uradno enoto, ko gre za enotno dovoljenje, saj so oni samo soglasodajalec. Gre za vprašanje v kateri fazi je vloga, pri čemer je mnogokrat odvisno tudi ali UE razpolaga z informacijo o stanju zadeve, v času, ko je pri ZRSZ
- Izpostavljeno je bilo, da ni možno med upravnimi enotami, ki so bolj zasedene z delom na teh postopkih, vlog prestavljati na druge upravne enote, ki niso tako obremenjene, ker ne bi bilo skladno s trenutno veljavnim zakonom.
- ZRSZ je tudi izpostavil nekaj predlogov, ki so bili posredovani na MDDSZ za pohitritev postopkov

Za namen pohitritve in večje preglednosti postopka predlagamo, da:
- sprememba Pravilnika o načinu ugotavljanja zadostnih sredstev za preživljanje v postopku izdaje dovoljenja za prebivanje, ki terja, da se poda dokazilo o izplačilu plače za tekoči mesec v katerem se vlaga vloga za pridobitev enotnega dovoljenja, kar je nemogoče, ker se plače izplačujejo vedno naslednji mesec;
- se pregleda spletno stran INFOTUJCI, ki je bila spremenjena in dopolnjena in se posreduje predloge dopolnitev na predstavnike gospodarskih združenj/zbornic, kjer se lahko združijo in posredujejo pristojnemu ministrstvu. Spletna stran je uporabna, pri čemer jo je skupaj možno še bolj opremiti s pojasnili, ki bi vlagateljem in javnim uslužbencem dali enotne odgovore o načinu dela in potrebni dokumentaciji.
- da se k enotni uporabi spletne strani napoti vse uradnike in vlagatelje, saj bodo tako postopki pregledni, netvegani in hitrejši
- direktorat za delovna razmerja pripravi mnenje o tem ali obstaja zakonska podlaga, kot npr. Zakon o delovnih razmerjih, po kateri je ZRSZ kakorkoli dolžan zahtevati od vlagateljev, da poleg osnovne plače v PoZ obvezno vključijo tudi višino minimalne plače. Posledično v predlog dikcije in pojasnila, ki ga objavi ZRSZ.

******

******
Obveščamo Vas, da so se nekateri prevozniki že srečali s problemom pridobitve obrazca A1 za voznike iz tretjih držav, ki v Sloveniji nimajo začasnega niti stalnega bivališča.

Problematika:
Vozniki, državljani tretjih držav, na Upravnih enotah na podlagi novega Zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 53/2016 – v nadaljevanju: ZPPreb-1) ne morejo več prijaviti začasnih prebivališč, ker se le to primarno pogojuje z dejansko naselitvijo na naslovu.
Vozniki, državljani tretjih držav, v R.Sloveniji tako nimajo niti stalnega prebivališča, niti začasnega prebivališča, so pa z vidika veljavne zakonodaje lahko pridobili delovno dovoljenje in dovoljenje za prebivanje oziroma enotno dovoljenje za prebivanje in delo v Sloveniji.
Pri pridobitvi obrazca A1, ker se ga bo napotilo na delo v druge države članice Skupnosti (EU), pa sedaj nastopi težava in sicer:  vozniki državljani tretjih držav, ki v R.Sloveniji nimajo prijavljenega začasnega ali stalnega prebivališča s strani ZZZS ne pridobijo izdan obrazec A1.

Kolikor smo seznanjeni mora na obrazcu A1 na dan izdaje za dotično napoteno osebo (voznika) biti vpisan tudi naslov (v EU oz. Sloveniji). Ti vozniki, državljani tretjih držav, pa nimajo naslova!

Navedeno problematiko bomo poskusili rešiti v torek, 8.5.2018 na sestanku s pristojnimi službami. Po sestanku vas seznanimo z rešitvijo/rezultatom dogovora.

Pripete datoteke

Fotogalerija





 
Kažem 1 komentarjev
Avatar  Dragica Miličevič 6 let nazajOdgovor

Pozdravljeni

Tudi naše podjetje se je soočilo z težavo glede pridobitve A1. Vsi naši vozniki imajo urejena začasna bivališča. Ampak postopek pri podaljševanju je sledeč: voznik pride na UE in si uredi podaljšanje bivanja. Šele čez 24 ur ZZZS vidi podaljšanje v portalu. Šele takrat lahko oddamo vlogo za A1. Torej čakamo na obrazec cca 3 dni. Glede na to, da naši vozniki niso v Sloveniji, mora naše vozilo in voznik čakati na A1. Torej nam posel stoji cca 3-4 dni. Prosimo, da se zadeva nemudoma uredi. Do 1.4.2018 je zadeva potekala nemoteno. Sedaj pa nam vozila stojijo zaradi birokratskih sprememb. Začasno bivališče ne sem biti razlog za pridobitev A1. Prosimo za odgovor.

Hvala in lep pozdrav.

Dragica Miličevič
FIJAVŽ D.O.O.