EP TRAN – glasovanje mobilnostni sveženj I, 4.6.2018, mednarodni transport izvzet iz napotitve

Odbor za promet in turizem je v ponedeljek, 4.junija 2018,  glasoval o mobilnostnem svežnju in izglasoval spremembe Uredb, ki v določeni meri prinašajo razbremenitev za transport glede na prvotno predvideno besedilo predlogov sprememb s strani Komisije. 

Omenil bi, da je v določeni meri to zasluga tudi našega lobističnega dela preko CLECATa, katerega predstavniki so bili prisotni na zasedanju in razprav ter pogovorov, ki smo jih imeli s posameznimi poročevalci. Nenazadnje smo tudi v sodelovanju z OZS podpisali pismo še z nekaj ostalimi vzhodnoevropskimi prevozniškimi združenji preko t.i. allianse za transport, kjer smo opozorili na problematiko in birokratizacijo ter neustreznost prvotno predlaganih rešitev, kar je bilo posredovano evropskim institucijam. 


Na sledečih spletnih naslovih so objavljene uradne novice s strani Evropskega Parlamenta:

Evropski parlament, EPTV, Odbor za promet in turizem, Seja 4.6.2018, videoposnetekhttp://www.europarl.europa.eu/ep-live/sl/committees/video?event=20180604-1600-COMMITTEE-TRAN  

V nadaljevanju na kratko podajam poglavitne predvidene spremembe:

  • napotitev
    • mednarodni prevozi so predvideni za izvzem iz obveznosti napotitev
    • obveznost napotitve je predvidena za kabotažne prevoze in kombinirane prevoze
  • kontrole:
    • predvideni so krajši odzivni časi za kontrolne organe
    • natančneje se opredeljuje število kontrol
    • kontrole bi se naj vršile na podlagi ocen rizika
    • predvidevajo se tudi globe za naročnike prevozov, špediterje, prevoznike, podprevoznike, ki najemajo/posredujejo prevoze vedoč, da prevoznik, ki vrši prevoz krši zakonodajo
  • nelojalna konkurenca/pogoji licenca Skupnosti prevozi:
    • predvideva se sprememba pri pogojih za pridobitev licence Skupnosti: podjetja bodo morala izkazovati realno in stalno prisotnost v državi ustanovitve/pridobitve licence upoštevaje naklade/razklade v državi, z ustreznim številom parkirnih mest, poslovanjem
  • tedenski počitki:
    • tedenski počitek bo moral nastopiti najkasneje po 6 delovnih dneh, namestitev vozniku bo morala biti zagotovljena s strani podjetja, lahko tudi v kabini tovornega vozila na ustreznem počivališču (opredeljuje se tudi kakšne pogoje bo moralo izpolnjevati to počivališče)
    • po koncu 3 tedenske periode bo moral voznik tedenski počitek opraviti doma ali na drugi lokaciji po njegovi želji / vožnja domov na stroške prevozniškega podjetja
  • kabotaža:
    • dovoljena v roku 7 dni po opravljenem dohodnem mednarodnem prevozu (razložitvi blaga) v drugo državo članico; v roku teh 7 dni bo lahko prevoznik opravljal kabotažne prevoze, vendar ne dlje kot 48 ur po vstopu na ozemlje druge države članice; po izteku obdobja za kabotažo (7 dni) je predvideno obdobje ohladitve v času 72 ur (v tem času se ne bo smelo opravljati kabotaže z vozilom, ki je predhodno opravljalo kabotažo)

 

Fotogalerija