EP - mobilnostni sveženj I, vnovično glasovanje na Odboru za transport in turizem, 10.1.2019

Poslanci Evropskega parlamenta so v sredo, 4.7.2018, zavrnili predlagane spremembe zakonodajnih predlogov o cestnih prevozih in jih vrnili odboru v vnovično obravnavo. Včeraj, 10.1.2019, je Odbor za transport in turizem v okviru EP ponovno obravnaval zakonodajne predloge sprememb direktive in uredbe o času počitka voznikov tovornjakov, kabotaži in napotitvi voznikov, ki so del tako imenovanega svežnja o mobilnosti, ki ga je Evropska komisija predstavila maja 2017. 

 

Odbor za transport in turizem je dne 10.1.2019 zavrnil: 
predlog direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2006/22/ES glede zahtev za izvrševanje ter določitve posebnih pravil v zvezi z Direktivo 96/71/ES in Direktivo 2014/67/EU za napotitev delavcev v sektorju cestnega prometa
- predlog spremembe Uredbe (ES) št. 561/2006 glede minimalnih zahtev za najdaljši dnevni in tedenski čas vožnje, najkrajše odmore ter dnevni in tedenski čas počitka ter Uredbe (EU) št. 165/2014 glede določanja položaja s tahografi

Odbor za transport in turizem je dne 10.1.2019 SPREJEL: 
- predlog spremembe uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Uredbe (ES) št. 1071/2009 in Uredbe (ES) št. 1072/2009 za njuno prilagoditev razvoju v sektorju
Nekaj ključnih elementov iz predloga, ki so ga podprli/sprejeli evropski poslanci:
- predlog spremembe 19: vozila se morajo vrniti v državo članico, kjer ima podjetje sedež, vsake 4 tedne / besedilo:  „(aa) Vozila iz točke (b) v okviru prevozne pogodbe v državi članici, kjer ima podjetje sedež, vsake štiri tedne opravijo vsaj eno natovarjanje ali raztovarjanje blaga.“
- predlog spremembe 60: izvajanje kabotažnih prevozov se omeji na 3 dni, pri čemer ni omejeno število kabotažnih prevozov/dovoljeno je neomejeno št. kabotažnih prevozov v okviru 3 dni/ besedilo: "2. Ko je blago, ki se prevaža v okviru dohodnega mednarodnega prevoza iz druge države članice ali tretje države v državo članico gostiteljico, dostavljeno, se cestnim prevoznikom iz odstavka 1 dovoli opravljanje kabotaže z istim vozilom ali v primeru spojenih vozil z motornim vozilom tega istega vozila v državi članici gostiteljici. Zadnje razkladanje v okviru kabotaže se izvrši v treh dneh od zadnjega razkladanja v državi članici gostiteljici v okviru dohodnega mednarodnega prevoza v skladu z veljavno prevozno pogodbo."
- predlog spremembe 61: po preteku 3 dnevnega obdobja, ko je prevoznik opravljal kabotažne prevoze v neki državi članici, ima prevoznik šele 60 ur po vrnitvi domov IN po novem mednarodnem prevozu iz domače države pravico ponovno opravljati kabotažne prevoze v tisti državi gostiteljici z istim vozilom / besedilo: aa) vstavi se naslednji odstavek: „2a. Po preteku tridnevnega obdobja iz odstavka 2 imajo cestni prevozniki šele 60 ur po vrnitvi v državo članico, v kateri ima prevoznik sedež, in potem ko so opravili nov mednarodni prevoz iz države članice, kjer ima podjetje sedež, pravico izvesti kabotaže v isti državi gostiteljici z istim vozilom, ali v primeru kombinacije vozil, z motornim vozilom te kombinacije.“

Navedeno sprejetje sprememb Uredbe (ES) št. 1071/2009 in Uredbe (ES) št. 1072/2009 na Odboru za transport in turizem še ne pomeni njenega dokončnega sprejetja. Dokument mora biti sprejet tudi še na plenarnem zasedanju EP. Ker je naveden predlog sprememb Uredb del tako imenovanega svežnja o mobilnosti se postavlja vprašanje ali bodo evropski poslanci hiteli s tem naprej, ker se s tem zapira le del paketa in ne celota. Z naše strani bomo naredili vse, da bodo v nadaljnjih glasovanjih naši evropski poslanci in naši predstavniki v Svetu EU čimbolj upoštevali vidike in rešitve, ki so v prid slovenskemu prevozniku. Zagotovo smo proti takemu sprejetju rešitve glede kabotažnih prevozov, kar pomeni, da bo v nadaljevanju potrebno najti neko kompromisno rešitev.

Novica EP: http://www.europarl.europa.eu/news/sl/press-room/20190109IPR23041/meps-adopt-revised-rules-for-road-haulage-operations-in-another-eu-country

Fotogalerija