BREXIT - obvestilo ministrstva za infrastrukturo

Objavljamo odgovor ministrstva za infrastrukturo v zvezi z BREXITom, ki smo ga prejeli na naš poziv, da nam posredujejo informacije s katerimi razpolagajo tozadevno.

Ministrstvo za infrastrukturo - odgovor:
"...uvodoma se opravičujemo za pozen odgovor, čakali smo sestanek delovne skupine ITF za cestni promet, ki je bila v ponedeljek in torek (4. in 5. februar). Na sestanku so bili namreč sprejeti nekateri ukrepi in podane možnosti za vsaj začasno ureditev situacije v primeru izstopa Združenega kraljestva Velike Britanije in Severne Irske (v nadaljevanju ZK) iz EU brez dogovora. Skladno s tem bomo v nadaljevanju povzeli trenutno situacijo pa tudi različne scenarija izstopa.
  
V primeru doseženega dogovora z ZK o izstopu, za kar je pogoj da bo ZK ratificiralo sporazum o izstopu, za slovenske prevoznike načeloma do konca 2020 ni nobene razlike, saj se za to obdobje vzpostavlja prehodno obdobje, ki tudi za področje mednarodnega cestnega prevoza pomeni, da se ZK smatra kot DČ. Prevozi naj bi se opravljali naprej kot se zdaj, prav tako bodo priznani vsi dokumenti, ki so potrebni za opravljanje mednarodnega cestnega prevoza (licence, vozniška dovoljenja, temeljne kvalifikacije, itd).

V primeru izstopa iz ZK iz EU brez dogovora pa se trenutno na ravni EU pogaja o možnostih nujnega ukrepa za določeno obdobje do konca leta 2019 (predlog Uredbe o skupnih pravilih za zagotavljanje osnovne povezljivosti cestnega prevoza blaga). Besedilo je še v usklajevanju, bo pa za obdobje od izstopa pa do konca leta 2019 uredil bilateralne prevoze, za tranzitne prevoze in prevoze za tretje države pa se pogoji še usklajujejo. Prav tako bo z uredbo urejen prevoz potnikov. Uredba bo predvidoma veljala tudi glede pravic prevoznikov ZK, pri čemer EU pričakuje vsaj enake pogoje liberalizacije za EU prevoznike, vsekakor pa nediskriminacijo. V tem trenutku obravnava EU prevoznikov s strani ZK ni gotova. Trajanje uredbe je, kot omenjeno, omejeno.

V vseh nasprotnih primerih izstopa brez dogovora, in za obdobje po letu 2019, pa so v tem trenutku edini pravni inštrument CEMT dovolilnice, na podlagi katerega bi se lahko opravljal mednarodni cestni prevoz. Na sestanku delovne skupine je bila kot začasna rešitev predlagana t.i. posebna kvota dovolilnic, v višini največ 50 bazičnih dovolilnic. Predlog ni bil potrjen in v tem trenutku še ni znano ali bo realiziran, saj je predlogu nasprotovalo kar nekaj držav, doseženo pa je bilo soglasje, da v kolikor bo dogovor o dodatni, specialni kvoti sprejet, države, ki imajo rezervacije do teh dodatnih dovolilnic ne bodo upravičene. Ne glede na vse je to ukrep, ki bo aktiviran le v primeru izstopa ZK iz EU brez dogovora. Skladno s tem v naslednjih dneh pričakujemo informacijo sekretariata, s katero bodo zbrane »želje« držav članic po dodatnih dovolilnicah iz »posebne kvote« in to bo obravnavano na sestanku, ki bo potekal marca naslednji mesec.

Dobili smo tudi informacijo, da je na strani ZK za obravnavo pripravljena uredba, na podlagi katere bodo imeli prevozniki držav članic EU za prevoze enake pogoje kot jih imajo zdaj. Prav tako se bodo na podlagi te uredbe priznavali vsi dokumenti, ki so potrebi za nemoteno opravljane prevoza (licence, vozniška dovoljenja, temeljne kvalifikacije, itd.). Gre torej za spremembo nacionalne zakonodaje, ki je sicer enostranska in neodvisna od EK, si pa seveda želijo reciprocitete. Uredba naj bi stopila v veljavo v roku 4-6 tednov, torej nekje v sredini marca 2019. Seveda gre za začasno rešitev, ki sicer ni časovno omejena, in se bo uveljavila v kolikor noben drug dogovor ne bo dosežen. Je pa ta informacija neuradna, v rokah nimamo nobenega dokumenta, ki bi to potrdil.

Skladno s tem, da je v tem trenutku sigurno le, da se bodo prevozi opravljali na podlagi CEMT dovolilnic vas prosimo, da preučite koliko dodatnih CEMT dovolilnic, poleg nerazdeljenih za 3. države, bi potrebovali, v kolikor bo ta ukrep, če bo sploh potreben, realiziran. Pravilo multiplikatorjev je enako kot je bilo za redno bazično kvoto, torej, če se odločimo za 50 dovolilnic, to pomeni 500. Bodo pa to dovolilnice, ki bodo omejene glede področja uporabe (gre za prevoze v ZK), torej v državah, ki imajo rezervacije NE bodo veljale..."

Fotogalerija





 
Kažem 1 komentarjev
Avatar  [Trackback] 5 let nazajOdgovor

Trackback from Domain: gzs.si


BREXIT - stanje/informacije 6.marec 2019https://www.gzs.si/zdruzenje_za_promet/vsebina/Novice-za-newsletter/ArticleID/70530/brexit-stanjeinformacije-6marec-2019