S komisarko V.Bulc o mobilnostnem svežnju ukrepov

Predstavniki prevoznikov GZS in OZS, smo se v ponedeljek, 8. aprila 2019, srečali s komisarko Violeto Bulc in izmenjali poglede glede sprejetih predlogov ukrepov mobilnostnega svežnja v Evropskem parlamentu na mini plenarnem zasedanju, dne 4.aprila 2019.

Komisarki V.Bulc smo še enkrat predstavili stališča slovenskih prevoznikov in sicer, da se:
pravila napotitve upošteva le za kabotažne prevoze /zavzemamo se torej za izvzetje bilateralnih, tranzitnih in mednarodnih prevozov iz obveznosti napotitve;
- izključi predvideno obdobje mirovanja pri kabotažnih prevozih (obdobje mirovanja za vozila, ki bi ga ta preživela v domači državi (60 ur), preden bi se odpravila na drugo kabotažo)
- dopusti opravljanje rednih tedenskih počitkov v kabinah, če se to opravlja na za to predvidenih počivališčih (tuš, wc, prehrana, varovanje…) /pri tem smo opozorili na problematiko vpliva dodatnih poti na počutje voznikov (prevoz do in od počivališč); okoljski vpliv (več prevozov, več izpusta CO2); vprašljivost zagotavljanja boljšega počutja za voznike v namestitvah kot pa v vozniških kabinah; izpostavili tudi problematiko izključitev pri zavarovalnicah, ki ne krijejo kraj, če voznik ni prisoten.

Naša stališča in poglede v zvezi s tem si je komisarka zabeležila, kolikor jih je dejansko vzela na znanje in kar bo naposled sprejeto v trialogu med Komisijo, Evropskim Parlamentom in Evropskim Svetom, ki sledi sedaj pa bomo še videli.

Kar se tiče BREXITa je bilo ugotovljeno, da zaenkrat ni nič dokončno sprejetega in je potrebno počakati na odločitev Velike Britanije.

V pogovoru s komisarko smo se dotaknili tudi možnosti financiranja izgradnje varovanih parkirišč in logističnih-pretovornih središč, pri čemer je komisarka zagotovila, da sredstva s strani EU so na voljo in da se je potrebno le prijaviti nanje.

Komisarki smo izpostavili tudi problematiko dolgih čakalnih dob na mejnih prehodih zahodnega Balkana (Srbija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Slovenija) in zaprosili za izpostavitev navedene problematike tudi na evropski ravni.

Nadalje smo predstavili tudi potrebo po posebni ureditvi prevozov v gradbeništvu, saj prevozi, ki se odvijajo v okviru gradbišč največkrat ne presegajo dnevnega časa vožnje, temveč je ovira skupni delovni čas ter predpisan tedenski počitek. Podali smo predlog, da se med izjeme uvrsti tudi prevoze, ki se opravljajo v okviru gradbene dejavnosti na gradbiščih (v oddaljenosti do 100 km od sedeža podjetja, ki izvaja prevoz).

Fotogalerija