.@EP_Transport MEPs approved the provisional agreement on the mobility package https://t.co/gPKmMEBeyb — TRAN Committee Press (@EP_Transport) January 21, 2020
.@EP_Transport MEPs approved the provisional agreement on the mobility package https://t.co/gPKmMEBeyb
Odbor za promet in turizem je včeraj, 21.01.2020, potrdil dogovor med pogajalci Parlamenta in finskega predsedstva o reformi sektorja cestnega prometa. Sporazum ohranja obstoječe omejitve kabotaže (tri operacije v sedmih dneh), pri čemer se bodo za preprečitev ilegalnih kabotaž uporabljali tahografi z registracijo mejnih prehodov. Za preprečitev "sistematičnih kabotaž" bo uveljavljeno štiri dnevno "obdobje hlajenja", preden se bo lahko v isti državi z istim vozilom izvajalo nadaljnje kabotažne prevoze. Za boj proti tako imenovanim podjetjem "poštni nabiralniki" bodo morala podjetja v cestnem prometu izvajati znatne dejavnosti v državi članici, v kateri so registrirana (so pridobila licenco Skupnosti). Nova pravila bodo prav tako zahtevala, da se tovornjaki vsakih osem tednov vrnejo v operativni center podjetja. Za opravljanje mednarodnih prevoznih storitev prevozniki vse pogosteje uporabljajo tudi kombije , zato bodo za te prevoznike (ki uporabljajo lahka gospodarska vozila nad 2,5 tone) prav tako veljali predpisi EU za prevoznike in bodo morali kombije opremiti s tahografi. Dogovorjena pravila o napotitvi voznikov določajo, da se pravila za napotitev uporabljajo za kabotažne in mednarodne prevoze, izjema pa velja za tranzitne prevoze, bilateralne prevoze in bilateralne prevoze z enim dodatnim nakladanjem ali razkladanjem v vsaki smeri (ali nič na poti ven - izhodni prevoz in dve ob vračanju vozila v domačo državo). Podjetja bodo morala organizirati svoje prevoze tako, da se bodo vozniki v mednarodnem tovornem prometu lahko vrnili domov v rednih presledkih (vsake tri ali štiri tedne). Obveznega rednega tedenskega počitka ne bo mogoče opravljati v kabini tovornjaka. Če bo to obdobje rednega tedenskega počitka opravljano v tujini, bo podjetje moralo nositi stroške nastanitve. V izjemnih primerih bodo na osnovi novih pravil vozniki prekoračili čas vožnje, da se vrnejo domov na tedenski počitek, ko so zelo blizu domače baze. Začasni sporazum o napotitvi voznikov je bil sprejet z 27 glasovi za, 22 proti in brez vzdržanih glasov. Začasni sporazum o počitku voznikov je bil potrjen z 27 glasovi za, 17 proti in 5 vzdržanimi. Začasni sporazum o dostopu na trg in kabotaži je bil sprejet z 32 glasovi za, 17 proti in brez vzdržanih glasov.
Ta sporazum bodo morali zdaj potrditi ministri EU in nato še parlament kot celota. Pravila o napotitvi bodo veljala 18 mesecev po začetku veljavnosti pravnega akta. Pravila o časih voženj in počitkov, vključno z vračanjem voznikov, bodo veljala 20 dni po objavi akta. Pravila o vračanju tovornjakov in druge spremembe pravil o dostopu na trg pa se bodo uporabljale 18 mesecev po začetku veljavnosti akta o dostopu na trg. Vir: Evropski parlament