Izobraževanje GZS

Novice


Arhiv: In kaj lahko oblikovanje ponudi gospodarstvu?



Predavanja: 14. 11. 2017, od 10.00 do 13.00, GZS dvorana A
Delavnica: 15.00 do 18.00, GZS dvorana Soča


Štiri predavanja in delavnica pod skupnim naslovom In kaj lahko oblikovanje ponudi gospodarstvu? so namenjena vsem predstavnikom podjetij, ki se soočajo s procesom digitalizacije in vpeljevanjem novih tehnologij in ki jih zanima, kako lahko z vključevanjem oblikovalskega mišljenja v svoje procese zadane cilje efektivneje dosežejo.

Program

Predavanja
10.00 – 10.40
Aljaž Vindiš, 3fs / vindis.info
Kaj je digitalni produkt in kako ga uspešno umestiti v uveljavljeno podjetje
10.40 – 11.20
Jure Martinec, IDEO, Nemčija / jure.io
Z algoritmi v prihodnost: kako biti podatkovno usmerjena organizacija
11.20 – 11.50
Odmor
11.50 – 12.30
Tibor Kranjc, Google / www.linkedin.com/in/tiborkranjc/
Snuj. Oblikuj. Testiraj. Ponovi. Od prototipa do inovacije.
12.30 – 13.10
Sara Vrbinc, Helix, Združeno Kraljestvo / saravrbinc.com
Uporabniški produkti v zdravstvu – kako oblikovanje vzpostavi interdisciplinarnost in postavi uporabnike na prvo mesto
Delavnica
15.00 – 18.00
Martina Gobec in Zofi Holgerson, Ustwo, Švedska / ustwo.com
Meritve uspeha na podlagi vrednot (delavnica bo potekala v angleškem jeziku)



Kaj boste na dogodku spoznali?

"digitalno orodje za merjenje produkcije in kulturne ustreznosti, s katerim Ustwo meri tudi lastne procese;"

Na predavanjih boste spoznali več o:
  • uspešni umestitvi digitalnih produktov v že uveljavljenja podjetja
  • digitalni transformaciji in doseganju dobrih poslovnih rezultatov
  • prototipiranju, procesu, ki z majhnim vložkom ustvarja konkretne uspehe
  • o pomenu oblikovanja uporabniške izkušnje in uporabniških vmesnikov
Na koncu delavnice boste bogatejši za:
  • razumevanje merjenja vrednosti, ki niso zgolj finančne narave;
  • novo digitalno orodje za merjenje produkcije in kulturne ustreznosti, s kateri Ustwo meri tudi lastne procese;
  • znanje, kako najti ekipne in organizacijske vodje ter motivacijske impulze;
  • vedenje, kako boljše sodelovati in sklepati zavezništva.

Predavatelji

Predavanja

Aljaž Vindiš
Kaj je digitalni produkt in kako ga uspešno umestiti v uveljavljeno podjetje / vindis.info


Pri iskanju odgovorov na digitalne izzivalce v svoji industriji delajo uveljavljena podjetja pogosto napake, ki bi se jim lahko izognila z boljšim razumevanjem narave digitalnih produktov in pogojev za njihov uspeh v obstoječi dejavnosti. Aljaž nas bo seznanil z digitalnimi produkti, identificiral najpogostejše napake v njihovem razvoju ter nanje odgovoril z razvojnim modelom, ki podpira uspešno umestitev digitalnega produkta v uveljavljeno podjetje. Posebej bo opozoril na vlogo oblikovalcev in spremenjeno naravo njihovega dela, ki jo tak model zahteva. Predavanje bo zaključil s predstavitvijo koncepta t. i. oblikovalca digitalnih produktov.

Aljaž Vindiš je oblikovalec digitalnih produktov in strokovnjak za vizualizacije, zaposlen v podjetju 3fs. Raznoliko strokovno ozadje, ki zajema tako računalništvo kot vidna sporočila, mu omogoča poglobljeno raziskovanje človeško-računalniške interakcije in sprememb na področju medijev. Preučevanje podatkov in stik z uporabniki sta po njegovem ključna za razvoj relevantnih izdelkov in storitev, prav tako pa vodita v ustvarjanje pomensko polnejših in bolj privlačnih vsebin. Med strokovne izkušnje šteje tudi vodenje oddelka za grafično oblikovanje časopisa Dnevnik, kjer je s sodelavci v slovensko novinarstvo uvedel napredne metode podatkovne analize in vizualizacije. Zanje je dobil številna mednarodna priznanja s področja statistike, novinarstva in oblikovanja, med njimi tudi prestižne nagrade Malofiej.

Jure Martinec
Z algoritmi v prihodnost: kako biti podatkovno usmerjena organizacija / jure.io


Od zgodnjih dni interneta algoritmi postopoma postajajo hrbtenica digitalne družbe. Danes vam pokažejo slike vseh mačk sveta. Posebej za vas priporočijo najboljše izdelke. Oblikujejo javno mnenje in celo zmagajo na volitvah. Moč algoritmov podatkovno usmerjenim organizacijam omogoča bolj učinkovit pristop k inovacijam, bodisi pri izboljšanju prodajnih poti bodisi snovanju novih izdelkov ali ponujanju učinkovitejših storitev, pri čemer jim konkurenca vedno težje sledi. A vendar so z vse dostopnejšimi podatkovno usmerjenimi tehnologijami, kot sta strojno učenje in umetna inteligenca, komercialne aplikacije podatkovno usmerjenih rešitev dosegljive praktično vsem. Jure bo v predavanju podal primere, kako lahko na človeka osredotočeno oblikovanje organizacijam pomaga usmeriti njihovo podatkovno strategijo in postopoma uvesti omenjene tehnologije.

Jure Martinec je senior oblikovalec in tehnolog pri IDEO (München), globalnem oblikovalskem studiu, ki že več kot 25 let organizacijam po vsem svetu pomaga uspeti skozi oblikovanje. V okviru studia deluje na globalnih projektih številnih gospodarskih panog, od finančne in avtomobilske do industrije igrač in zdravstva. Kot razvijalec pri svojem delu išče priložnosti za pozitiven vpliv na družbo z novimi tehnologijami, npr. umetno inteligenco, navidezno resničnostjo in medmrežjem stvari (IoT). Diplomiral je z nalogo Vloga knjig v digitalni dobi na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani in študiral na področju integriranega oblikovanja na Köln International School of Design (KISD). Je član ljubljanskega kolektiva Ansambel.

Tibor Kranjc
Snuj. Oblikuj. Testiraj. Ponovi. Od prototipa do inovacije / www.linkedin.com/in/tiborkranjc/


Slovenija dosega 32. mesto na svetovnem indeksu inovacije 2017 organizacije WIPO. Po lestvici se je možno povzpeti na različne načine, a prav prototipiranje bi bilo lahko naše pomembno gonilo inovacije. To metodologijo uporabljajo vodilna svetovna podjetja in je svetovni standard v tehnoloških strokah. Prototipiranje ustvarja konkretne rezultate brez velikega vložka. Danes se povezuje predvsem s tehnološkim razvojem, a teoretska izhodišča se lahko navezujejo na poljubno strokovno področje. Navkljub velikemu številu procesov prototipiranja se bo predavanje osredotočilo na iterativni, uporabniškocentrični pristop, oblikovanje v t. i. sprintih ter na pomen oblikovanja in raziskovanja uporabniške izkušnje.

Razpetost med Ljubljano in Zürichom ter med grafitarstvom in oblikovanjem uporabniške izkušnje (UX) je Tiborja naučila, kako sprejeti spremembe kot stalnico, in pomena prave ekipe, ki zna dobro idejo spremeniti v odlično rešitev. Njegov recept za kreativnost sta vključevanje igre v delo ter sodelovanje z inspirativnimi ljudmi. Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, zaposlen pa je v podjetju Google kot oblikovalec uporabniške izkušnje. Leta 2014 se je preselil v Zürich, saj so se mu tam ponujale priložnosti za učenje in strokovno rast. Študira na podiplomskem programu Human Computer Interaction Design v Baslu. V prostem času je ilustrator, predavatelj, soustanovitelj umetniške skupine ZEK Crew in organizator novega združenja UX Slovenija Meetup.

Sara Vrbinc
Uporabniški produkti v zdravstvu – kako oblikovanje vzpostavi interdisciplinarnost in postavi uporabnike na prvo mesto / saravrbinc.com


Sara bo govorila o procesih oblikovanja zdravstvenih produktov in o nujnosti vzpostavitve interdisciplinarnega, agilnega in iterativnega pristopa, osnovanega na dokazljivih virih. Preciznost pri oblikovanju zdravstvenih produktov (uporabniške izkušnje in uporabniškega vmesnika (UX/UI)) se lahko primerja s tisto pri oblikovanju kontrole zračnega poleta. Le ena izpuščena ali neoblikovana funkcija, ki se ne odziva neposredno na uporabniške potrebe, lahko povzroči nesrečo s smrtnimi žrtvami. Da bi se temu izognili in zagotovili kar najvišjo učinkovitost in uporabnost, se mora produkt stalno odzivati na vedenje uporabnika: uporabnikove potrebe so zato na prvem mestu, želje stranke pa njim prilagojene. Na primeru oblikovanja produktov za bolnišnično okolje bo predavanje izpostavilo obveznost udeležbe uporabnika v procesih razvijanja produkta od samega začetka ter o pomenu interdisciplinarne sestave ekipe v takšnem okolju.

Sara trenutno oblikuje in vodi razvoj zdravstvenih digitalnih produktov na centru Helix, oblikovalsko-inovacijskem laboratoriju znotraj bolnišnic NHS v Londonu. Osredotoča se na uporabo novih tehnologij skozi digitalno uporabniško izkušnjo z namenom podpore kognitivnih sposobnosti uporabnika. Pred tem je bila zaposlena pri IDEO (München) in v več tehnoloških zagonskih (start-up) podjetjih po Evropi. Oblikovalsko izobrazbo je začela na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani ter jo zaključila z magisterijem na Aalto University (Helsinki) in Royal College of Art (London).

Delavnica

Meritve uspeha na podlagi vrednot

trajanje: 3 ure
jezik: angleščina

Celostni digitalni studio Ustwo vas vabi na delavnico, na kateri se boste naučili zakaj, kaj in kako merimo uspeh še drugače kot z dobičkom. Kateri vzvodi vaše podjetje spodbujajo k rasti in kako jih lahko vi in vaša ekipa zaznate? Ali lahko uspešnost svojih izdelkov in projektov merite še kako drugače kot običajno? Bo vaša ekipa s tem bolj motivirana in ustvarjalna? Se bo posledično okrepilo sodelovanje in boste lažje zastavili cilje? Naše dosedanje izkušnje vse našteto potrjujejo. Martina in Zofi jih bova delili z vami in vas povabili, da jih umestite v svoj kontekst.

Martina Gobec, vodja oblikovanja, Ustwo, ima na področju oblikovanja, vodenja in izobraževanja 15-letne izkušnje, podkrepljene s preteklim delom na področju strateškega vidnega sporočanja, uporabniške izkušnje in storitvenega oblikovanja. Ceni uporabo ustvarjalnih rešitev in oblikovalskega mišljenja, s katerimi se premaga zahtevne strateške izzive in ustvarja vrednosti tako za uporabnike izdelkov in storitev kot za sodelujoče organizacije. Trenutno se osredotoča na delo z ljudmi, organizacijske procese in kulturo organizacije. Njen cilj je ustvariti najboljše možne pogoje za projektne skupine, da lahko kakovostno opravljajo svoje delo in pozitivno vplivajo na svet.

Zofi Holgerson, koordinatorka, oblikovalka procesov in vodja skupine, Ustwo, v sodelovanju s strankami, med katere šteje nekatera največja mednarodna podjetja, vodi in oblikuje njihove strateške procese. Hkrati vodi večfunkcijske skupine, ki ustvarjajo digitalne produkte v studiu v Malmu (Švedska). Dolgoletne delovne izkušnje na področju oblikovanja digitalnih produktov in procesov ter koordinatorstva je razvijala vse od začetka študija na Hyper Islandu (Stockholm). Zaposlena je bila pri Plan B ter Media Evolution. Najraje dela z ljudmi. Trenutno je osredotočena na izboljšanje učne izkušnje znotraj podjetij, tako v start-upih kot v korporacijah.


Kotizacija

Cena za udeležbo predavanj: 70 EUR
Popust za člane GZS in
prijavitelje 8. bienala Brumen: 20 %
Cena za študente: 20 EUR
Cena za udeležbo delavnice: 45 EUR
Popust za člane GZS in
prijavitelje 8. bienala Brumen: 20 %
Cena za študente: 20 EUR
Udeležba predavanj in delavnice: 100 EUR
Popust za člane GZS in
prijavitelje 8. bienala Brumen: 20 %
Cena za študente: 35 EUR




Srečanje z gospodarstveniki, izvedeno v sodelovanju z GZS, je del programa 8. bienala slovenskega oblikovanja Brumen. Pregledna razstava bienala, kjer so predstavljeni prejemniki priznanj in nagrad Brumen za odlično slovensko oblikovanje, je na ogled v Narodni galeriji od 24. oktobra 2017 do 26. novembra 2017.

Vabljeni!


Soorganizatorji

Pokrovitelj vode med odmori

Fotogalerija