Arhiv: Srečanje podjetij pred delegacijo v Turčijo

Na Gospodarski zbornici Slovenije so se v četrtek, 15. marca 2012, na pripravljalnem sestanku zbrali predstavniki slovenskih podjetij in drugih institucij, ki se bodo med 25. in 29. marcem udeležili gospodarske delegacije v turška poslovna središča Maniso, Izmir in Carigrad.

Ob tej priložnosti so zbranim svoje izkušnje ter napotke nanizali turški veleposlanik v Sloveniji Derya Kanbay, ekonomska svetnica na turškem veleposlaništvu Nurdan Camlibel Aydin, prvi veleposlanik Slovenije v Turčiji dr. Benjamin Lukman in direktor podjetja Cencore Slovenia Ugur Yildirim.

Veleposlanik Kanbay je posebej poudaril, da se politični odnosi med Turčijo in Slovenijo intenzivno razvijajo in naj bi se v tem oziroma prihodnjih nekaj letih še dodatno okrepili. Temu seveda mora z ustrezno angažiranostjo slediti tudi gospodarstvo. V maju naj bi Slovenijo obiskal tudi turški premier Recep Tayyip Erdogan v spremstvu močne gospodarske delegacije. Tovrstne delegacije, s čemer so soglašali tudi preostali govorci, so vsekakor koristne, saj predstavljajo možnost za osebna srečanja med predstavniki podjetij, izmenjavo mnenj in idej ter načrtov vnaprej. Pregovorna slovenska majhnost v poslu ne bi smela igrati pomembne vloge, je menil veleposlanik. »Tisto, kar šteje, so ideje, je energija,« je podaril Kanbay in nanizal nekaj koristnih nasvetov udeležencem. »Turčija se zelo hitro spreminja, a te spremembe je treba videti. Priložnosti za sklepanje poslov so velike,« je še dodal. Turčija se vse bolj odpira tudi proti Afriki, kjer že odpirajo kar 13 novih veleposlaništev.

Tamkajšnja politika naj bi bila po njegovih besedah zelo strateško oziroma ciljno usmerjena, zato tudi ne čudijo podatki, ki jih je navedla ekonomska svetnice na turškem veleposlaništvu Nurdan Camlibel Aydin: Turčija je 17. največje gospodarstvo na svetu s 600 milijardami evrov BDP-ja (v letu 2011). Več kot polovica 74-milijonskega prebivalstva je mlajša od 29 let, mladi so dobro izobraženi in pripravljeni delati. Turški izvoz je lani znašal 100 milijard, uvoz pa 182 milijard evrov, kar v obeh primerih pomeni približno 20-odstotno povečanje glede na leto poprej. Največ uvažajo mineralna goriva in olja, stroje in strojno opremo, železo in jeklo, izvažajo pa vozila in avtomobilske dele, stroje, železo in jeklo ter tekstil. V lanskem letu je bilo v Turčiji za 12 milijard evrov neposrednih tujih naložb (29.000 podjetij), največ iz Nemčije. Po besedah ekonomske svetnice naj bi bilo dovolj priložnosti tudi za podjetja v tokratni delegaciji, in sicer na področjih logistike, turizma in gradbeništva.

Turško-slovenski poslovnež Ugur Yildirim, ki že devet let živi in dela v Sloveniji je za zaključek predstavil svoj pogled na današnjo Turčijo in tamkajšnjo poslovno kulturo, ki se je v zadnjih letih precej spremenila. Slednja postaja vse bolj zahodnjaška, v ospredjuje profesionalnost. Slovenska podjetja morajo imeti, preden se odločijo za poslovanje s Turčijo, jasno postavljene cilje in stroškovnik, spoznati državo in njen utrip, poiskati notranje in zunanje vire ter pripraviti ustrezno poslovno ponudbo, iz katere bodo razvidne obojestranske koristi. Seveda pa je eden od pogojev za sklenitev posla še vedno tudi potrpežljivost.

V okviru obiska delegacije v Turčiji bodo udeleženci sodelovali na Slovensko-turških poslovnih forumih in bilateralnih srečanjih gospodarstvenikov v vseh treh mestih, si ogledali industrijska parka v Manisi in Izmirju ter obiskali nekaj turških podjetij.

 

Fotogalerija