Predhodne informacije: - BREXIT - obvestilo ministrstva za infrastrukturo - https://www.gzs.si/zdruzenje_za_promet/vsebina/Novice-za-newsletter/ArticleId/70257/brexit-obvestilo-ministrstva-za-infrastrukturo, 19.02.2019 - BREXIT: Evropska komisija: Obvestila o pripravljenosti: Cestni promet - https://www.gzs.si/zdruzenje_za_promet/vsebina/Novice-za-newsletter/ArticleId/69873/brexit-evropska-komisija-obvestila-o-pripravljenosti-cestni-promet, 25.01.2019 - BREXIT oziroma datum izstopa Združenega kraljestva: od 00.00 ure 30. marca 2019 (po srednjeevropskem času) AKTUALNE INFORMACIJE - 4. marec 2019: Evropski parlament: Odbor za transport: Sprejel predlog besedila uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih pravilih za zagotavljanje osnovne povezljivosti cestnega prevoza blaga v zvezi z izstopom Združenega kraljestva Velika Britanija in Severna Irska iz Unije - http://www.europarl.europa.eu/news/sl/press-room/20190304IPR30089/meps-back-deal-on-measures-to-ensure-air-and-road-connectivity - zdaj sledi potrditev/sprejem tega besedila v plenarnem zasedanju, ki je predvideno za 13.marec 2019 - po sprejetju na plenarnem zasedanju pa nato sledi še končno sprejetje na Svetu za splošne zadeve (se pravi v Svetu Evropske unije), predvideno 19.marec 2019 Na kratko kaj predvideva ta predlog Uredbe, ki se bo uveljavil samo v primeru, če ne bo dogovora do 29.3.2019 - ker je to dogovor za NO-DEAL BREXIT: - v obdobju od 30.3.2019 do 31.12.2019 - opravljate prevoze v/iz Velike Britanje brez uporabe dovolilnic - v kolikor bi v času do 31.12.2019 prišlo do dogovora med EU in UK glede BREXITa, pa se od vstopa v veljavo tistega sporazuma uporabljajo določila sporazuma med EU in UK glede cestnega transporta
Kaj je s CEMT dovolilnicami? Kar se CEMT dovolilnic tiče bodo le-te prišle v upoštev po 31.12.2019, kolikor je možno na podlagi trenutno razpoložljivih informacij podati odgovor. POSEBNO OPOZORILO Opozoril bi, da z dnem izstopa UK iz EU, le-ta postane tretja država, kar pomeni, da bodo potrebni carinski postopki pri izvozu/uvozu blaga v/iz Velike Britanije. Na srečanju s predstavniki špediterskih združenj in predstavnikov carinskih služb iz Francije, Belgije, Nizozemske je bilo jasno sporočeno, da se tovorna vozila ne bodo krcala za Veliko Britanijo v kolikor blago ne bo izvozno ocarinjeno. Poudarjeno je bilo, da naj pridejo prevozniki v pristanišča že z izvozno ocarinjenim blagom. Tisti, ki bodo prišli v pristanišča z neocarinjenim blagom se bodo le tam izločali in bodo morali najprej opraviti izvozno carinjenje in šele nato se bodo lahko krcali na ladjo/trajekt/vlak za Veliko Britanijo. Vsled navedenega lahko pride do daljših zastojev pri takih prevoznikih, ki bodo prišli na terminale z neocarinjenim blagom za Veliko Britanijo.
Spletni portali/carinski/BREXIT: - FRANCIJA - http://www.douane.gouv.fr/articles/a15055-working-through-brexit-together- - BELGIJA - https://financien.belgium.be/nl/douane_accijnzen/ondernemingen/brexit - NIZOZEMSKA - https://www.getreadyforbrexit.eu/en/ - IRSKA - https://www.revenue.ie/en/customs-traders-and-agents/brexit/index.aspx - VELIKA BRITANIJA - https://www.gov.uk/government/brexit
V nadaljevanju pripenjam predstavitve carinskih služb/združenj s CLECATovega posveta o BREXITu: