Združenje za informatiko in telekomunikacije

Novice


 


Arhiv: Predstavitev finalistov za nagrado GoDigital za najboljši digitalni projekt leta 2022

V tem članku predstavljamo tri finaliste za nagrado GoDigital, ki jo bo letos prvič podelilo Združenje za informatiko in telekomunikacije pri GZS. Zmagovalec bo razglašen na konferenci GoDigital – Just do IT, Digitalni in zeleni prehod – pot zmagovalcev!, ki bo potekala 24. novembra 2022 na Brdu pri Kranju. Dogodek organizira Združenje za Informatiko in telekomunikacije pri GZS v sodelovanju z IKT Horizontalno mrežo in DIH Slovenije. Strokovna komisija za podelitev nagrade GoDigital je izbrala naslednje finaliste: LED LUKS d.o.o., SRC Infonet d.o.o. in Adria Dom d.o.o. 


Namen nagrade je promoviranje najboljših digitalnih projektov v Sloveniji, pospešiti prenos izkušenj med uporabniki, spodbuditi zavedanje o koristih digitalnih projektov ter pokazati, da se v lokalnem okolju izvajajo kakovostni, sodobni in mednarodno konkurenčni projekti. Z nagrado želimo poslovni javnosti pokazati tudi, kako digitalne tehnologije uporabiti in izkoristiti za trajnostni razvoj, povečanje svoje konkurenčnosti in produktivnosti ter pospešitev razvoja digitalnih produktov in storitev. Več o razpisnih pogojih si lahko preberete tukaj.  

 

Matija Klinkon, CEO, LED LUKS d.o.o.

PRVI FINALIST: LED LUKS d.o.o. je hitrorastoče podjetje, ki je specializirano za razvoj, oblikovanje, proizvodnjo in prodajo LED svetil. Na razpis GoDigital so se prijavili s projektom: Vpeljava celovitega poslovno-proizvodnega digitalnega ekosistema z interaktivnim 3D konfiguratorjem. Od leta 2013 so razvili že več kot 20 družin svetil za pisarniške, arhitekturne, poslovne, javne in industrijske objekte, ki jih odlikujejo visoka kakovost, napreden dizajn, nizka poraba energije in dolga življenjska doba. Hitra rast podjetja je zahtevala spremembo v organiziranju delovanja podjetja, saj je bil obstoječi način sprejemljiv za manjši obseg prometa in dosedanje število strank ter le delno sprejemljiv za nabor izdelkov, ki ima že preko 30 mio različnih kod samo za standardne različice. Zaradi hitre rasti in ker se podjetje želi diverzificirati z izdelki, ki so narejeni po meri glede na specifično željo stranke, je razvilo interaktivni 3D konfigurator, ki je nameščen na spletni strani in omogoča prijazno in enostavno uporabniško izkušnjo, hkrati pa omogoča pridobitev vseh potrebnih tehničnih in drugih dokumentov na kraju samem. S pomočjo konfiguratorja si stranka lahko oblikuje svetilko po meri na milimeter in obliko linije natančno. Konfigurator s pomočjo vhodnih informacij avtomatsko izdela 3D risbe, tehnično dokumentacijo in specifikacije za proizvodnjo (eksplozijske risbe vsakega segmenta svetilke, risbe za izrez, obdelavo), ter kosovnico (BOM) v ERP sistemu.

 

Podjetje je nadalje razvilo tudi AR aplikacijo, ki je neposredno povezana s konfiguratorjem in omogoča pogled postavitve svetilk v realen ambient. S tem podjetje vpeljuje celovit poslovni model in digitalno transformacijo vseh ključnih poslovnih funkcij, s katerimi poenostavljamo naročanje, pregled in proizvodnjo. Postavitev interaktivnega 3D konfiguratorja, nameščenega na spletni strani, omogoča prijazno in enostavno uporabniško izkušnjo, hkrati pa omogoča pridobitev vseh potrebnih tehničnih in drugih dokumentov na kraju samem. Rezultat projekta je torej vzpostavljen celosten poslovno-proizvodni digitalni ekosistem na temelju Pametne tovarne, proizvodnje v smeri Industrije 4.0, izkušnje kupcev in zunanjih deležnikov ter digitalne optimizacije upravljanja delovnih in proizvodnih kapacitet podjetja (avtomatizacija, digitalna alokacija virov).  Inovativnost se kaže v dovršenemu konfuiguratorju in AR aplikaciji, ki sta neposredno povezana s proizvodnim in nabavnim procesom ter avtomatsko proizvodno linijo.

 

»Nominacija nam pomeni potrditev pravilne odločitve smeri razvoja podjetja, saj smatramo, da je poleg nesporne kvalitete produkta, pomembna tudi vrhunska storitev in uporabniška izkušnja kupca s podjetjem. Digitalizacija je vsekakor nujno potrebna, v kolikor želimo utrditi našo konkurenčno prednost in pozicioniranje podjetja,« pravi direktor Matija Klinkon. Kot zelo pomembno prednost digitalizacije sistema izpostavlja funkcijo prilagoditve dizajna svetilke po meri kupca. »Kupec si namreč izdela svojo svetilko glede na potrebe prostora in si jo s pomočjo AR aplikacije postavi v realen prostor. Celoten proces predstavlja pomemben korak v smeri personalizacije uporabniških želja. Vsak produkt je namreč lahko unikaten. Hkrati pa s projektom dosegamo povezljivost vseh poslovnih funkcij, saj nam program avtomatsko generira kosovnice ter komplet tehnično dokumentacijo za proizvodnjo.«

 

mag. Vasja Rebec, CEO, SRC Infonet d.o.o.

DRUGI FINALIST: SRC Infonet d.o.o. je komisijo prepričal s projektom Elektronski temperaturno-terapevtski list za klinično obravnavo pacienta, ki je bil uveden v bolnišnici Topolšica. Osrednji izziv bolnišnice je doseči dvig kakovosti zdravljenja ob zniževanju finančnih in organizacijskih stroškov, glavni razlog za uvedbo elektronskega temperaturno terapevtskega lista - eTTL v Bolnišnico Topolšica pa je po besedah direktorja dr. Šorlija varnost pacienta. Na bolnika orientirano zdravljenje zahteva dinamične rešitve v podporo odločanju pri zdravljenju in eTTL je inteligentna rešitev, ki omogoča vpogled v vse pomembne podatke za zdravljenje pacienta ter vnos podatkov neposredno ob bolniku, v realnem času.

 

Razvojni tim SRC Infonet in zdravstveno osebje bolnišnice so skupaj izvedli proces uvedbe rešitve, ki danes ustvarja časovne in finančne prihranke na račun optimizacije delovnega procesa, učinkovitejšega in hitrejšega pretoka podatkov in informacij med zdravstvenimi delavci in oddelki, upravljanja z zdravili ter optimalne poti zdravljenja bolnikov. Bistvena prednost je pregledna in zmanjšana poraba zdravil, natančno določeni urniki terapij, kar znižuje možnosti napak, in popolnoma brezpapirno poslovanje. Možnost vnosa podatkov v trenutku, ko nastanejo, zvišuje kvaliteto zajetih podatkov; možnost vpogleda v podatke, ki se osvežujejo v realnem času ob pacientu, pa daje boljši vpogled v stanje pacienta in pelje h kvalitetnejšim in pravočasnim odločitvam v procesu zdravljenja in zdravstvene nege.

 

»Na področju t.i. obposteljnega računalništva v slovenskem prostoru že nekaj let orjemo ledino. Nominacija nam pomeni predvsem priznanje našemu pristopu pri digitalizaciji zdravstva. Ključno za uspešno vpeljavo kompleksnih rešitev za podporo medicinskemu osebju pri odločanju, kot je elektronski temperaturno terapevtski list (eTTL), je sodelovanje z uporabniki naših informacijskih rešitev. To je pot, po kateri stopamo že več kot tri desetletja. Ponosni smo, da eTTL skupaj s stroko uvajamo v petih bolnišnicah, vse s ciljem višje kakovosti zdravljenja in varnosti pacienta,« pravi direktor SRC Infoneta mag. Vasja Rebec.

 

Področje obposteljnega računalništva ter preventive, ki v praksi postavlja pacienta v središče, je bilo po njegovem mnenju v preteklosti nekoliko zapostavljeno in nanj velja usmerjati razvoj tudi v prihodnje. »Predvsem zaradi naprednih tehnologij in pristopov, ki postajajo dostopni in bistveno izboljšujejo kakovost in izide zdravljenja, kot so prediktivna analitika, telemedicina 2.0, dinamične klinične poti v podporo medicinskim študijam,« pojasnjuje smotrnost takšne usmeritve. Priložnosti so tudi na področju preprostih aplikacij in rešitev, namenjenih povezanemu pacientu. »Upam, da bo zdravstveni ekosistem dovolj pragmatičen in sodelovalen, da bomo danes in v prihodnosti ključne procese v zdravstvu izvajali še bolj kakovostno, racionalno in hitreje oziroma v prijaznem okolju brez potrebe po večkratnem obisku zdravstvenih ustanov,« še dodaja Rebec.

 

Marta Kelvišar, CEO, Adria Dom d.o.o.

TRETJI FINALIST: Adria Dom d.o.o. je s projektom Sprotno usmerjanje delavcev na montažni liniji s kombinacijo digitalnega dvojčka in umetne inteligence tretji finalist za nagrado GoDigital. Socialni dejavnik je bil ključen za uspešnost digitalne transformacije procesov v podjetju, saj gre za neposredno sinhrono komunikacijo v realnem času med simulacijskim modelom digitalnega dvojčka, spletno aplikacijo LPM in več kot 200 operaterjev opremljenih z IoT napravami (pametnimi urami), kjer so izhodni podatki vsake aplikacije uporabljeni kot vhodni za ostale aplikacije. Tako imajo vsi deležniki vedno na voljo potrebne podatke za optimalno optimizacijo celotnega procesa, saj digitalni dvojček predstavlja digitalno simulacijo realnega okolja z vsemi specifikami in omejitvami. Adria Dom uporablja digitalni dvojček za sprotno vodenje in razporejanje delavcev ter za izdelavo detajlnega delovnega plana. Eden od ključnih namenov pristopa je bil, da se sproti odpravljajo nepotrebne potrate in išče optimalen delovni proces. Ker se realni proces konstantno spreminja, je digitalni dvojček popolnoma parametričen in se glede na trenutne vhodne podatke vsakih pet minut izdela nova optimalna verzija razporeditev. S tem je Adria Dom dobila orodje, ki omogoča popolno transparentnost proizvodnje, saj je v vsakem trenutku znano, kaj je bilo narejeno, kaj kdo dela in kakšen je proizvodni plan. Z analizami se natančno ugotovi, koliko časa so trajale določene operacije, kateri delavci so jih izvajali, natančno zasedenost posameznih delavcev, podatke o manjkajočem materialu in nepopolnih tehničnih risbah, poročila o odpravljenih ter neodpravljenih napakah in zastojih. Vse to vodi v bolj učinkovito proizvodnjo, saj z analizo in razumevanjem rezultatov izboljšajo vhodne podatke, ki jih prejme digitalni dvojček. S tem digitalni dvojček gradi na znanju iz preteklosti, kar omogoča še boljšo določitev optimalnega proizvodnega plana in posledično procesa.

Podjetje je vzporedno izvedlo transformacijo kulture delovanja podjetja na način vitke organizacije, kar je pogoj za uspešno digitalno preobrazbo. Vse skupaj pa povezuje v celoto uporaba digitalnih dvojčkov, UI in pametnih naprav. Celotna učinkovitost proizvodnega sistema se je v zadnjih dveh letih povečala kar za 30 %, kar dokazujejo izjemni rezultati poslovanja. Podjetje je tako med prvimi na svetu dobilo orodje, ki sproti in v realnem času prilagaja proizvodni proces in vodi vsakega delavca posebej.

»Najprej se vam zahvaljujemo, da ste nas prepoznali. Izredno smo veseli, da je projekt zbudil pozornost in še več, da je bil izbran med top 3 projekte. Zavedali smo se, da digitalna preobrazba ne pomeni zgolj nakupa informacijske opreme, ampak v prvi vrsti razvoj ljudi. Zato smo šli na t.i. potovanje skozi discovery time v implementacijo vitke kulture, ki je trajala nekaj let in vključevala vse zaposlene. Z vključevanjem ljudi smo dvigovali tudi njihovo zavzetost in odpornost na spremembe,« pravijo v podjetju. Odločilni so bili majhni, stalni koraki z nenehnim učenjem, ki so potrdili, da je pot pomembnejša kot cilj. Ključno za uspešnost se je izkazalo izboljšanje digitalne pismenosti ekipe. »Vitka kultura, ki je pogoj za uspešno implementacijo digitalizacije, je naša najpomembnejša konkurenčna prednost, ki se konkretno odraža v finančnih rezultatih podjetja, še posebej v dodani vrednosti na zaposlenega, ki je glede na našo dejavnost enkrat višja,« izpostavljajo v podjetju Adria Dom d.o.o.

Digitalni dvojček je odlično izhodišče za nadgradnjo in povezljivost vseh ostalih procesov, kar vključuje prodajo, razvoj, logistiko, nabavo, kakovost in poprodajo  ter meta in makro planiranje. »S tem bomo pridobili tudi popolno sledljivost produkta MHMS – mobile home management sistem in celotnega procesa, t.i. pametna tovarna,« napovedujejo. Ne smemo pa pozabiti niti na marketinški vidik projekta: »Pridobili smo si sloves kreatorja trendov v panogi in hkrati najbolj kakovostnega in inovativnega proizvajalca, kar dokazujemo z odličnimi rezultati poslovanja, ki nas uvrščajo v sam vrh med vsemi konkurenti.«

 

Fotogalerija