Ali je pooblaščeni serviser v času trajanja garancije za avtomobil dolžan zagotavljati tudi brezplačne redne servise vozila?
Pomen garancije za brezhibno delovanje jev tem, da proizvajalec oziroma prodajalec v garancijskem roku, če izdelek ne deluje brezhibno, zagotovi potrošniku brezplačno odpravo napak oziroma pomanjkljivosti (zaradi katerih izdelek ne deluje brezhibno). Povedano drugače serviser mora izdelek, ki ne deluje brezhibno popraviti tako, da bo deloval brezhibno. Če to ni mogoče ga zamenja z novimrezervnim delom.
V skladu s 481. členom Obligacijskega zakonika (Ur.l. RS 83/01, 32/04 in 28/06 odl. US:U-I) proizvajalec jamči, da bo stvar v določenem času (garancijskem roku) brezhibno delovala, v nasprotnem primeru pa lahko kupec tako od proizvajalca kot tudi od prodajalca zahteva, da jo v primernem roku popravi ali če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.
Izhajajoč iz navedene vsebine tako Obligacijskega zakonika kot tudi zakona o varstvu potrošnikov ( Ur.l. RS št. 126/07 – UPB2 izhaja, da je proizvajalec dolžan za čas garancijskega roka oziroma njegovega podaljšanja, zagotoviti brezplačno popravilo in vzdrževanje izdelka, če le-ta zaradi okvare oziroma pomanjkljivosti ne deluje brezhibno. Glede na navedenogarancija za brezhibno delovanje ne krije stroškov potrošnega materiala (olje, oljni filter, …) oziroma brezplačnega servisiranja vozila v času trajanja garancije. Pri garanciji je potrebno tudi opozoriti na določene obveznosti potrošnika, ki mora spoštovati garantove pogoje za uveljavljanje garancije.
Ti pogoji so določeni z namenom, da se zagotovi pravilna uporaba izdelka. Garant ima tako pravico, da za čas, ko jamči brezhibno delovanje izdelka, ne dopušča nobenih posegov oziroma dopolnjevanj ali sprememb, ki bi lahko vplivale na delovanje izdelka. Skladno s tem torej garant lahko pogojuje uveljavljanje zahtevkov iz naslova garancije z rednim servisiranjem oziroma vzdrževanjem vozila pri pooblaščenih servisih, pri čemer stroške takšnega pregleda nosi potrošnik. V okviru garancije pa se odpravljajo napake oziroma okvare zaradi katerih izdelek ne deluje brezhibno, brezplačno.
Torej pooblaščeni servis je v času trajanja garancijskega roka dolžan brezplačno odpravljati napake in okvare, zaradi katerih izdelek ne deluje brezhibno. Ni pa dolžan brezplačno opravljati rednih servisov.
Avtor: Mateja Tilia