Informacije in pomoč

Ali obstaja v Sloveniji kakšen predpis glede zavajajočega oglaševanja?


V letu 2007 je bil v Sloveniji sprejet Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (Ur.l. RS št. 53/07). Zakon določa ravnanja in opustitve podjetij, ki se štejejo za nepoštene poslovne prakse v razmerju do potrošnikov . Prav tako pa omenjeni zakon ureja upravno in sodno varstvo pred nepoštenimi poslovnimi praksami v razmerju do potrošnikov.
Zakon prepoveduje vse nepoštene poslovne prakse podjetij v razmerju do potrošnikov (pred, med in po sklenitvi posla), ki je povezan z nakupom izdelka. .V zakonu je določeno, da je poslovna praksa nepoštena, če nasprotuje zahtevam poklicne skrbnosti in v zvezi z izdelkom bistveno izkrivlja ekonomsko obnašanje:
 

  • povprečnega potrošnika, ki ga doseže ali mu je namenjena, ali 
  • povprečnega člana posebne ciljne skupine potrošnikov, če je namenjena posebni ciljni skupini potrošnikov.

Zakon deli nepoštene poslovne prakse na:
 

  • zavajajoče ali 
  • agresivne.

Izhajajoč iz navedne vsebine zakona lahko rečemo, da je zavajajoče oglaševanje vsako oglaševanje, ki zavaja kupce in vpliva na njihovo ekonomsko obnašanje, bodisi z vsebino ali z vključevanjem dvoumnih ali nekorektnih predlogov ali pa z izpuščanjem potrebnih informacij,ki se nanašajo na :
 

  • Prodajalca: njegovo identiteto, kvalifikacije. 
  • Značilnosti proizvodov in storitev: razpoložljivost, naravo, geografsko poreklo,
  • način proizvodnje, značilnosti, učinke, še posebej na zdravje in okolje, ipd. 
  • Ceno: način za določanje cene, navajanje proizvoda ali storitev, na katerega se cena nanaša, posebni pogoji, ki jih je treba upoštevati.
     

Avtor: Mateja Tilia