Informacije in pomoč

Koliko časa po preteku garancijskega roka je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate, če je npr. garancijski rok za izdelek 2 leti?


Obveznosti iz naslova garancijskega roka so opredeljene v Zakonu o varstvu potrošnikov Ur.l. RS št. 126/07- UPB 2) in sicer v 7. točki 18.člena. V tem členu je določeno, da mora garancijski list vsebovati  navedbo časa po preteku garancijskega roka, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate.

Zakon določa, da mora biti ta čas vsaj trikrat daljši od garancijskega roka. Pri tem velja  opozoriti da najkrajši garancijski rok ne sme biti krajši od enega leta, razen če gre za rabljeno blago. To pomeni da je  proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj za čas po preteku garancijskega roka, ki je trikrat daljši od garancijskega roka, v vašem primeru 6 let .

Pri tem se kot garancijski rok upošteva garancijski rok, ki ga je za svoj izdelek določil proizvajalec in ne krajši garancijski rok, kot je določen v 3. členu Pravilnika o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje Ur.l. RS št. 73/03 in 92/03)

Ob tem je pomembno vedeti tudi to, da  je lahko proizvajalčeva prostovoljna garancija selektivna, kar pomeni, da ne vključuje nujno vseh (rezervnih) delov izdelka in torej proizvajalcem omogoča določeno stopnjo fleksibilnosti.


Avtor: Mateja Tilia