Informacije in pomoč

Kako je z menjavami blaga v času razprodaj?


V zvezi s tem je potrebno najprej ločiti med zahtevki potrošnika zaradi napake na izdelku ali zahtevki oz. željami potrošnika po zamenjavi oz. vračilu izdelka, ki ga potrošnik iz najrazličnejših razlogov želi vrniti.

Pravice potrošnika iz naslova stvarne napake na izdelku veljajo tudi v času razprodaj. Tako lahko potrošnik po Zakonu o varstvu potrošnikov (Ur.l. RS št. 126/07-UPB 2) napako na izdelku reklamira pri prodajalcu v dveh mesecih od odkritja napake (za napake, ki se na blagu pokažejo po dveh letih od prevzema, prodajalec ne odgovarja več). Po lastni izbiri lahko zahteva odpravo napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska. Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovi zahtevi. Če o napaki obstaja spor, pa mora podjetje v enakem roku podati potrošniku pisni odgovor.

V primeru, ko si potrošnik premisli glede nakupa in želi vrniti izdelek, ki nima napake, to ni zakonsko urejeno (izjema so pogodbe, sklenjene na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov).

Takšni primeri se rešujejo na osnovi dogovora med potrošnikom in prodajalcem. Če si je potrošnik premislil, je od odločitve prodajalca odvisno, ali bo tej želji ugodil. V praksi lahko sicer zasledimo, da podjetja potrošnikom omogočajo vračila izdelkov v določenem roku.

V času razprodaj pa tovrstno prakso številni trgovci odpravijo, o čemer potrošnike obvestijo z izveski na vidnih mestih v  prodajalnah. Zamenjava izdelka brez napake v času razprodaj je skratka stvar poslovne odločitve trgovca in ni zakonsko urejena. 


Avtor: Mateja Tilia