Zbornica knjižnih založnikov in knjigotržcev

Nina Mav Horvat: O miški, ki je zbirala pogum


Nina Mav Horvat: O miški, ki je zbirala pogum Ilustrirala: Ana Zavadlav

Ljubljana: Mladinska knjiga, 2012 (Zbirka Velike slikanice)

Takoj za prijazno, a kompozicijsko pogumno naslovko, nas odlično izkoriščeni vezni list, ne zgolj potiskan s kakšnim dekorativnim vzorcem, temveč ilustriran s pestro zbirko sirov (duhovito opremljenih z navedbo nekaterih sort) na policah ogromne shrambe, že na samem začetku knjige uvede v srž zgodbe o miški, ki si strašansko želi košček tega posladka, a si ne upa ponj. Da bi zbrala dovolj poguma, se mora glavna junakinja sama podati iz tople domače luknje in si upati smukniti mimo speče mačke. Natanko od tiste strani dalje, ko prestopi domači prag v neznano in se srečuje z različnimi živalskimi prebivalci v hiši, lahko z miško nadvse globoko podoživljamo njeno tesnobo v temačnem vzdušju napetega iskanja, ki se spet hipoma spremeni z miškino zmagoslavno vrnitvijo s koščkom sira v varno mamino naročje, ko nas oblijejo svetli, topli oker toni. Optimistično rumeno sta obarvani tudi prva in zadnja stran slikanice, kot varen ovoj napete zgodbe o strahu in pogumu male miške. Posebnost slikanice je predvsem odlična likovno-koloristična zasnova dramatičnih nasprotij, ki tako subtilno spremlja razvoj zgodbe vse do srečnega razpleta, da jo doživljamo povsem intuitivno. S skrbnim odnosom do teksturiranja barvnih površin in trepetajočih obrisov miškine figure, ki je postavljena vedno v kako svetlo liso svetlobe sredi temnih prostorov od kleti do podstrešja, vso slikanico preveva nežnost, navkljub drznim perspektivam in močni igri senc. Likovno in čustveno jasne postavitve odnosov z živalskimi hišnimi prebivalci poživlja pridušeno scensko dogajanje v zatemnjeni okolici. Popolnoma ilustraciji prilagojeno besedilo, se na svetlem oziroma temnem delu zgodbe ustrezno pojavlja v pozitivu ali negativu. Oblikovanje od naslovnice do zadnje platnice diha kot usklajen likovno-pripovedni organizem, z občutljivo izbiro tako tipografije naslova kot njegove velikosti in umestitve v naslovno ilustracijo, s skrbnim pristopom k oblikovanju prve notranje strani zgolj z dodano vinjeto koščka sira na belem listu, edinem, ki odstopa od siceršnjega polnega preloma dvostranskih ilustracij.