Založniško akademijo
sponzorirajo:
sreda,
27.11.2002
11.00-12.00
Pere Vicens (Španija, predsednik mednarodnega združenja založnikov
IPA): Prednosti in slabosti malih založništev v
EU
15.30-18.00
Robert Baensch (New York University): Organiziranje in vodenje
prodajnih poti (delavnica)
četrtek, 28.11.2002
10.00-10.45
Simon Eliot (University of Reading, Velika Britanija): Tradicija
in spremembe v založništvu v letih 1700-2000
11.00-11.45
dr. Martin Žnideršič (Slovenska knjiga, Ljubljana): Pomen
antikvariata za knjižno zbirateljstvo in knjižnice
12.00-12.45
dr. Miha Kovač (Filozofska fakulteta, Ljubljana): Kaj se lahko
naučimo iz zgodovine slovenskega in evropskega
založništva?
petek, 29.11.2002
10.00-10.45
Robert Baensch (New York University): Veleknjigarne: spremembe v
maloprodaji knjig ob koncu 20. stoletja
11.00-11.45
Neven Antičević (Algoritam, Zagreb): Založništvo in knjigotrštvo
na Hrvaškem
12.00-12.45
Luka Novak (Vale Novak, Ljubljana): Knjigarne v spopadu s
tremi romantičnimi miti
potrošnje
Bibliografije:
Pere
Vicens
je predsednik Mednarodnega združenja založnikov (International
Publishers Association), ki je bilo ustanovljeno leta 1896. Je
glavni direktor založbe Editorial Vicens Vives
iz Barcelone, ki je vodilna založba za izdajanje učbenikov,
slovarjev, atlasov in priročnikov za tuje jezike v Španiji. Bil je
tudi predsednik Federacije evropskih založnikov, predsednik
združenj katalonskih in španskih založnikov in član ali predsednik
vrste drugih institucij. Leta 1996 je bil predsednik
organizacijskega odbora 25. kongresa Mednarodne zveze založnikov,
ki je bil v Barceloni.
V svojem predavanju bo govoril
o prednostih in slabih straneh
malih založnikov (njegova založba izdaja knjige tudi v
katalonščini), posebej še o tem, kaj malim založnikom lahko prinese vključevanje v EU. Govoril bo
tudi o tem, kakšne davčne in fiskalne ukrepe bi morala vlada
sprejeti, da bo na področju založništva zaščiten nacionalni
interes.
Robert Baensch
aktivno predava na New York
University, New York, kot direktor Center of Publishing, ter na Stanford University,
California, in University of Denver, Colorado. Na vodilnih in
vodstvenih položajih je deloval v McGraw-Hill Book Company (60-68),
Harper & Row Publishers, Inc. (68-80), Springer Verlag of New
York (80-82), Mac Millan Publishing Company (83-88), American
Institute of Physics (88-91), Rizzoli International Publications
(91-92), danes pa deluje v Baensch International Group Ltd. Je
avtor več kot dvajsetih pomembnih referenčnih objav s področja
založništva, vodil in organiziral je preko šestdeset strokovnih
srečanj in seminarjev po vsem svetu (nazadnje na Kitajskem, v
Shanghaju), kot svetovalec sodeluje z več kot štiridesetimi
uglednimi založniškimi hišami.
V svojem predavanju Megabookstores: What Happened to the Retail Sales in
the End of 20th Century analiziral
spremembe, ki so se zgodile v
ameriškem in zahodno-evropskem založništvu s pojavom megaknjigarn
na koncu prejšnjega stoletja. Pri tem se ne bo osredotočil le na
spremembe, ki so se zgodile v sami knjigarniški prodaji, ampak bo
skušal analizirati tudi vpliv teh sprememb na delovanje knjižnega
založništva.
Robert Baensch bo v
Ljubljani vodil tudi delavnico z naslovom »Managing the Sales
Force«, ki bo zaprtega tipa in je namenjena zgolj poklicnim
založnikom. Tema delavnice bo vodenje in koordinacija prodajnih
mrež, ki kupce oskrbujejo s pomočjo različnih prodajnih
kanalov.
Simon Eliot
je profesor za zgodovino
založništva in tiska na univerzi v Readingu; je tudi direktor
tamkajšnjega Centra za zgodovino tiska, branja in založništva. Med
leti 1997-2001 je bil predsednik Society for the History of
Reading, Autorship and Publishing, ki združuje več kot 1200
raziskovalcev knjige in knjižnega založništva z vsega sveta. V
središču njegovega zanimanja je ekonomska in kvantitativna
zgodovina knjige med leti 1770-1960. Je avtor več knjig in člankov
s tega področja, dejaven pa je tudi kot eden od urednikov nove
izdaje britanskega biografskega leksikona.
Simon Eliot se bo v svojem
predavanju z naslovom Continuity and Change in
Publishing 1770-2000 ukvarjal predvsem z
analizo sprememb, ki so se zgodile v knjižnem založništvu v zadnjih
dvesto letih, hkrati pa bo analiziral nekatere tradicije, ki pri
produkciji in distribuciji knjig vztrajajo skozi ves novi vek.
Priljubljena tema prof. Eliota je demontaža nekaterih mitskih
predpostavk o knjižnem založništvu (denimo, da ljudje danes berejo
manj kot nekoč, da so se s knjižnim založništvom nekoč ukvarjali
kulturni ljudje, danes pa le še zaslužkarski
podjetniki...).
Dr. Martin
Žnideršič
se ukvarja z
založništvom že štirideset let. Napisal je več knjig in več sto člankov o knjigi in
založništvu. Je nekdanji direktor Cenkarjeve založbe in upokojeni
profesor knjigarstva na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Sedaj je
glavni urednik založbe Slovenska knjiga in urednik zbirke
faksimilov Monumenta slovenica. Je tudi zbiratelj knjig, še posebej
miniaturnih knjig. Njegova zbirka 3.000 miniaturnih knjig iz okrog
40 držav je največja v tem delu Evrope.
V svojem predavanju Pomen antikvariata za knjižno zbirateljstvo in knjižnice
bo orisal to pomembno vejo knjigotrštva in njene glavne
značilnosti. Skozi vso zgodovino knjige so antikvariati imeli
izjemno pomembno vlogo pri izpopolnjevanju knjižničnih fondov in
zagotavljanju knjig posameznim zbiralcem, od katerih je marsikateri
svojo bogato zbirko zapustil javnim ustanovam.
Dr.
Miha Kovač
je bil v svoji profesionalni
založniski karieri glavni urednik založništva literature v DZS in
glavni urednik založbe Mladinska knjiga. Od leta 2000 je docent na
Oddelku za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo na
Filozofski fakulteti. Ukvarja se z raziskovanjem sodobnega
slovenskega knjižnega založnistva in z zgodovino knjige v
socializmu.
V svojem predavanju z naslovom
Kaj se lahko načcimo iz zgodovine slovenskega
in evropskega založnšstva? bo skusal
analizirati nekatere pomembne razlike v načinu razvoja slovenskega
in nekaterih največjih evropskih založnistev. V središču njegovega
predavanja bo teza, da je slovenščina po svoji velikosti na samem
spodnjem robu tistih jezikov, ki omogočajo produkcijo in
distribucijo knjig na tržnih osnovah, kar slovenskim založnikom
povzroča stevilne probleme in frustracije, ki se v različnih
modifikacijah ponavljajo skozi vse 20.stoletje. Zato je knjižno
založnistvo izjemno uporaben pripomoček za raziskovanje levih in
desnih korporativističnih ideologij, ki so skoraj skozi vse minulo
stoletje obvladovale slovensko javno, politično in kulturno
življenje.
Neven
Antičević
je direktor zagrebške založbe
Algoritam. V svojem predavanju bo opredelil stanje, problematiko in
trende v hrvaškem založništvu in knjigotrštvu v obdobju pred in po
družbenih spremembah ter pred in po ukinitvi DDV na
knjigo.
Luka
Novak
je direktor založbe Vale Novak,
diplomirani komparativist, MBA.
V svojem predavanju bo
obravnaval vprašanje, zakaj se nakup knjig ni uspel komodificirati
kot vsi ostali nakupi, pač pa je ostal v okviru treh romantičnih
domen ne-nakupa: diskonta, izposoje in kraje.