Strateški svet za politiko energije in podnebne spremembe pri GZS


Organiziranost za investicije v večnamenske projekte za celovito upravljanje z vodami in zelena delovna mesta >>>

 

STRATEŠKI SVET ZA POLITIKO ENERGIJE (IN PODNEBNE SPREMEMBE)
(deluje tretje leto)

Cilj: Zagotoviti zanesljivo, trajnostno, cenovno konkurenčno in ekološko sprejemljivo oskrbo slovenskega gospodarstva z energijo; zagotoviti optimalno organiziranost za dinamičen razvoj in nadaljnjo trajnostno rast, transparentno trgovanje, učinkovito rabo energije, internacionalizacijo, itd...

Izhodišča za nadaljnje delo: Sprejem in izvajanje Nacionalnega energetskega programa kot sestavnega dela gospodarske politike.

NEP mora temeljiti na osnovi realnih izhodišč rabe energije, ustreznih instrumentov razpoložljivih virov financiranja. NEP mora zagotavljati odprtost in nediskriminatornost za investicije, enakovredno obravnavo vseh vrst energije in energentov.

Problem ni le pomanjkanje finančnih virov, ampak številne administrativne in zakonske ovire. Poslovno okolje za javne in zasebne naložbe v energetiko je izjemno neprijazno. Za javna in zasebna sredstva je treba zagotoviti donosnost vloženega kapitala. Odpraviti je treba razloge za zavore umeščanja energetskih objektov v prostor; opredeliti odgovornost delovanja in vključevanja civilnih iniciativ v postopke; opredeliti vlogo lokalnih skupnosti občin v energetski oskrbi, zlasti na področju distribuiranih virov.

Za zahtevne cilje URE in OVE je treba usmerjati ukrepe s področij izobraževanja in osveščanja.

NEP mora postaviti okvire, v katerih bo industrija lahko načrtovala svoje investicije, za kar se posebej izpostavlja pomen pilotnih projektov države, zlasti na področjih razpršenih virov in energetske oskrbe naselij. Industrija pričakuje, da bo NEP kot usmerjevalni dokument pokril področje načrtovanja finančne perspektive države 2013-2020 in da bo tako usmerjal nov razvojno investicijski cikel.

Seznam članov Strateškega sveta za politiko energije in podnebne spremembe >>>

Strateški svet za politiko energije in podnebne spremembe pri GZS (SS PE PS GZS) je bil imenovan na 10. seji UO GZS 18.02.2009.  Po sklepu Skupščine GZS z dne 07.07.2011 ima tudi po Statutu GZS formalno, tako kot ostali strateški sveti, vlogo in status posvetovalnega organa UO GZS  za področje energije, ki je med ostalimi ključno za konkurenčnost gospodarstva. 

Tudi v novi sestavi, potrjeni na UO GZS 20.09.2011, bo deloval kot strokovno in usklajevalno telo slovenskega gospodarstva z ambicijo biti partner oblikovalcem energetske, okoljske in ostalih razvojnih politik, s katerimi se povezujejo, ter ukrepov za njihovo realizacijo.

Svet, v dosedanji sestavi članov, predstavnikov industrije, proizvajalcev, RR sfere in resornih ministrstev je deloval v smeri usklajevanja stališč in predlogov čez sektorskih ukrepov za bolj usmerjeno in učinkovito politiko energije, oblikovanih na 1.seji z dne 22.04.2009

Zapisi dosedanjih sej: 

 8.seja  - PREDSTAVITEV NEP IN KOMENTARJI NA STALIŠČA GZS, 11.07.2011

  • Gradiva:  Predstavitev mag. Janez Kopač  (predstavitev NEP-pdf, Izbrana poglavja  NEP -doc
  • Ključna izhodišča GZS za razpravo, oblikovana na  na rednih in razširjenih sejah sveta, ki so    sledeče:
    • Odgovornost za doseganje ciljev ni določena, tako je težko identificirati odgovorne institucije/ministrstva za izpolnitev posameznih ciljev
    • Realnost izhodišč je vprašljiva.
    • Poslovno okolje za javne in zasebne naložbe v energetiko je ineprijazno
    • Konkretnost /odprtost/ diskriminatornost za investicije: NEP ne zagotavlja odprto in enakovredno obravnavo vseh vrst energije in energentov.
    • Pogoji umeščanja energetskih objektov v prostor
    • Financiranje programa ni opredeljeno,  NEP nerealen.Za ustrezne vire financiranja za javna in zasebna sredstva je treba zagotoviti donosnost vloženega kapitala.
    • Kriteriji, merila ekonomičnosti in sprejemljivosti javnih naložb in subvencij v energetiko
  •  Zapisnik 8.seje

7. seja -  Predstavitev in razprava o izhodiščih in vsebini NEP 2 - 24. maj 2011

 6. (razširjena) seja: O PRIPRAVI ENERGETSKE STRATEGIJE SLOVENIJE 2020 - »ENERGETSKA POLITIKA – STROKOVNO IN ODGOVORNO ZA RAZVOJ SLOVENIJE«, 28.02.2011:  

  • Povezane strokovne javnosti: Strateški svet za politiko energije in podnebne spremembe pri GZS, Elektrotehniška zveze Slovenije, Slovenski nacionalni komite Mednarodnega sveta za velike elektroenergetske sisteme – CIGRE, Slovenski nacionalni komite Mednarodnega kongresa distributerjev električne energije – CIRED, Slovenski nacionalni komite WEC in Inženirska akademija Slovenije, v zvezi s stanjem na področju energetikeugotavljajo: več ......
     

  5. seja , O OSNUTKU ZAKONA O PODNEBNIH SPREMEMBAH, 05. 10.2010

3. seja 21. 01.2010 - PRIORITETE RAZVOJA ELEKTRO ENERGETIKE V SLOVENIJI   

 Zapis 2.seje in 4. sejea- Predlog novega Zakona o umeščanju prostorskih ureditev državnega pomena v prostor,  24.04.2010 , skupne seje s SS za politiko graditve in urejanje prosotra pri GZS - stališče do predlogov Zakona o umeščanju prometne, energetske in vodne infrastrukture v prostor.

 

Strateška sveta GZS sta podprla pripravo ZUPEVIP, ki pa še potrebuje čas in prepričljive dopolnitve za krajše postopke umeščanja objektov v prostor, ostro pa zavračata petkratno povišanje co2 takse za pokrivanje proračunske luknje

 

 

 


Pripeti dokumenti

Avtor: GZS - LC