Novice


Arhiv: 8. razširjena seja strateškega sveta za politiko energije in podnebne spremembe pri GZS, 11.7.2011

Seja je bila posvečena razpravi predstavitvi NEPa s strani mag. Janeza Kopača in razpravi o izhodiščih in vsebini te resolucije.

Sestanek strateškega sveta za politiko energije in podnebne spremembe je bil namenjen predstavitvi tistih delov NEPa, pri katerih je GZS posredovala vprašanja in dileme, opredeljene v teku 7. seje SS PEPS. Javna razprava o NEPu bo v skladu z javno objavo na portalu MG potekala do 15. oktobra 2011.

Zaključki dosedanjih razprav SS PE PS GZS v zvezi z izhodišči NEP, oblikovanii na rednih in razširjenih sejah sveta, ki so sledeče: priloga ppt

  • Odgovornost za doseganje ciljev ni določena, tako je težko identificirati odgovorne institucije/ministrstva za izpolnitev posameznih ciljev
  • Realnost izhodišč je vprašljiva. V kolikšni meri se Slovenija še lahko pogaja z EU glede zavezujočih ciljev?
  • Poslovno okolje za javne in zasebne naložbe v energetiko je izjemno neprijazno
  • Konkretnost /odprtost/ diskriminatornost za investicije: NEP ne zagotavlja odprto in enakovredno obravnavo vseh vrst energije in energentov.
  • Pogoji umeščanja energetskih objektov v prostor: Odpraviti je treba razloge za zavore umeščanja energetskih objektov v prostor - pomanjkanje jasno postavljenih meril vrednotenja, pravil delovanja in vključevanja civilnih iniciativ v postopke; manjka opredelitev vloge lokalnih skupnosti – občin v energetski oskrbi, zlasti na področju distribuiranih virov. Manjkajo ukrepi s področij izobraževanja in osveščanja - spreminjanje navad in vzorcev porabe, če hočemo doseči zahtevne EU cilje
  • Financiranje programa ni opredeljeno, zato je NEP nerealen. Preveč je naravnano k privatnim investitorjem.
  • Za ustrezne vire financiranja za javna in zasebna sredstva je treba zagotoviti donosnost vloženega kapitala.
  • Kriterije, merila ekonomičnosti in sprejemljivost javnih naložb in subvencij v energetiko je nujno postaviti na realna izhodišča s podjetniškega in družbeno ekonomskih, okoljskih in socialnih vidikov.
  • NEP je preobsežen dokument, ki gre v prevelike podrobnosti. Sprejet bi moral biti kot usmerjevalni dokument za področje energetike v tej dejavnostiin industriji ter storitvenih dejavnostih. NEP mora postaviti okvire, v katerih bo industrija lahko načrtovala svoje investicije, za kar se posebej izpostavlja pomen pilotnih projektov države, zlasti na področjih razpršenih virov in energetske oskrbe naselij. Industrija pričakuje, da bo NEP kot usmerjevalni dokument pokril področje načrtovanja finančne perspektive države 2013-2020 in da bo tako usmerjal nov razvojno investicijski cikel.

POVZETEK PREDSTAVITVE mag. Janeza Kopača, povzetek NEP, zapis razprave in zaključke najdete v pripetih povezavah. 

Povzetek razprave: NEP je dober dokument, ki pa je še potreben dodatnega usklajevanja. Potreben bo tudi kratek poljuden povzetek, posebej za javno razpravo in parlament. NEP mora biti del nacionalnega razvojnega programa,ki bi moral biti zaradi širših vidikov za njegovo izvedbo (finančno, okoljsko, davčno, itd.) ter rigoroznih sankcij za neizvajanje ciljev zaveza celotne Vlade. Glede na spremenjene globalne razmere na področju energetike meni, da so potrebni še dodatni napori za revidiranje aktualnih zavez do EU, ter ocen rasti BDP po sektorjih, posebej energetsko intezivnih.. Potrebno je doreči odgovornost za doseganje oz. nedoseganje ciljev. Preprečiti je treba neposredno in posredno gospodarsko škodo, ki jo prenagljeno sprejemanje ciljev in zavez do EU povzroči,tako, kot to velja za zavezo 25% OVE do leta 2020.). .

Prisotne je seznanila s predvidenim nadaljnjim potekom aktivnosti obravnave NEP:
29. – 31. avgust: panelne razprave na GZS (Andreja Urbančič in Ivo Novak)
September: razprave na zainteresiranih UO OE GZS
Začetek oktobra: 9. seja SS PEPS GZS, na kateri bodo oblikovana končna stališča GZS do NEP.

Fotogalerija