Informacije in pomoč

Knjiženje stroškov ter izkazovanje in vrednotenje dolgoročnih finančnih naložb


Odgovor:

Nastali stroški ustanavljanja novega podjetja ali novega dela podjetja so organizacijski stroški in spadajo pod dolgoročno odložene stroške poslovanja. Med organizacijske stroške štejemo raziskave trga in študije o delovanju podjetja, njegovi poslovni usmeritvi. Med omenjene stroške ravno tako spadajo stroški strokovnega izobraževanja in usposabljanja, stroški plač in drugi stroški dela na pripravljalni stopnji in drugi stroški, ki so povezani z ustanavljanjem, kot npr. morebitne obresti za dobljena posojila in razna zavarovanja,… Organizacijski stroški se lahko pojmujejo kot neopredmeteno dolgoročno sredstvo, če je upravičeno pričakovati, da bodo v povezavi z njimi v podjetju po začetku poslovanja gospodarske koristi in da se bodo le-ti stroški v toku poslovanja pokrili.

Stroški ustanavljanja se zbirajo na kontu 007, ob začetku delovanja podjetja pa se prenesejo na konto 001.

Pridružena podjetja, v katerem ima naložbenik pomemben vpliv, so v skupinskih računovodskih izkazih upoštevana po kapitalski metodi. Šteje se, da ima obvladujoče podjetje v pridruženem pomemben vpliv, če je udeleženo v njegovem kapitalu z najmanj 20 odstotnim deležem.


Avtor: Petra Kožman