Informacije in pomoč

Kaj moram upoštevati podjetje za prodajo izdelkov splošne rabe preko interneta?


Podjetje,ki se je odločilo za prodajo preko spleta, mora pri opravljanju dejavnosti upoštevati določila zlasti:

  • zakona o varstvu potrošnikov ( Ur.l. RS št.126/07 –UPB-2 ),
  • zakona o elektronskem poslovanju ( Ur.l. RS št. 61/06 ) ter
  • zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno / ur.l. RS št. 12/07- UPB-1)  

Prodajo preko interneta ali spletno trgovino  zakon o varstvu potrošnikov uvršča med v t.i. pogodbe na daljavo. Pri tovrstnem poslovanju  mora ponudnik skladno s določili zakona:

  • s potrošniki poslovati v slovenskem jeziku 
  • omogočiti, da so v spletni trgovini oziroma na spletnih straneh na voljo naslednji podatki :  a) skrajšana firma vpisana v register, b)  kraj kjer posluje, ali naslov spletnih strani, če je iz njih nedvoumno razvidna identifikacija podjetja. c) dostop do svojih podatkov, vključno s svojim elektronskim naslovom, d)  podatkov o vpisu v register oziroma drugo javno evidenco z navedbo registra oziroma evidence in številke vpisa, e)  naziv pristojnega državnega organa, zbornice ali druge nadzorne organizacije, če za svojo dejavnost potrebuje posebno dovoljenje, f)  naziva poklicne zbornice oziroma združenja, poklicnega naziva in države, v kateri je bil ta podeljen, ter napotil na veljavna poklicna pravila te države in načinov dostopa do njih, če gre za poklic oziroma dejavnost, za katera so predpisani posebni pogoji ali obvezno združevanje v zbornice ali podobna združenja, g)  podatkov o obveznosti plačila davka na dodano vrednost in s tem povezanih predpisanih podatkov.
  • potrošniku pred sklenitvijo pogodbe zagotoviti podatke o:
    • firmi in sedežu podjetja; 
    • bistvenih lastnostih blaga ali storitve, vključno z najkrajšim rokom trajanja pogodbe, če je predmet pogodbe trajna ali ponavljajoča se izpolnitev; 
    • ceni blaga ali storitve, vključno z vsemi davki in drugimi dajatvami; 
    • morebitnih stroških dostave; 
    • podrobnejši ureditvi plačila ter načinu in roku dobave ali izpolnitve; 
    • opisu pravice do odstopa od pogodbe skladno s 43.č členom zakona o varstvu potrošnikov 
    • stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva, če se ti stroški razlikujejo od običajne osnovne tarife, ki jo potrošnik običajno plačuje;
      o roku veljavnosti podatkov iz 2., 3. in 5. alineje; 
    • točni navedbi tehničnih korakov, ki vodijo do sklenitve pogodbe; 
    • navedbi ali bo sklenjena pogodba shranjena pri podjetju in na kakšen način bo možen dostop do nje; 
    • navedbi tehnoloških sredstev, ki omogočajo prepoznavanje in popravljanje napak pred oddajo naročila; 
    • jezikih, v katerih je možno skleniti pogodbo; 
    • naslov, kamor lahko potrošnik pošlje svoje ugovore, pripombe,
    • zahtevke in izjave;
    • podatke o servisni službi in veljavnih garancijskih pogojih;

Prodajalec, razen če se pogodba sklene izključno z izmenjavo elektronske pošte ali primerljivih posameznih sporočil, je dolžan potrošniku takoj po prejemu naročila potrditi naročilo v elektronski obliki ter posredovati pogodbena določila v obliki, ki zagotavlja njihovo hranjenje in kasnejšo uporabo.

V skladu z zakonom o elektronskem poslovanju  mora prodajalec kupcu  omogočiti uporabo ustreznih elektronskih sredstev. To pomeni, da mora prodajalec potrošniku po vnosu vseh podatkov potrebnih za naročilo izdelka in pred dejansko izvedbo naročila omogočiti, da vnesene podatke pregleda in popravi morebitne napake.

Posebej velja opozoriti, da ima  kupec možnost odstopa od  pogodbe, in sicer   ima potrošnik pravico, da v štirinajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Obstajajo določene izjeme ( 43.č člen zakona )  ko pa odstop ni mogoč. 

Če je potrošnik odstopil od pogodbe, mu mora podjetje vrniti vsa opravljena plačila.

V primeru , da je  potrošnik  blago že prejel ter  od pogodbe že odstopil, mora prejeto blago  vrniti podjetju v tridesetih dneh. Prejeto blago mora vrniti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.  


Avtor: Mateja Tilia