Informacije in pomoč

Katere so obvezne sestavine garancijske izjave za prodajo izdelkov avdio opreme in kakšne so obveznosti dajalca garancije?


Obvezne sestavine garancijske izjave so predpisane z  Zakonom o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 126/07-UPB2) in so naslednje:

  1. firma in sedež proizvajalca,
  2. podatki, ki identificirajo blago,
  3. izjava, da proizvajalec jamči za kakovost oziroma za brezhibno delovanje v garancijskem roku, ki začne teči z izročitvijo blaga potrošniku,
  4. trajanje garancijskega roka,
  5. firmo in sedež prodajalca ter datum izročitve blaga potrošniku,
  6. najkrajši garancijski rok, ki ne sme biti krajši od enega leta, razen če gre za rabljeno blago, za katerega lahko prodajalec določi krajši garancijski rok,
  7. čas po preteku garancijskega roka, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate, ki mora biti vsaj trikrat daljši od garancijskega roka.

Poudariti velja, da gredo pravice iz naslova garancije tudi osebam, ki se po Zakonu o varstvu potrošnikov ne štejejo za potrošnike.

Garancijo lahko kupec uveljavlja za izdelke, za katere je obvezna garancija. Seznam teh izdelkov določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje (Uradni list RS, št. 73/03,92/03), in za tiste, za katere je bila dana prostovoljna garancija.

Proizvajalec ali prodajalec mora za blago, za katerega se izda garancijska izjava ob sklenitvi prodajne pogodbe, izročiti kupcu garancijski list, navodila za sestavo in uporabo in seznam pooblaščenih servisov. Pri tem je dolžan zagotoviti pooblaščeni servis, razen če sam ne opravlja te dejavnosti. Pooblaščen je tisti servis, ki ima veljavno pooblastilo proizvajalca, da lahko izvaja servisna dela na proizvodih in ima sklenjeno pogodbo za dobavo originalnih rezervnih delov.

Na podlagi garancije lahko kupec v garancijskem roku od garanta (proizvajalca oz. zastopnika, uvoznika ali prodajalca) zahteva brezplačno odpravo napake. Če napake ni mogoče odpraviti ali je podjetje ne odpravi v skupnem roku 45 dni, lahko kupec zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek. V primeru, da proizvajalec oz. prodajalec tudi tega ne stori, lahko kupec odstopi od pogodbe in zahteva vračilo celotne kupnine ali pa zahteva njeno zmanjšanje.

Proizvajalec je dolžan zagotoviti popravilo in vzdrževanje izdelka za čas garancijskega roka oziroma njegovega podaljšanja brezplačno, po poteku le-tega pa proti plačilu tako, da servis opravlja sam ali ima sklenjeno pogodbo o servisiranju z drugo osebo.
Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko kupcu za čas popravila blaga, za katerega le-ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka. V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega kupcu ne zagotovi, ima kupec pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve. Proizvajalec ima vse obveznosti po zakonu tudi, če garancija ni obvezna, pa jo je javno obljubljal (prostovoljna garancija).

Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma pri nadomestitvi izdelka z novim na podlagi garancije, plača proizvajalec.


Avtor: Mateja Tilia