Novice


Arhiv: GZS pričela s projektom za krepitev kompetenc na področju kolektivnega dogovarjanja

 

Projekt je strukturiran tako, da bo s svojimi projektnimi aktivnostmi vplival na krepitev usposobljenosti socialnih partnerjev, vključenih v ta projekt, za  njihov dvig kompetenc in učinkovito sodelovanje za vodenje socialnega dialoga na bipartitni - dejavnostni in podjetniški ravni,  pa tudi nacionalni ravni kot najvišji ravni delovanja socialnega dialoga.

 

Projekt želi na področju kolektivnega dogovarjanja prenesti kompetenčni model vseživljenjskega učenja kot nove, sodobne vsebine, ki presega dosedanje tradicionalne vsebine kolektivnega dogovarjanja.  Projekt se želi zgledovati po dobrih praksah ki so jih uveljavili socialni partnerji v EU in vzpostaviti ali ojačati sodelovanja z njimi, posebno v nekaterih dejavnostih, ki so ekonomsko bolj izpostavljene ter pri dejavnostih, ki praviloma združujejo večje število SME-jev. V ta namen ima projekt namen krepiti vloge socialnih partnerjev pri obveščanju, usposabljanju in ozaveščanju zaposlenih pri projektnih partnerjih in njihovih članih. Pri tem izhaja iz dejstva, da je socialni dialog posebna kvaliteta, ki nevtralizira napetosti med socialnimi partnerji – delodajalci in sindikati kot logično antagonistično naravnanimi in delujočimi ter prispeva k oblikovanju kompromisov skupnih politik in akcij z namenom nadgradnje zatečenega stanja.

V tem je njegova pomembna preventivna vloga, ki jo je treba vgrajevati v okolje socialnih partnerjev z vsemi orodji, ki jih daje na voljo projekt. Projekt bo sistematično nadgrajeval obstoječe znanje socialnih partnerjev. Pri tem se projekt vsebinsko ne želi omejiti le na plačni del kolektivnega dogovarjanja, kot za delodajalce in sindikate najbolj pomembnimi vsebinami, ampak želi v kolektivno dogovarjanje vnesti tudi vsebine, ki so prijazne zaposlenim, družini in podjetju, pa nimajo neposredno profitabilnega obeležja. Nadgradnjo teh vsebin vsekakor predstavlja vseživljenjsko in medgeneracijsko učenje ter tudi osveščanje delavcev in delodajalcev glede vrednot nesodnega reševanja sporov v delovnem pravu, ki ga promovira Evropska komisija kot kvaliteto sobivanja in delavcu in delodajalcu prijazen način soustvarjanja delovnega in poslovnega okolja.

 

KLJUČNI MEJNIKI:

 

1.       Oblikovanje kompetenčnega modela za kolektivno dogovarjanje.

 

2.       Usposobitev enajstih oseb zaposlenih na GZS za kolektivno dogovarjanje.

 

3.       Priročnik za kolektivno dogovarjanje na ravni podjetja.

 

4.       Vzpostavitev in aktivno delovanje centra za svetovanje s področja mediacije v individualnih delovnih sporih z e – šolo kolektivnega dogovarjanja (MeSeC)

 

5.       Sistem e – mediacije na področju reševanja individualnih delovnih sporov.

 

 

 

 

 

Fotogalerija